به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۶ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۱۳۷۹۰۱

پنج عادت ورزشی نادرست

گروه ورزشی: متخصصان ورزشی معتقدند که اگر می خواهید ورزش و تغذیه سالم و موثر باشد و اندام خوبی پیدا کنید باید عادت‌های ورزش و غذایی پیدا کنید. اگر این عادت‌ها غلط و بدون آگاهی باشند ممکن است نتیجه‌ عکس داشته باشند.
پنج عادت ورزشی نادرست
به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از My fitness pal، عادت‌های ورزش نادرستی که متخصصان به آنها اشاره کرده‌اند، عبارتند از:
۱. با عجله شروع به ورزش کردن:
باید قبل از ورزش زمان لازم برای گرم کردن بدن و آماده شدن را داشته باشید. همچنین از نظر ذهنی باید کمی به خود فرصت دهید تا بر روی ورزش تمرکز کنید.
۲. داشتن اهداف غیر واقعی:
هدفگذاری راهی مناسب برای ایجاد انگیزه است اما هدف‌ها باید قابل دسترس و منطقی باشد. هدف‌های خود را بر اساس توانایی‌های خود انتخاب کنید و به تدریج  به سمت موفقیت حرکت کنید.
۳. نادیده گرفتن ریکاوری:
زمانی که آسیب می بینید باید به بدن فرصت ریکاوری بدهید. اگر ریکاوری را نادیده بگیرید و به ورزش کردن ادامه‌ دهید بدن آسیب می بیند. می توانید در زمانی که ریکاوری انجام می دهید ورزش‌های سبک‌تری را در برنامه داشته باشید که به شما فشار نمی آورند.
۴. تکرار کردن ورزش‌ها:
نباید یک ورزش خاص را مرتباً و پشت سر هم انجام دهید. باید در ورزش تنوع ایجاد کنید تا موثر باشد. عضلات سریعا به حرکات ورزش عادت می‌کنند. برای مثال اگر هیچ ورزشی نکنید و تنها یک ساعت در  روز بر روی تردمیل بدوید بدن پیشرفتی نخواهد داشت ، زیرا به این ورزش عادت می‌کند.
۵. نادیده گرفتن تغذیه:
شما بدون توجه به تغذیه نمی توانید وزن خود را کاهش دهید. تغذیه همچنین بر میزان انرژی بدن، سیستم ایمنی بدن و ... تاثیرگذار است. اگر ورزش کنید اما در کنار آن به خوردن غذاهای فراوری شده و پر چرب ادامه‌ دهید آمادگی جسمانی پیدا نمی کنید.باید در برنامه غذایی شما چربی سالم، پروتئین و سبزیجات وجود داشته باشد سعی کنید وعده‌های غذایی بیشتر اما کوچک‌تر داشته باشید.
برچسب ها: ورزش تندرستی