به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۱۳۷۵۳
صادق زیباکلام:

احمدی‌نژاد به‌سادگي از قطار پیاده نمي‌شود!

گروه سياسي: یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اقدام اخیر دولت در ایجاد تشکیلاتی به نام "دفتر سابق رئیس جمهور" در نهاد ریاست جمهوری گفت: «به نظر من این اقدام بخشی از همان پیاده نشدن از قطار پاستور است. یعنی با اینکه سانس تمام شده و چراغ های سینما کم کم در حال روشن شدن است و فیلم به پایان رسیده و آقای احمدی نژاد باید از سالن سینما بیرون بروند، اما ایشان عنوان می کنند می خواهم بنشینم و فیلم را نقد کنم و قصد بیرون رفتن از سینما را ندارم.»
احمدی‌نژاد به‌سادگي از قطار پیاده نمي‌شود!
در روزهای پایانی دولت محمود احمدی‌نژاد اقدامات عجیب و خلاف قاعده دولت هر روز شکل تازه ای به خود مي‌گیرد. در تازه ترین اقدام بصورت چراغ خاموش و بی سر و صدا، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری به بهانه بهرمندی از تجربیات روسای جمهور سابق و پیگیری امور اجرایی مربوط به آن، اقدام به ایجاد تشکیلاتی جدید در ساختار نهاد ریاست جمهوری با عنوان «دفتر رئیس‌جمهور سابق»! نموده است. در این ساختار جدید شرح وظایف دفتر رئیس‌جمهور سابق و تشکیلات تفصیلی و ساختار دفتر رئیس‌جمهور سابق با ۲۵ پست سازمانی مشخص در نظر گرفته شده است و عنوان شده این واحد سازمانی تابع تمامی ضوابط و مقررات اداری، مالی و استخدامی نهاد ریاست جمهوری خواهد بود.

دکتر صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفتگو با سايت فرارو گفت: «در هشت سال گذشته یکی از ویژگی‌هاي آقای احمدی‌نژاد خبرسازی و تصمیمات خلق الساعه بوده است؛ به طوری که بهترین لغتی که مي‌توان
چراغ های سینما کم کم در حال روشن شدن است و فیلم به پایان رسیده و آقای احمدی نژاد باید از سالن سینما بیرون بروند، اما ایشان عنوان مي‌کنند مي‌خواهم بنشینم و فیلم را نقد کنم و قصد بیرون رفتن از سینما را ندارم ...!
در وصف برخی از تصمیمات آقای احمدی‌نژاد بیان کرد خلق الساعه بودن است.» این استاد دانشگاه اظهار کرد: «من تردیدی ندارم که داستان معروف عزل و نصب وزیر اطلاعات و قهر و خانه نشینی ۱۱ روزه آقای احمدی‌نژاد واقعا خلق الساعه بود. یعنی بدون هیچگونه فکر، تامل، مشورت و رایزنی حتی با نزدیک ترین افراد صورت گرفت و به نظر من آقای احمدی‌نژاد حتی با آقای رحیم مشایی نیز در این باره مشورت نکرد.»

زیباکلام گفت: «اقدام اخیر ایشان در تشکیل "دفتر رئیس‌جمهور سابق" به منظور پیگیری کارهای رئیس‌جمهور سابق و دادن مشورت به رئیس‌جمهور جدید قطعا از دیدگاه آقای احمدی‌نژاد کار خوبی است؛ زیرا آقای احمدی‌نژاد مي‌گوید در این ۸ سال تصمیماتی گرفتم که به اتمام رسیده و نتایج آن هم به بار آمده اما برخی تصمیمات ۸۰ یا ۹۰ درصد تحقق پیدا کرده و مي‌خواهم پیگیر مابقی آن هم بشوم تا کار به اتمام برسد. از سوی دیگر ایشان معتقد است این تصمیمات به نفع کشور و نظام و به نفع آقای روحانی است. همچنین آقای احمدی‌نژاد حتما معتقد است در این ۸ سال تجربیاتی کسب کرده که البته حاضر است با کمال میل این تجربیات را در اختیار آقای روحانی بگذارد.»

وی افزود: «یعنی به ظاهر آنچه آقای احمدی‌نژاد مي‌گوید منطقی است؛ اما اولین سوالی که از آقای احمدی‌نژاد بوجود مي‌آید این است که برادر عزیز اگر این کار درست بود شما باید همین کار را با آقای خاتمی هم انجام مي‌دادید. شما باید
آقای احمدی نژاد شما به هرکسی که در دوران آقای هاشمی و خاتمی مسئولیتی داشت رحم نکردید و حتی فردی که در این دوران بخشدار یک روستای دور افتاده بود را کنار گذاشتید. اما اکنون قصد دارید برای خود دفتری راه بیاندازید...؟
با احترام آقای خاتمی را در نهاد ریاست جمهوری نگاه مي‌داشتید و مي‌گفتید آقای خاتمی در این هشت سال اقداماتی انجام دادند که بعضا ناتمام مانده و من مایل هستم ایشان این اقدامات را تمام کنند. آقای احمدی‌نژاد باید مي‌گفتند من که هیچگاه رئیس‌جمهور نبودم و حداکثر استاندار، فرماندار و شهردار بودم و مي‌خواهم از تجربیات آقای خاتمی استفاده بکنم. بنابراین به آقای خاتمی دفتری مي‌دادید تا از تجربیات ایشات استفاده کنید.»

زیباکلام گفت: «اما آقای احمدی‌نژاد شما چنین کاری نکردید و در یکی از اولین اقدامات خود آقای خاتمی و همکاران ایشان را از ساختمانی که آقای خاتمی برای برخی از کارهای خود ایجاد کرده بود و ۲۰ کیلومتر دورتر از ساختمان پاستور بود بیرون انداختید. بعد هم هرگونه آثار مربوط به وجود هاشمی و خاتمی را با اسکاچ و صابون و تاید پاک کردید. آقای احمدی‌نژاد شما به هرکسی که در دوران آقای هاشمی و خاتمی مسئولیتی داشت رحم نکردید و حتی فردی که در این دوران بخشدار یک روستای دور افتاده بود را کنار گذاشتید. اما اکنون قصد دارید برای خود دفتری راه بیاندازید. به نظر من ابعاد هاشمی زدایی و خاتمی زدایی در دوران آقای احمدی‌نژاد به مراتب گسترده تر از پهلوی زدایی پس از انقلاب بود.»

این کارشناس مسائل سیاسی در بیان علت این اقدام اخیر احمدی‌نژاد گفت: «من معتقدم این اقدام اخیر آقای احمدی‌نژاد بخشی از همان پیش بینی است که قبلا داشتم. من همواره عنوان کردم آقای
ابعاد هاشمی‌زدایی و خاتمی زدایی در دوران آقای احمدی‌نژاد به مراتب گسترده تر از پهلوی‌زدایی پس از انقلاب بود
احمدی‌نژاد به این سادگی ها از قطار پاستور پیاده نمي‌شود و اینکه تصور شود آقای احمدی‌نژاد حلالیت مي‌طلبد و با خودروی شخصی خود از پاستور به دانشگاه علم و صنعت مي‌رود اشتباه است و ایشان این کار را نخواهد کرد. لذا به نظر من این اقدام بخشی از همان پیاده نشدن از قطار پاستور است. یعنی با اینکه سانس تمام شده و چراغ‌هاي سینما کم کم در حال روشن شدن است و فیلم به پایان رسیده و آقای احمدی‌نژاد باید از سالن سینما بیرون بروند، اما ایشان عنوان مي‌کنند مي‌خواهم بنشینم و فیلم را نقد کنم و قصد بیرون رفتن از سینما را ندارم.»

وی افزود: «البته تصور من و خیلی‌هاي دیگر از آقای احمدی‌نژاد این بود که وقتی آقای رحیم مشایی ردصلاحیت مي‌شود ایشان حرکتی نشان دهد که تصور بنده غلط از آب درآمد و وقتی آقای مشایی ردصلاحیت شد آب از آب هم تکان نخورد و آقای احمدی‌نژاد فقط گفتند صبر مي‌کنیم و در انتظار فرج هستیم و قس علی هذا. اما به نظر مي‌رسد که آقای احمدی‌نژاد دوباره حرکتی را شروع کردند و با توجه به اینکه دو هفته دیگر بیشتر رئیس‌جمهور نیستند قصد دارند بگویند هنوز هستند و شاید مسئولان مجبور شوند انتظامات سینما را صدا بزنند تا آقای احمدی‌نژاد را به بیرون راهنمایی کنند!»

حسن
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۴:۵۶
امیدوارم همه عاقبت به خیرشوند!!!!!!!! (91966)
بي تعارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۵:۴۲
مثل اينكه فعلا آقايان احمدي نژاد ؛ مشايي ؛ مرتضوي ؛ بقايي ؛ رحيمي و تمام اعضاي تيم دولتهاي نهم و دهم دارند عاقبت بخير ميشوند و اين در اثر 8 سال تلاش مجدانه اين عزيزاناست كه خير اين دنيا و آن دنيا را برايشان به ارمغان آورده .
محمود جان لطفا دست ما را هم بگير . (91988)
بي تعارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۶:۰۲
كجايند مردان بي ادعا ؟؟ (92010)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۶:۳۰
بروید تکذیبیه این خبر را ببینید
این قانونی است که خاتمی درست کرد
خیلی جالبه
شما اصلاح طلبها کی میخواهید دست از مظلوم نمایی و هوچی بازی بردارید
بابا هاشمی میخوست ریاست جمهوری را مدام العمر کنه یادتون رفت؟
وعده ما ۴ سال دیگه همین جا (92031)
راننده قطار
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۸:۵۷
انگار باید از یک واکیوم قوی برای پیاده شدن آقایون استفاده کرد (92131)
بوشهر
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۵:۰۲
ما یک نفری در روستایمان داریم به نام رضا ، خالی از لطف نیست حکایت رضا را باهم مرور کنیم. گویند روزی سر سفره ناهار همه از جمله رضا مشغول خوردن غذا بودند. همه تمام شدند الا رضا که یکی از نزدیکان گفتند ببینم کسی پیدا می شود و رضا را ببرد بیرون دستش را بشوید تا دست از غذا خوردن بکشد. (91969)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۵:۱۹
خالو تو مال کدوم ولاتی؟ (91977)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۵:۰۳
عاشق اون جاشم كه مي گه بايد بمونه فيلمو نقد كنه :))))))))))))))))))))) (91970)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۵:۰۴
قدرت شيرين است! (91972)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۵:۱۰
کلا از از نظر اینها قانون مانون تعطیله دکتر جون! (91973)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۵:۳۰
دكتر بيا برو بيرون بيشتر از اين خودت خراب نكن دكتر با كلاس باشد (91983)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۵:۴۱
انتظامات پاستور را صدا بزنند تا آقای احمدی نژاد را به بیرون راهنمایی کنند! (91986)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۵:۴۷
احمدی نزاد هیچی نداشت ولی جسارتش خوب بود.. ومهم نبود کی با چه مدرکی ازکجا اومده..هرکی نگفت چشم،گفت اخراج...به این میگن قدرت.
وای برتو حسن اگر احمدی نزاد بماند (91995)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۶:۳۱
آقای احمدی نژاد وقتی که شهردار تهران بودند و مصصم شدند که ریسس جمهور شوند یک آدم غریب و ناشناسی بودند که نیاز به مشهور شدن داشتند. فکر می کنم که برای قدرت طلبی مشاوران خیلی با هوش و فرصت طلبی هم دور برو ایشان بودند و هستند که گمان می کنم از جاهای مهمی هم خط می گیرند. مهمترین استراتژی که این مشاوران به احمدی نژاد توصیه کردند استفاده از از ابزار « النصر بالرعب» بود. مردم ایران و بویژه قشر فهیم و آگاه و میهن دوست (ایران دوست) معمولا در بیم وامید زندگی می کنند و همواره در ترس از دست رفتن ایران بسر می برند.. لذا این سیاست برای قدرت طلبی جواب داده...... آقای احمدی نژاد در تبلیغات ریاست جمهوری سال 1384 واژه هایی بکار بردند که ترس عجیبی بر جامعه روشنفکری انداختند. « امروز یوم الفصل است» وعده تصفیه نیروها ی انقلاب و مدیران سابق را دادند و تا حدودی هم موفق بودند ولی با این کار (ایجاد ترس در جامعه) هم براحتی توانستند خودشان را مطرح کنند و هم قدرت را قبضه کنند. و یا زمانی که شهردار بودند به یکباره اعلام کردند که تمامی درخت های خیابان ولیعصر از ونک تا پارک وی برای اجرای فلان پروژه کذا باید قطع شود. این ترساندن و ابزاری برای تحمیل و تثبیت قدرت. مشابه این رفتار از این آقا زیاد دیده ایم. ولی واقعیت این است که این آقا در این حد و اندازه ها نیست ولی خوب معلمهای خوبی دارد و البته کمی هم با هوش است. اگر آن ابتدا مصونیت آهنین را به این شخص نمی دادند وی با این سیاست کاری از پیش نمی برد. زیاد طول نمی کشد همه خواهند فهمید که وی به قول خودش عددی نبود و عددی نیست. کافی است یک کمیته حقیقت یاب کارهای خلاف دولت را به دادگاه بکشاند فکر می کنم که اشد مجازات در انتظار وی و همراهانش باشد. و دفتر رییس جمهور سابق پیش کش (92032)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۶:۳۹
و شاید مسئولان مجبور شوند انتظامات سینما را صدا بزنند تا آقای احمدی‌نژاد را به بیرون راهنمایی کنند!
ترکیدم از خنده هاهاها (92040)
ساناز
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۶:۵۹
انتظاماتو خوب اومدییییی (92062)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۷:۳۷
لابد بیت المال بهشون طعم داده (92071)
اهورا
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۸:۱۸
دولت در سایه با تشکیلات عریض وطویل (92106)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۸:۳۷
حتی فردی که در این دوران بخشدار یک روستای دور افتاده بود

وقتی آدم بخواهد سیاه نمایی کند چرت و پرت هم میگه
بخشدار یک روستا به قلم آقای دکتر زیبا کلام (92117)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۹:۰۶
شایسته است اسم تجربیات ایشان را تجربیات تلخ بگذاریم تصمیماتی که طی این 8سال گرفته شد نتیجه اش این شد که فقر

ا فقیر تر تعدادبیکاران به مراتب افزون تز ازدواج ها به طرز دحشتناکی کمتر زندانها پر تر و... شده است ترا بخدا یکی انتظامات را صدا بزند (92137)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۹:۵۲
تو رو خدا ساکت شو...یا خودتو ب اصلاحات نچسبون...
ولله اصلاخات اینهمه نخبه داره (92158)
بدمک
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۲۲:۲۳
بالاخره تو هر قطاری یک نگهبانی هم هست اگر کسی بلیت نداشته باشه ی یا اشتباه سوار شده باشه,پیادش میکنه(البته اگر نگهبان خود پارتی طرف نباشه!!!) (92209)