به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۹:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۵ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۱۳۷۸۲۸

قتل 4سرباز آمریکایی توسط تروريست‌ها

گروه حوادث: خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گزارش کرد: جسد چهارمین سرباز آمریکایی که در جریان یک گشت مشترک با نیروهای ارتش نیجر کشته شده بود، کشف شد.
قتل 4سرباز آمریکایی توسط تروريست‌ها
به گزارش ایرنا، جسد این نظامی آمریکایی در محلی پیدا شدکه تروریست‌ها در مرز نیجر و مالی کمین گذاشته بودند. سرهنگ مارک چیدل، سخنگوی فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا در این باره گفت: جسد یک سرباز آمریکایی دیگر در محل حمله پیدا شده است. این مقام آمریکایی گفت: واشنگتن به خاطر آن که شاید احساس پیروزی به عاملان این حمله، دست دهد، از ذکر نام این گروه خودداری می کند. یک مقام آمریکایی پنجشنبه (13 مهرماه) اعلام کرده بود که سه عضو نیروهای ویژه ارتش آمریکا و پنج سرباز نیجر در حمله افراد مسلح کشته شدند. این گشت نیروهای نیجر و آمریکایی متشکل از چهل نظامی، بدون پشتیبانی هوایی در حال گشت زنی بودند که هدف قرار گرفتند.

چیدل تصریح کرد: نیروها از حمایت هوایی برخوردار نبودند، اما همپیمانان فرانسوی ما سریع وارد عمل شده و به محض کسب اطلاع، درصدد کمک رسانی برآمدند.این مقام آمریکایی البته به جزیئات دقیق از محل کمین گذاری عاملان اشاره نکرد، اما گفت که شماری از نیروهای دشمن نیز در جریان این کمین کشته شدند.وزارت دفاع نیجر اعلام کرد که گشت مشترک نیروهای این کشور به همراه آمریکایی ها در کمینی کشته شدند که در جریان آن 10 خودرو و 20 موتورسیکلت منفجر شدند.براساس گزارش مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی و نیجر، حمله در 200 کیلومتری شمال «نیامی» در جنوب غرب نیجر رخ داده است.