به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۰۴ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۱۳۷۳۹۵

رکوردشکنی نوسان سکه در شهریور

گروه اقتصادی: بازار سکه در ششمین ماه از سال جاری یکی از پرنوسان‌ترین دوره‌های زمانی خود در حدود یک سال اخیر را پشت سرگذاشت، به طوری که سکه تمام بیش از ۶۰ هزار تومان نوسان قیمت پیدا کرد.
به گزارش ایسنا، انواع سکه در شروع شهریور ماه روند متعادلی داشتند، اما کم کم با نزدیک شدن به میانه‌های ماه با شیب تندی حرکت صعودی پیدا کردند و مجددا در اواخر ماه روندشان معکوس شد و به سمت کاهش قیمت سوق یافتند.بر این اساس سکه تمام طرح جدید در نخستین روز شهریور به قیمت یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان در بازار عرضه شد. در روزهای بعد و در ششمین روز شهریور سکه تمام در مسیر صعودی قرار گرفت و به یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان رسید.در یازدهم شهریور شیب گرانی سکه تند تر شد و قیمت آن یک میلیون و ۲۵۳ هزار تومان در بازار آزاد فروخته شد. یک روز بعد و در دوازدهمین روز از ماه سکه تمام مجددا در مسیر صعودی قرار گرفت و حدود ۲۰ هزار تومان گران شد و به یک میلیون و ۲۷۴ هزار تومان رسید.

تا میانه‌های ماه نرخ سکه در همین مسیر قرار داشت تا اینکه در بیستم شهریور با روند نزولی مواجه شد و در بیست و سوم شهریوری نرخ آن به یک میلیون و ۲۵۴ هزار تومان رسید. سرانجام در اواخر ماه قیمت سکه با مسیر کاهشی خود ادامه داد و یک میلیون و ۲۳۶ هزار تومان در بازار آزاد عرضه شد.بررسی قیمت سکه تمام طرح جدید در ششمین ماه سال جاری نشان می‌دهد که این نوع سکه در این بازه زمانی حدود ۶۴ هزار تومان نوسان قیمت پیدا کرده است.
همچنین نیم سکه در نخستین روز از شهریور ۶۲۶ هزار تومان فروخته شد که کمترین نرخ آن در این ماه نیز بود. در میانه‌های ماه نرخ این نوع سکه به بالاترین میزان خود یعنی ۳۸۵ هزار تومان رسید و مجددا در آخرین روزهای ماه در مسیر کاهشی قرار گرفت و به ۶۳۴ هزار تومان رسید.بررسی روند قیمت نیم سکه در شهریور ماه بیان گر این است که این نوع سکه حدود ۴۰ هزار تومان نوسان قیمت داشته است.از سوی دیگر ربع سکه در اولین روز ماه ۳۶۴ هزار تومان عرضه شد و در میانه‌های ماه به بالاترین قمیت خود در این ماه رسید و ۳۸۵ هزار تومان فروخته شد. مجددا در اواخر ماه قیمت ربع سکه ارزان شد و به ۳۵۲ هزار تومان رسید.روند قیمتی ربع سکه در شهریور ماه نشان می‌دهد که این نوع سکه در این مقطع حدود ۲۰ هزار تومان نوسان قیمت را پشت سرگذاشته است.