به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۰۸ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۱۳۷۵۴۲
پیشنهادی بدهید که قید پول ترکیه را بزنم

چرا امپراتور سرمربی استقلال نشد؟

گروه ورزشي: فاتح تریم سرمربی مشهور ترکیه ای پس از یک هفته حضور در سرتیتر رسانه های ایران سرانجام به یک پروژه غیرقابل دسترس تبدیل شد.
چرا امپراتور سرمربی استقلال نشد؟
به گزارش "ورزش سه"، این سرمربی ترک که آخرین شغل او هدایت تیم ملی ترکیه بوده و به واسطه لغو قرارداد با فدراسیون فوتبال ترکیه مبلغی در حدود 3 و نیم میلیون یورو سالیانه از مجموعه فوتبال ترکیه دریافت می کند در شرایطی پای میز مذاکره با استقلال نشست که نامش به عنوان نامزد هدایت تیم هایی مثل ترابوزان اسپور به گوش می رسید. فاتح تریم یک شخصیت ویژه در فوتبال ترکیه است که قطعا در صورت حضور در ایران می توانست گرمای مجددی به فوتبال ایران ببخشد. 
 
نکته اینجا بود که در رسانه های ایران نوعی ناباوری درباره قرارداد یا مذاکره با فاتح تریم وجود داشت؛ اما وقتی مصطفی دنیزلی سرمربی مشهور ترک در شبکه تلویزیونی تی آر تی درباره پیشنهاد استقلال به تریم و واکنش او به این قرارداد صحبت کرد، موضوع از حد شایعه فراتر رفت. تریم در هفته گذشته در دو جلسه مختلف با نماینده استقلال در استانبول به گفت و گو نشسته و کم و کیف این پیشنهاد را بررسی کرد.

نکته بسیار مهم در قرارداد تریم موضوع مالی است که البته با توجه به وجهه و سطح این مربی در سطح جهان چندان هم عجیب نیست. تریم، مربی است با دستمزدی در حول و حوش 4 میلیون دلار که این پول را از تیم ملی ترکیه دریافت می کرده است. طبعا این مربی به سختی حاضر است با اعدادی پایین تر از این حد به کار خود ادامه دهد، چراکه برای مربیان در این سطح حفظ کلاس مالی و پرستیژی که عدد قرارداد به آنها می بخشد از اهمیت بسزایی برخوردار است. 

اینکه تریم در گفت و گوی خود با نماینده استقلال جزییات کاملی از شرایط باشگاه استقلال را سوال کرده و به امیر سلطانی به شوخی گفته باید پیشنهادی به وی بدهد که بتواند از خیر دستمزد 4 میلیون یورویی فدراسیون فوتبال ترکیه بگذرد. بنابراین بحث حضور تریم در فوتبال ایران عملا تبدیل به یک مساله مالی شده و هیچ تیم دیگری در ایران توانایی پرداخت 4 میلیون یورو را به یک مربی ندارد. اگرچه در فوتبال جهان پرداخت ها به اعداد بالاتری رسیده و حضور اسپانسرها و درآمدهای بیشتر این ولخرجی ها را گارانتی می کند؛ اما سفره ای کوچک نگه داشته شده فوتبال در ایران مانع از مخارجی در این سطح می شود.

حال آنکه حضور مربی در ابعاد تریم در فوتبال ایران می توانست خبر بسیار خوبی برای هواداران استقلال باشد و تاثیر بزرگی در روند آینده این تیم بگذارد. باشگاه استقلال که نام فاتح تریم را به عنوان یکی از گزینه ها مطرح کرده، کماکان مشغول جستجو برای استخدام سرمربی خارجی است و گفته می شود نام سرمربی خارجی استقلال روز دوشنبه اعلام خواهد شد.

مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۰۸ ۱۶:۳۲
بنظر من تا همه باشگاهها خصوصا قرمز و ابی کاملا خصوصی و مردمی نشدند صحیح نیست هزینه های میلیاردی با پول بیت المال که .... (355715)