به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۱ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب : ۱۳۷۶۹۱
ووشو قهرمانی جهان - کازان

الهه منصوریان قهرمان جهان شد

گروه ورزشی: پرونده ساندای بانوان ایران در مسابقات ووشوی قهرمانی جهان در کازان روسیه با سه طلا بسته شد
الهه منصوریان قهرمان جهان شد
در روز پایانی چهاردهمین دوره پیکارهای ووشوی بزرگسالان جهان در شهر «کازان» روسیه، الهه و شهربانو منصوریان به همراه مریم هاشمی، سه ساندا کار بانوان ایران طلایی شدند. الهه منصوریان در فینال وزن منهای 52 کیلوگرم با «لوان تای هوانگ» از ویتنام روبه‌رو شد و با برتری در دو راند متوالی به مدال طلای این رویداد مهم دست یافت. این دومین مدال طلای الهه منصوریان در مسابقات قهرمانی جهان محسوب می‌شود. منصوریان پیش از این «سیلویا پراتوی» از اندونزی را ناک اوت کرده بود و مقابل «هی بین کیم» نماینده عنوان دار کره جنوبی و رقیب دیرینه خود در دو راند متوالی به پیروزی رسیده بود.

شهربانو منصوریان هم در وزن ۶۵- زنان در دیدار نهایی «زکی احمد» از مصر را پیش رو داشت که در دو راند متوالی شکست داد و به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد. وی با برتری مقابل «ماریوت موکامنووا» از قزاقستان، «شنون مارتون» از آمریکا و «دوی کیشام» از هند را شکست داده بود. مریم هاشمی هم در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم در فینال مسابقات قهرمانی جهان به مصاف "هرگی باکایدون" از فیلیپین و دارنده چند مدال جهان و آسیا رفت و با شکست این ساندکار سومین طلای بانوان را کسب کرد.

مریم هاشمی پیش از این سه مدال طلای جهان در سالهای ۲۰۱۱، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ کسب کرده بود و این چهارمین مدال طلای  او در رقابتهای قهرمانی جهان بود.وی با کسب این مدال طلا از دنیای قهرمانی و تیم ملی خداحافظی کرد. تیم ملی ووشو کشورمان تا اینجای کار موفق به کسب چهار مدال طلا توسط شهربانو و الهه منصوریان، مریم هاشمی و تیم دوئلین مردان(نوید مکوندی، فرشاد عربی و امیر محمدرضایی) و دو برنز توسط هانیه رجبی و زهرا کیانی شده است.