به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۲ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۱۳۷۷۱۹
ووشو قهرمانی جهان؛

تاریخ سازی ووشوی ایران با نخستین قهرمانی جهان

گروه ورزشي: تیم ملی ووشو ایران در بخش ساندا برای نخستین بار سکوی قهرمانی جهان را کسب کرد و تاریخ ساز شد.
تاریخ سازی ووشوی ایران با نخستین قهرمانی جهان
چهاردهمین دوره رقابت‌های ووشو قهرمانی جهان که از هفتم مهر به میزبانی شهر «کازان» روسیه آغاز شده بود، امشب با قهرمانی تیم ملی ایران در بخش ساندا به پایان رسید. در تمامی سیزده دوره گذشته این مسابقات تیم ملی چین مهد ووشوی جهان در بخش ساندا به قهرمانی رسیده بود. سانداکاران تیم ملی ووشو ایران با کسب هفت مدال طلا و یک نقره بر سکوی قهرمانی جهان تکیه زدند تا به سلطه چینی‌ها در این رشته پایان دهند. چین با هفت مدال طلا به نایب قهرمانی رسید و روسیه با ۲ مدال طلا٬ یک نقره و ۲ برنز سوم شد.

در بخش ساندا برای تیم ملی ایران الهه منصوریان٬ شهربانو منصوریان٬ مریم هاشمی٬ محسن محمدسیفی٬ یوسف صبری٬ معین تقوی و میلاد عارفی مقام مدال طلا کسب کردند و حمیدرضا قلی پور نقره گرفت. در قسمت تالو (اجرای فرم) هم تیم دوئلین ایران با ترکیب فرشاد عربی، نوید مکوندی و امیر محمدرضایی در جایگاه نخست ایستاد و مدال طلا گرفت و هانیه رجبی همراه با زهرا کیانی ۲ مدال برنز جهان را کسب کردند. در مجموع ٢ بخش تالو و ساندا هم تیم ایران با هشت نشان طلا٬ یک نقره، ٢ برنز و یک پله صعود نسبت به دوره گذشته در جایگاه دوم ایستاد. چین با ۱۵ مدال طلا قهرمان شد و هنگ کنگ با پنج نشان طلا ٬سه نقره و سه برنز بر سکوی سوم ایستاد.

در روز پایانی این مسابقات، در مرحله نیمه نهایی بخش ساندا الهه منصوریان در وزن ۵۲ - کیلوگرم با غلبه بر حریفش در فینال به مدال طلا دست یافت. شهربانو منصوریان هم در وزن ۶۵ - کیلوگرم با پیروزی مقابل نماینده مصر در ۲ راند، به مدال طلا رسید.
مریم هاشمی در فینال وزن ۷۰ - کیلوگرم مقابل نماینده فیلیپین به برتری رسید و مدال طلای این وزن را بدست آورد و پس از این مدال از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کرد.
اما محسن محمدسیفی در فینال وزن ۷۰ - کیلوگرم ساندای مردان در ۲ راند پیاپی «فاتح جلال» مصری را شکست داد و طلایی شد تا چهارمین طلای خود را در آوردگاه جهانی کسب کند.
یوسف صبری در آخرین دیدار خود و در فینال وزن ۷۵ - کیلوگرم به مصاف «فی لونگ کای» از ماکائو رفت و در ابتدای راند دوم حریف را ناک اوت کرد و به مدال طلا دست یافت.
همچنین معین تقوی در مبارزه نهایی وزن ۸۵ - کیلوگرم مقابل «ایلیا وارچینا» از بلاروس ایستاد و این حریف را در ۲ راند شکست داد و مدال طلا کسب کرد.
میلاد عارفی مقام ملی پوش جوان ایران در مبارزه پایانی وزن ۹۰ - کیلوکرم در ۲ راند بر «عمر علی» از مصر چیره شد و طلای مسابقات جهانی را به نام خود ثبت کرد.
حمیدرضا قلی پور کاپیتان تیم ملی ووشو در فینال وزن ۹۰ + کیلوگرم مقابل «ژنگ یی» نماینده چین ایستاد باخت و مدال نقره را از آن خود کرد.

اسامی مدال آوران تیم ملی ووشو ایران:
مدال طلا/
۱ -تیم دوئلین (فرشاد عربی٬ نوید مکوندی و امیر محمدرضایی)
۲ -الهه منصوریان
۳ -شهربانو منصوریان
۴ -مریم هاشمی
۵ -محسن محمدسیفی
۶ -یوسف صبری
۷ -معین تقوی
۸ -میلاد عارفی مقام

مدال نقره/
۱ -حمیدرضا قلی پور

مدال برنز/
۱ -زهرا کیانی
۲ -هانیه رجبی