کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ذخیره پسورد در مرورگرها؛ آری یا خیر؟

10 مهر 1396 ساعت 13:29

گروه اقتصادی: اگر به سایت‌هایی که در آن‌ها حساب کاربری دارید وارد ‌شوید، معمولا از شما برای ذخیره کردن یا نکردن رمز عبورتان سوال می‌کنند تا ورود شما برای بار دوم و بدون وارد کردن رمز عبور آسان‌تر شود؛ اما یکی از راه‌های حفظ امنیت خصوصا در اماکن عمومی، ذخیره نکردن این کلمات عبور است. بنابراین بهتر است تا حد ممکن کلمه‌های عبور را ذخیره نکنید.


به گزارش ایسنا، بهترین روش شناخته‌شده حفظ امنیت، ذخیره نکردن کلمات عبور یا همان پسورد است. به همین دلیل بیشتر مرورگرها قبل از ذخیره کلمه عبوری که توسط کاربر وارد شده است، از او درباره این کار سوال می‌پرسند و فقط در صورت موافقت کاربر اقدام به ذخیره‌سازی می‌کنند.
این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که از رایانه‌های اماکن عمومی مثل کافی‌نت‌ها استفاده می‌کنند. کلمه‌های عبور ذخیره‌شده توسط مرورگر به سادگی قابل دستیابی هستند. اکثر کاربرانی که در سایت‌های مختلف مانند پست الکترونیک، شبکه‌های اجتماعی و غیره دارای یک پروفایل شخصی هستند و برای جلوگیری از هک شدن و امنیت اطلاعات خود باید از ذخیره شدن پسورد روی سیستم جلوگیری کنند.
ذخیره کردن یا غیرفعال کردن پسوردها در مرورگرها
در مرورگر فایرفاکس، در بخش passwords، دو گزینه Remember Passwords for sites وUse a master password  وجود دارد.

با انتخاب گزینه اول، پسوردهایی که وارد می‌کنید، ذخیره می‌شود البته از قبل از ذخیره کردن پسورد، سوال می‌کند. با انتخاب گزینه دوم یک «پسورد اصلی» برای کلیه پسوردها در نظر گرفته می‌شود که بدون دانستن آن، هیچکس نمی‌تواند از پسوردهای ذخیره‌شده در مرورگر استفاده کند.

در مرورگر اینترنت اکسپلورور، ابتدا باید روی گزینه options Internet کلیک کنید.

برای حذف شدن یوزر پسوردهای قبلی می‌توان از دکمه Delete Auto Complete کمک گرفت.

در مرورگر گوگل کروم، با غیرفعال کردن گزینه offer to save your web passwords این مرورگر در خصوص ذخیره نام کاربری و رمزهای عبور از کاربر سوال نمی‌کند.


کد مطلب: 137599

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/137599/ذخیره-پسورد-مرورگرها-آری-یا-خیر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir