به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۳ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۱۳۷۷۵۰

عامل قتل مدیرمسئول اعتراف كرد

گروه حوادث: ساعت 12:25 مورخه 20 اردیبهشت 1396 از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک نزاع و درگیری در پارکینگ یک مجتمع مسکونی به کلانتری 125 یوسف آباد اعلام شد.

با حضور مأمورین و در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد طی یک نزاع و درگیری مابین دو نفر از اهالی ساکن در مجتمع، یکی از آنها بنام مجید شمس ( 50 ساله ) مورد اصابت ضربه جسم تیز از ناحیه سینه قرار گرفته و ضارب نیز بنام مهدی . م ( متولد 1351 ) از محل متواری شده است. مأموران کلانتری یوسف آباد در تحقیقات خود با شناسایی دو نفر از افراد شرکت کننده در نزاع و درگیری اقدام به دستگیری آنها نموده و اطلاع پیدا کردند که این دو، برادر و خواهرزاده ضارب هستند که از محل درگیری متواری شده بود.
 
با وجود انتقال مجید به بیمارستان و انجام اقدامات درمانی، در ساعت 15 مورخه 20 اردیبهشت 1396 به کلانتری یوسف آباد اعلام شد که به علت اصابت ضربه جسم تیز به قسمت سینه و آسیب شدید به قسمت‌های حیاتی بدن، مجید شمس فوت کرده است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با حضور در محل جنایت اطلاع پیدا کردند که مقتول در طبقه  چهارم و قاتل نیز در طبقه دوم مجتمع مسکونی محل جنایت زندگی می کردند. درگیری اولیه در طبقه چهارم و پس از مراجعه قاتل و دو همراهش به در منزل مقتول آغاز و در ادامه به پارکینگ مجتمع کشیده می‌شود. در ادامه تحقیقات از همسایگان و خانواده مقتول، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که قاتل قسمتی از پارکینگ مشاء ساختمان را به انباری شخصی خود تبدیل و در آنجا نسبت به نگهداری و مصرف مشروبات الکلی، استعمال موادمخدر و ... اقدام می کرده که همین موضوع زمینه اعتراض شدید مقتول و دیگر اهالی مجتمع را ایجاد کرده است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده و با هماهنگی های بعمل آمده با بازپرس پرونده، کارآگاهان در بازرسی از پارکینگ و همچنین منزل متعلق به قاتل موفق به کشف دهها بطری مشروبات الکلی و همچنین تجهیزات و البسه نظامی شدند که به نظر می‌رسید از این تجهیزات نظامی برای انجام اقدامات غیرقانونی استفاده شده است. همچنین در بررسی خودرو بی ام و متعلق به قاتل به ارزش تقریبی 350 میلیون تومان، کارآگاهان متوجه شدند که قاتل نسبت به تجهیز خودرو شخصی‌اش به آژیر مورد استفاده در خودروهای امدادی و نظامی اقدام نموده که این خودرو نیز توقیف و به پلیس آگاهی منتقل شد.

اقدامات جهت دستگیری قاتل در دستور کار کارآگاهان قرار داشت تا سرانجام با شناسایی مخفیگاه مهدی در باغی در حاشیه غربی تهران، وی در ساعت 16 روز سه شنبه مورخه 11 مهر 1396 دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد. سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : متهم در همان تحقیقات اولیه صراحتا به درگیری منجر به جنایت با انگیزه انتقام‌گیری از مقتول و قدرت‌نمایی در محل سکونتش اعتراف نموده است.

سرهنگ حمید مکرم خاطرنشان کرد: با توجه به اعتراف صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر شد و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
برچسب ها: قتل جنایت