کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بارزانی به طرح علاوی پاسخ مثبت داد

7 مهر 1396 ساعت 13:25

گروه بين‌الملل: مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق، آنگونه که دفتر رئیس جمهور عراق اعلام کرده، گفته است، از طرح ایاد علاوی معاون رئیس جمهور عراق استقبال کرده و آماده است برای دو سال برای حل اختلافات از طریق گفتگو و ارتباط با بغداد، صبر کند.


براساس بیانیه صادره، ایاد علاوی، نامه‌ای از سوی مسعود بارزانی دریافت کرده که وی در آن برای همکاری جهت اجرای طرح ابتکاری ایاد علاوی اعلام آمادگی کرده است. وی گفته 'ما پیش از برگزاری همه پرسی و بعد از آن نیز تاکید کردیم که همه پرسی به این معنا نیست که بلافاصله پس از برگزاری همه پرسی دولت مستقل تشکیل دهیم، ما می توانیم دو سال صبر کنیم و همزمان گفت وگوهای سازنده را برای حل و فصل پرونده ها و اختلافات پی بگیریم.

علاوی پیشتر اعلام کرده بود که برای خروج از بحران جاری، یک طرح ملی ابتکاری را با هدف نجات عراق از فاجعه و فتنه تهیه کرده است. طرح علاوی و استقبال بارزانی از آن در حالی است که دولت عراق اعلام کرده که به هیچ عنوان بر سر یکپارچگی و وحدت ارضی عراق گفت وگو نخواهد کرد. منطقه کردستان عراق به دنبال مصوبه پارلمان عراق که دولت این کشور را موظف به برخورد با پروژه همه پرسی کرد و همچنین تدابیر اتخاذ شده در زمینه تحریم های هوایی و مرزی، در شرایط ویژه قرار گرفته است.

به نظر می رسد رهبران کرد انتظار شدت عمل دولت عراق و همچنین مخالفت های صریح بین المللی با برگزاری همه پرسی را نداشته اند. روز پنجشنبه در آستانه نزدیک شدن به پایان ضرب الاجل تعیین شده از سوی دولت عراق برای شرکت های هواپیمایی و توقف پروازها از فرودگاه های منطقه، بسیاری از شهروندان کرد عراقی در صدد ترک اقلیم برآمدند.


کد مطلب: 137510

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/137510/بارزانی-طرح-علاوی-پاسخ-مثبت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir