به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۰۸ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۱۳۷۵۳۸
تقی رهبر: مداحان به اشعارشان بپردازند

چه معنی دارد "سین سین سین" گفتن‌ها!

گروه سياسي: يك عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: ذاکر، مداح، روحانی و خطیب باید با رفتار درست داشته باشند تا الگوی مردم قرار بگیرند نه اینکه خبر از فسادشان برسد! البته در هر دوره و در هر صنفی این اتفاقات می‎افتد و این اتفاقات در این صنف یک به هزار است.
 حجت‌الاسلام تقی رهبر با بیان اینکه عاشورا و مکتب امام حسین برای همه سنین، اقشار و اصناف درس دارد؛ به خبرآنلاین گفت: برای علما و بزرگان درس‎های عاشورا عبارتند از امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با بدعت و مهم تر از همه ایستادگی در مقابل آنچه که چهره اسلام را تخریب می کند.

او با بیان اینکه رفتار خانواده امام حسین نیز دارای پیام هایی برای خانواده شهدا است، بیان کرد: این خانواده عزت داشتند از طفل 6 ماهه تا پیر نود ساله؛ کربلا ماتم نیست، کربلا دانشسرا است برای همه افراد. بهتر است در مجالس این شب ها در کنار روضه از مکتب حسینی هم گفته شود.

رهبر ادامه داد: مداحی و روضه خوب است، اما عزاداری ها نباید صرفا مداح سالاری شود؛ در کنار اشعار صحیحی که در رثای امام حسین(ع) خوانده می شود باید مکتب حسین را برای مردم بازگو کنیم. این روزها سبک برخی مداح‎ها آزار دهنده است. حتی نام حسین به درستی بیان نمی شود، چه معنی دارد "سین سین سین" گفتن‌ها! مهم اخلاق و آزادگی است. مداحان به اشعارشان بپردازند نه مسائل سیاسی. مردم هم نباید تمام وقت خود را پای روضه و مداحان اینچنینی بگذارند. وی گفت: باید مداح و روحانی در جایگاه خودشان عالم باشند و با کلام صحیح و حتی جهان پسند، بدون ترس وقایع آن زمان را بیان کنند و از بیان نقد مردم نترسند. باید مردم را تشویق کرد که در این جلسات حضور مداوم داشته باشند و مطالعه کنند. گاندی در جایی می گوید: من برای آزادی کشورم از قیام عاشورا و حسین درس گرفتم که با دست خالی در مقابل دشمن ایستاد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: ذاکر، مداح، روحانی و خطیب باید با رفتار درست داشته باشند تا الگوی مردم قرار بگیرند نه اینکه خبر از فسادشان برسد! البته در هر دوره و در هر صنفی این اتفاقات می‎افتد و این اتفاقات در این صنف یک به هزار است. نباید همه را به یک چشم دید. فراموش نکنیم ما در انقلاب روحانی اعدامی داشتیم. وی در پایان گفت: مداحان بهتر است برای حماسه کربلا و شهدا شعر بخوانند و از حد خودشان فراتر نروند. درست است در دین به نقد درست و سازنده سفارش شده اما نه برای همه، بلکه برای کسانی که کارشناس هستند، تجربه و تریبون این کار را هم دارند. گاهی برخی از سر خیرخواهی می خواهند چیزی را گوشزد کنند که درست شود، اما خرابتر می‎شود!
برچسب ها: عاشورا تاسوعا