کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گردانندگان اين سایت کجا تربیت‌شده‌اند؟!

6 مهر 1396 ساعت 11:47


گروه سياسي: صادق زیباکلام، در یادداشتی با عنوان «همه‌پرسی در اقلیم کردستان و دشنام پراکنی سایت الف»  نوشت: من در مصاحبه‌ای با تلویزیونی در کردستان عراق روز قبل از همه‌پرسی، حق تعیین سرنوشت را جزء اساسی‌ترین حقوق دمکراتیک ملت‌ها دانستم. درعین‌حال زمان برگزاری آن را مناسب ندانستم. سایت الف در یادداشتی به قلم آقای اکبر نبوی هرچه از دهانش برمیامده را نثار من کرده که چرا از حق تعیین سرنوشت کردهای عراق دفاع کرده‌ام.

سال‌ها قبل از آنکه مسوولین سایت الف متولد شوند حزب مارکسیست توده یک شیوه‌ی سیاسی نوینی را در رویارویی با مخالفینش در ایران پایه‌گذاری نمود. اگر کسی به باورهای حزب انتقادی می‌کرد، توده‌ای‌ها به جای پرداختن به آن انتقاد، سعی می‌کردند شخصیت منتقد را تخطئه نمایند. به جای آنکه به سخنش یا نظرش بپردازند، او را متهم می‌کردند به مزدوری آمریکا، نوکری انگلیس، حقوق‌بگیر شرکت نفت، فراماسونری و… میراث حزب توده به مجاهدین خلق رسید. در دوران انقلاب، سازمان، مخالفینش را متهم می‌کرد به ارتجاع، در خط اسلام آمریکایی بودن، گرفتار افکار خرده‌بورژوازی بودن، تجدیدنظرطلبی، عافیت اندیشی، سازشکاری، چماقداری و مزدوری رژیم و… بدون آنکه به انتقاداتش بپردازد. آن میراث امروز به تندروها رسیده. هرکس که جرئت کند کلامی خلاف آن‌ها بگوید یا بیندیشد زشت‌ترین، غیراخلاقی‌ترین و زننده‌ترین توهین‌ها را نثارش می‌کنند.

جالب است به‌عنوان یک رسانه اصولگرا، مخاطب از سایت الف انتظار اخلاق، ادب و فضیلت اسلامی دارد؛ اما آنچه در عمل می‌بیند ادبیات استالینیستی حزب توده است. آنچه در عمل به جای اخلاق و کرامت اسلامی از یک سایت مدعی اصولگرایی ملاحظه می‌کند، هتاکی، بی‌ادبی و زبان توهین و بی‌عفتی هست که یادآور ادبیات مجاهدین خلق مسعود رجوی است. حزب توده و مجاهدین خلق چون خود را انقلابی می‌پنداشتند به خودشان حق می‌دادند که ناشایست‌ترین الفاظ و عبارات را نسبت به مخالفین و منتقدینشان بکار برند. سایت الف و بسیاری از تندروها هم چون خود را ضدآمریکایی، خط امامی، ولایت مدار و انقلابی تصور می‌کنند به خودشان حق می‌دهند تا رکیک‌ترین و ناشایست‌ترین الفاظ و عبارات را علیه هرکس که مخالفشان هست یا در خط فکری آنان قرار نمی‌گیرد به کاربرند.

انسان واقعاً به فکر می‌رود که گردانندگان سایت الف کجا تربیت‌شده‌اند که این‌قدر هتاک هستند و مثل آب خوردن به دیگران توهین می‌کنند. هیچ حدومرزی، هیچ ملاحظه‌ای، هیچ پروایی و ذره‌ای عفت کلام برایشان مطرح نیست. واقعاً چه آرمان‌هایی داشتیم و به کجا امروز رسیده‌ایم.


کد مطلب: 137487

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/137487/گردانندگان-کجا-تربیت-شده-اند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir