به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۷ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۱۳۷۹۹۰

جلسه پارلمان عراق با حضور نمایندگان کرد

گروه بین الملل: پارلمان عراق به ریاست سلیم جبوری امروز (دوشنبه) بیست و پنجمین جلسه خود را با حضور اکثر نمایندگان کرد آغاز کرد، رای گیری در مورد برخی قوانین و بررسی اولیه برخی از آنها از برنامه‌های جلسه امروز پارلمان عراق است.
جلسه پارلمان عراق با حضور نمایندگان کرد
یک منبع در گفت‌وگو با شبکه خبر سومریه نیوز عراق اظهار داشت، سلیم جبوری، ریاست پارلمان بیست و پنجمین جلسه عادی پارلمان را با حضور اکثر نمایندگان کرد آغاز کرد. نمایندگان وابسته به حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در این جلسه حضور یافتند اما خبری از نمایندگان حزب وابسته به مسعود بارزانی نبود. این در حالی است که پارلمان عراق در جلسه گذشته حضور نمایندگان کرد که به همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق رای آری داده بودند، تعلیق و پرونده آنها را به دادگاه فدرال عراق محول کرد. با این وجود سلیم جبوری از نمایندگان کرد خواست در جلسه پارلمان حضور یابند. وی افزود: رای گیری در مورد پیشنهاد اصلاح قانون شماره ۱۱ مصوب سال ۲۰۰۷ درباره کمیساریای عالی و مستقل انتخابات و نیز بررسی گزارش عملکرد کمیته کارشناسان برای انتخاب اعضای این کمیساریا از برنامه‌های جلسه امروز پارلمان است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، در ادامه گفت: علاوه بر این‌ها در جلسه امروز روند رای گیری در مورد پیش‌نویس قانون اصلاح سوم قانون شماره ۲۱ سال ۲۰۰۸ درباره استان‌های سازمان نیافته در اقلیم تکمیل شده و رای گیری در مورد پیشنهاد اصلاح قانون شماره ۴۵ سال ۲۰۱۳ درباره انتخابات پارلمان و نیز در مورد پیشنهاد اصلاح قانون شماره ۱۸۸ سال ۱۹۵۹ درباره وضعیت شخصی انجام خواهد شد. منبع مذکور ادامه داد: همچنین در جلسه امروز پیش‌نویس قانون تایید توافقنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری‌ها میان دولت عراق و دولت ایران و نیز اصلاح قانون سندیکای حسابداران و حسابرسان به رای گذشته می‌شوند.
مرجع : ایسنا