به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۰۴ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۱۳۷۳۹۸
افشای دو تخلف خجالت‌آور توسط مهدي طارمي و مدیران پرسپولیس

طارمی یک میلیارد تومان به جیب زد تا پرسپوليس محروم شود

گروه ورزشي: در برنامه شب گذشته 90 شبكه سوم سيما، عادل فردوسي‌پور اعلام كرد كه محروميت اخير باشگاه پرسپوليس توسط فيفا، ريشه در سواستفاده مالي یک میلیارد تومانی مهدي طارمی در ماجراي انتقالش به باشگاه ريزه اسپورت تركيه و همچنين جعل امضاي قرارداد با وي توسط مدیران باشگاه پرسپولیس بوده است.
طارمی یک میلیارد تومان به جیب زد تا پرسپوليس محروم شود
بنا به اين گزارش؛ وقتي مهدی طارمی متوجه شد كه نمي‌تواند در تيم تركيه‌اي بماند پس از چندروز، خيال بازگشت مجدد به پرسپوليس به سرش زد و در حاليكه قرار بود يك ميليارد و ١٥٠ ميليون تومان پولي كه حسین هدایتی براي جلب رضايت باشگاه تركيه‌اي به اين باشگاه پرداخت كند، به راحتي و بدون توجه به عواقب كارش براي باشگاه پرسپوليس، كل پول را در جیبش گذاشت و به باشگاه ترکیه‌ای پرداخت نکرد و به ايران بازگشت! از سوي ديگر، مدیران پرسپولیس هم در تخلف آشكار ديگري، براي اينكه به خيال خود فيفا را فريب بدهند  تاریخ قرارداد با طارمي را جعل کردند! و این دو تخلف زشت منجر به محرومیت باشگاه پرسپولیس از دو فصل نقل و انتقالات و جریمه ۴ میلیارد تومانی اين باشگاه شد!

فردوسي پور در برنامه ديشب خود با اشاره به بي خيالي مديران پرسپوليس و همچنين مهدي طارمي در اين ماجراي زشت، گفت: اگر مسوولان ورزش و فوتبال كشور در موردهاي كه همين محروميت ها نصيب تراكتورسازي و استقلال شد با عاملان آن در دو باشگاه مذكور برخورد انضباطي قاطع مي كردند حالا طارمي و مديران پرسپوليس به خود اجازه اين همه وقاحت در توجيه تخلف و جعل را نمي دادند. وي افزود: طارمي سرنوشت يك باشگاه بزرگ را با رفتن به خانه خاله عوضي گرفته كه راحت اين تيم را ترك كند به تركيه برود و پس از چند روز برگردد در حاليكه فيلم اظهاراتش هم موجود است كه خودش هم به عواقب اين كار خلافش اطلاع داشته و گفته كه نهايت چند ماه محروم بشويم!! طارمي حالا هم (پس از حكم صادره عليه پرسپوليس) به راحتي مي‌گوييد: حتما خيريتي در اين كار بوده است!!

از سوي ديگر، بسیاری از هواداران پرسپولیس در شبکه‌های اجتماعی نظر داده‌اند که طارمی ظرفيت اشتهار و بزرگ شدن ندارد و با این سواستفاده مالی آشکار كه عامل محروميت تيمشان شده است؛ لیاقت ماندن در باشگاه محبوب ایران را ندارد. گفتني اينكه در برنامه ديشب نود، براتی، رییس کمیته تدوین و مقررات فدراسیون درباره تبعات اقدام زشت مديريت پرسپوليس و مهدي طارمی گفت: تاجایی که من اطلاع دارم طارمی قطعا به بازی با الهلال نمی رسد و محروم است. ظرف امروز و فردا و به این سرعت، نمی شود این محرومیت  را برداشت. این مساله مطلقا مربوط به فدراسیون فوتبال نیست و مساله باشگاه پرسپولیس هم است.
 
این محرومیتی که به طارمی دادند، کمترین محرومیتی است که براساس قانون به این موضوع تعلق گرفته است. به خاطر همین طارمی و وکیل او فکر می کنند که اگر با دستور موقتی این محرومیت لغو شود و رسیدگی کسر تا آن جا طولانی شود که نزدیک به ایام جام جهانی شود و اگر در آن مقطع حکم نقض نشود و محرومیت تایید شود، طارمی ناگزیر دیگر نمی تواند در تیم حضور داشته باشد؛ در واقع فلسفه این که طارمی و وکیل او در حال بررسی این موضوع هستند، فکر می کنم این مساله باشد!! فیفا به صورت مرتب با طارمی و وکیل او به صورت مستقیم در ارتباط بوده است. روال فیفا به این صورت است که مکاتباتی که با باشگاه های ایرانی دارد  را به صورت ی رونوشت هم به فدراسیون می دهد ولی مسوولیت اصلی متوجه خود باشگاه ها است.

مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۰۴ ۱۴:۵۶
بنظر من دیگه کمتر بازیکنی تو ایران یا هر کشوری پیدا بشه که عشق و علاقه نهادینه شده به باشگاه ورزشی داشته باشه مثل پروین مرحوم حجازی پیوس کریمی مهدوی کیا مجیدی عابد زاده و...یا توتی گیگز دلپیرو و...
طارمی و امثال ایشان هم فرصت طلب و دنبال پول و شهرت و... (355666)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۰۴ ۱۴:۵۸
هواداران عزیز باشگاهها فقط در صورت وجود باشگاههای فرهنگی ورزشی واقعا خصوصی و بتمام معنا مردمی میشه جلو این اسرافها و سرکیسه کردن ها و...را گرفت
چرا هیچ دولتی این 2باشگاه آبی و قرمز را خصوصی نکرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (355667)
۱۳۹۶/۰۷/۰۴ ۱۴:۵۹
کاش من هم بجای معلم مداح یا فوتبالیست بنام بودم!! (355668)
۱۳۹۶/۰۷/۰۴ ۱۵:۰۰
فعلا برخی شغل ها و کارها توش خوب پوله مثل برخی ورزشها یا مداحان و... (355669)
مهدیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۰۴ ۱۵:۱۷
چی سر جاش هست تو ایران که این موضوع سر جاش باشه (355673)