به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۰۴ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۱۳۷۴۰۳

ماله‌كشي وکیل طارمی شروع شد!

گروه ورزشي: محرومیت چهار ماه مهدی طارمی هنوز هم نقل محافل فوتبالی است و برنامه نود هم پشت پرده این قضیه را افشا کرد. عبدالصمد ابراهیمی وکیل طارمی که با انتقادات زیادی مواجه شده است توضیحاتی درباره اتفاقات اخیر داده است.
 وکیل طارمی گفت: خیلی دارم سعی می کنم هجمه های روزهای اخیر را تحمل کنم و جزییاتی را نگویم که در مرحله تجدیدنظر کار را سخت کند اما بیان یکسری نکات هم بد نیست:
اول:قبل از هر چیز تصور کنید من مقصر صفر تا صد ماجرا هستم و بابت آن هم از همه عذرخواهی می کنم اما آیا با این کار و پاک کردن صورت مسئله همه چیز حل می شود؟پس باید واقعیات را دید و بر اساس آن قضاوت کرد.
دوم:اکنون به تیرماه نود و پنج بازگردید و روزی که مهدی به ترکیه رفته و پرسپولیس دنبال مهاجم بود.ماجرای کاوه رضایی و دور زدن شبانه پرسپولیس هم که یادمان نرفته است. در آن شرایطی که لیگ داشت شروع می شد و تیم مهاجم نداشت، اگر می پرسیدند طارمی قرار است برگردد و بازی کند. بعدها خودش محروم و جریمه می شود می گویید نه، او نیاید؟ تکرار می کنم اگر بازگشتش تبعاتی را فقط برای خودش داشته باشد و به آن روزها برگردیم مخالف بازگشت او هستید یا موافق؟
سوم:طارمی برگشته، بازی کرده، گل زده، آقای گل شده، مرد سال فوتبال ایران شده، در صعود تیم ملی موثر بوده است. اکنون هم محروم و جریمه شده است.این موارد را در حالی کنار هم قرار بدهید که بدانید بحث فسخ قرارداد طارمی با بحث وسوسه طارمی برای بازگشت فرق می کند و محرومیت باشگاه از نقل و انتقالات یا جریمه ضامن آن  به نوع فسخ و جدایی مهدی ارتباطی ندارد.آیا اگر فقط خود مهدی جریمه و محروم می شد موضع تان همین بود؟
چهارم:همچنین با باشگاه ریزه اسپور مذاکره هم شد، موضع آن باشگاه دریافت غرامت دو میلیون یورویی بود که در دادخواست به فیفا هم همین مبلغ را مطالبه و بابت آن هزینه رسیدگی هم واریز کرد. پس موضع آنها معلوم بود.
پنجم:در مورد چگونگی پرداخت مبلغ قرارداد طارمی از سوی  حسین هدایتی اطلاعی ندارم و اگر کسی ریالی به من داده مستند اعلام کند. در مورد اصل آن ماجرا که هدایتی قرار بود قبل از رفتن مهدی به ترکیه به او پول بدهد در سال گذشته نوشته ام.اکنون  آن پولی که گفته شده یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون پرداخت شده بابت فسخ با ریزه بوده یا پرداخت به خود مهدی بحثی جداست که می توان بررسی کرد ضمن اینکه مبلغ درخواستی ریزه دو میلیون یورو بوده است.
ششم:می گویند من مقصرم چون بارها گفته ام مهدی پرونده را نمی بازد.مهدی بین ماندن دوساله در ترکیه و بازگشت، دومی را انتخاب کرده و تبعاتش را هم پذیرفته است. همه  در جلسه ای که نمی خواهم اکنون در مورد جزئیاتش صحبت کنم این بحث را داشتند که اکنون بیاید تا بعد مشکل را حل می کنیم.  باشگاه ریزه اسپور چندین مرتبه  با باشگاه ها مکاتبه می کرد که بازی کردن طارمی در پرسپولیس یعنی سه بر صفر به نفع تیم ها می شود.
وکیل طارمی در ادامه افزود:  چندین نفر از عوامل ریزه اسپور هم در ایران بودند و هستند. هر روز هم در آستانه هر بازی یک خبری منتشر می شد. در این شرایط من باید اعلام می کردم حکم پرونده به نفع ریزه می شود؟ مثل این است که یک مربی قبل از بازی بگوید می بازم.
پس من یا هر فرد دیگر هم گوشه ذهنش بخشی را به باخت اختصاص داده و می دهد. اگر این گونه نبود و مطمئن بودم که برنده ایم مزاحم دیگر دوستان از جمله  وثوق احمدی نمی شدم. خوشبختانه شب قبل در برنامه نود، وثوق احمدی  که از حقوقدانان برجسته هستند و در ای اف سی هم عضو کمیته انضباطی است این موضوع را تایید کرد. روزی که در اردیبهشت ماه نامه آخر فیفا آمد و اعلام کردند تحقیقات تکمیل شده و دیگر لایحه ای نمی پذیرند اما مهدی طارمی باید از وضعیت دو سال قبل تاکنون خودش را توضیح بدهد و تصویر و ترجمه قراردادش را بفرستد و البته تاکید کرده بود که مطابق مقررات فیفا راستگویی را مدنظر قرار بدهید، وثوق احمدی تا نامه را دید گفت فیفا به یک موضوعی در قرارداد حساس شده و در گذشته قرارداد را فرستاده بودید؟ گفتم نه.احمدی گفت از باشگاه بپرسید آیا قراردادی فرستاده؟ چرا که فیفا به دنبال راست آزمایی است.
اینکه چه نوشتیم و چه فرستادیم جزییات پرونده است اما اینکه بگویند تو گفتی محروم نمی شود و اکنون مقصری پاک کردن صورت مسئله است.منطقی تر بررسی کنید.گویا من گفته ام نمی بازیم و بعد همه پرونده را رها کردند.بالغ بر دویست و سیصد صفحه لایحه از سوی طرفین ارسال شده وفقط هزینه ترجمه ها و پست دی اچ ال بالای  دوازده میلیون بوده است. برای دفاع هم باشگاه و هم ما خواب نبوده ایم.انگار باید هر روز می نوشتم بله حق با اخبار رسانه است و می بازیم.
در پایان اینکه چرا رأی متوجه باشگاه شد و استنباط فیفا بوده که باشگاه، طارمی را برای بازگشت تحریک کرده و در این مورد نه من دفاعی داشته ام نه می توانستم دفاع کنم، چون یک بحث جدایی است. همچنین باشگاه هم نمی توانسته از مهدی دفاع کند.
من مقصر صفر تا صد این ماجرا هستم و بازهم عذر خواهی می کنم و حتی اگر بابت پیگیری پرونده ریالی گرفته باشم بابت هر ریال، ده میلیارد می دهم اما از واقعیت فرار نکنیم. چرا پنجره استقلال و تراکتورسازی هم بسته شد؟ چرا گولج می رود بدتر از مهدی هم جدا می شود و رأی هم می گیرد اما ما به باشگاه ریزه می بازیم؟
 اگر این پرونده یک قربانی بخواهد من حاضرم قربانی باشم اما این فقط پاک کردن صورت مسئله است. ناچارم این جملات را بنویسم.ما همه مسائل را فقط در نتیجه می بینیم.یک روز سردار رویانیان در جایی به یک پیشکسوت توضیح می داد که دانشگاه راه انداخته ایم و دنبال به راه انداختن تلویزیون هستم.آن پیشکسوت عزیز به سردار گفت خودت را  زیاد اذیت نکن . اصل کار این است  که توپ وارد دروازه شود و  ما می خواهیم امروز نتیجه بگیریم و فردا خدا کریم است.منظورم از ما پرسپولیس نیست و در فوتبال این اتفاق رخ می دهد.  اکنون همه من، طاهری و طارمی را  مقصر می دانند.