به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ساعت ۰۱:۱۱
کد مطلب : ۱۳۸۰۸

كامبوزيا به‌دايی و رويانيان: من مورچه نیستم

گروه ورزشی: محمدجعفر كامبوزيا پس از قبول استعفايش از عضويت درهيات مديره پرسپوليس، بار ديگر به علي دايي و محمد رويانيان تاخت.
مسوولان باشگاه پرسپوليس و وزارت ورزش و جوانان پس از برگزاري نشست مشترك، پنج عضو جديد هيات مديره باشگاه را معرفي كردند كه نامي از محمد جعفر كامبوزيا رييس فدراسيون شطرنج در آن ديده نمي شد. طي سه هفته گذشته، بارها نام محمد جعفر كامبوزيا به عنوان عضوهيات مديره و مدتي بعد به عنوان مديرعامل باشگاه پرسپوليس بر سر زبان ها افتاد و حتي محمد رويانيان مديرعامل باشگاه نيز تاييد كرد كه چند روزي او مديرعامل باشگاه بوده است.

كامبوزيا پس از چند مصاحبه جنجالي، در مقابل انتقادهاي تند مسوولان پرسپوليس از جمله محمد رويانيان كه به شدت به نحوه جابجايي اش انتقاد داشت و از همه مهمتر علي دايي سرمربي پر آوازه اين تيم، روبرو شد و كم كم ترجيح داد در رسانه ها ظاهر نشود. با توجه به اينكه روزگذشته ديگر نامي از كامبوزيا در هيات مديره جديد پرسپوليس ديده نشد، رييس فدراسيون شطرنج با ارسال متن استعفاي خود، مدعي شد كه پيش از برگزاري اين جلسه عطاي كار در پرسپوليس را به لقايش بخشيده بود.

كامبوزيا در متن استعفاي خود خطاب به وزير ورزش و جوانان به نكات جالب و جنجالي اشاره كرده كه در ادامه آمده است:
من بنا به پيشنهاد و دستور حضرتعالي به عضويت هيات مديره باشگاه درآمدم تا شايد بتوانم كمكي در جهت پيشبرد اهداف وزارت و اين باشگاه بزرگ بردارم. با عنايت به مذاكرات شفاهي با حضرتعالي و همچنين پيرو جلسه مشترك روز هشتم تيرماه سال جاري دردفتر حضرتعالي كه با حضور رييس هيات مديره باشگاه و معاون ورزشي وزارت تشكيل شد و اصرار پذيرش مسووليت مديرعاملي باشگاه توسط شخص شما، به اينكه معتقد به آرامش و ثابت در باشگاه بوده و شفاف سازي و اصلاحات را مي توان به دور از جنجال صورت داد از قبول اين مسووليت امتناع نمودم و صرفا به عضويت در هيات مديره اكتفا كردم چرا كه پذيرش چنين مسووليتي را صرفا خدمت به جامعه ورزش و اعتلاي آن مي دانستم.

در ادامه متن استعفا كامبوزيا آمده است: متاسفانه مشخص نيست به چه علت عده اي حضور اينجانب را برخلاف مصالح و منافع خود تشخيص داده و جالب آنكه بنا به اقرار خودشان هيچ شناختي نيز نسبت به اينجانب نداشته و ندارند و نمي دانم چگونه مي شود كه نسبت به كسي كه شناخت ندارند چنين رفتارها و گفتارهايي غير اخلاقي و خارج از شئونات اسلامي و اجتماعي روا داشته كه اگر اينان جايگاه لااقل اجتماعي خود را محترم مي شمردند و صرف نظر از ديگر مسائل، اين رفتارها حتي شايسته خود ايشان هم نبود.

آنچه مسلم است، آقايان حضور اينجانب را به مثابه آب در لانه مورچه افتادن تلقي كه به جهت حفظ منافع مشترك باعث اتحاد گرديده و عكس العمل هاي فراواني به همراه داشته است و تمام اين ها نشات گرفته ازاين امرمي باشد كه اينجانب معتقد به شفاف سازي از عملكرد باشگاه اعم از مالي و غيره مي باشم. كامبوزيا در ادامه خاطرنشان كرده است كه حرمت هواداران محترم و آن عده از پيشكوستان دلسوز اين باشگاه بزرگ را كه سالهاست توسط همين افراد به حاشيه رانده شده اند.ازاين جمع مجزا دانسته و مورد احترام هستند. لذا با عنايت به مراتب فوق و فضاي ناسالم حاكم بر باشگاه بزرگ پرسپوليس و از آنجا كه شان شخصي، اجتماعي و خانوادگي اينجانب مانع از اين امر است كه در چنين فضايي حاضر گرديده و به همان دلايل پيش گفته غير از مدنظر قرار دادن حق و حقوق و منافع باشگاه نمي توانم اقدام ديگري نموده و بعضا افراد حاضر در اين باشگاه اين حضور را بر نمي تابند، لذا خواهشمندم تا با استعفاي اينجانب موافقت فرماييد.



وزير ورزش اكبري(معاون امورجوانان وزارت ورزش وجوانان)،نامي(وزير ارتباطات و فناوري)،علي پروين، محمد رويانيان و جمشيدي (مدير عامل اسبق باشگاه پيكان) را به عنوان اعضاي جديد هيأت مديره باشگاه فرهنگي ورزشي پرسپوليس منصوب كرد.

۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۰۱:۱۷
برای اسطوره ی ملیمون علی دایی واقعا متاسفم که خودشو با امثال زنجانی و رویانیان قاطی کرده (92686)
بي تعارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۰۹:۵۲
فساد مثل باتلاق ميمونه قدم اول رو كه برداشتي تا گردن كشيده ميشي داخلش خيلي بايد انسانيت و تقوا داشته باشي كه آلوده نشي ؛ چيزي كه ما دنبالش گشته ايم ولي مدتهاست كه يافت مي نشود ولي آنچه يافت مي نشود آنم آرزوست .(قابل توجه قهرمانان ملي كه ممكنه فاسد شوند) (92795)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۰۹:۵۴
کی گفته دایی اسطورست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فقط کریم باقری و علی کریمی (92796)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۴:۲۹
چه بخواهیم چه نخواهیم، چه حسادت کنیم چه نکنیم، چه عقده کنیم چه نکنیم، دایی در تاریخ و آمار فوتبال جهان اسمش می درخشد. من هم از اخلاقش خوشم نمیاد و مطمئنم با توجه به این اخلاق بدش در تیمهای بزرگ مثل پرسپولیس به هیچ وجه موفق نخواهد بود و امسال هم بدا به حال پرسپولیس ها. اما واقعیت ها را نمیشه نادیده گرفت. (92884)
امیر
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۴:۳۲
مهدوی کیا و عابدزاده یادت رفت؟ (92888)
shahab
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۲۱:۵۷
دایی اسطوره فوتبالمونه چونکه باج نمیده خرابش مبکنن.شما به حرف رسانته ها توجه نکن. (93048)
امیر
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۰:۵۰
نامی؟ وزیر ازتباطات؟ عضو هیئت مدیره پرسپولیس؟ بابا خداوکیلی تو این مملکت پستها بر چه اساسی رد و بدل میشه؟ آدم شاخ گوزنی در میاره!!!!!!!!!!! (92806)
بي تعارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۳:۴۱
آقاي نامي بعد از اتمام وزارتش بالاخره بايد يه جا دستش بند بشه ديگه ؛ فراموش كردي ؟؟ (92852)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۳:۵۹
دایی قهرمانی معروف و ثروتمند است و نه قهرمان و اسطوره یک ملت (92864)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۴:۳۲
مجید دلبندم، اسطوره لزوما محبوب نیست. تو فرق اسطوره و محبوب را نمیدونی. بر اساس آمار و ارقام دایی اسطوره است حال ممکنه محبوب نباشد. (92887)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۴:۳۴
می گم در این فوتبال در پیت که سرش به تنش نمی ارزه و محلی از اعراب نداره شهریار..ژنرال..امپراطور و...داریم. حالا اگر سرش به تنش می ارزید دیگه واویلا بود و واژه ها را کم می آوردیم. (92889)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۸:۴۲
کجاش گفته بود من مورچه نیستم؟؟ (92988)