به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۹ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۱۳۸۱۰۱

ایران در سید 3 جام جهانی قرار گرفت

گروه ورزشی: بر اساس نتایج و رتبه تیم‌ها در رنکینگ فیفا، تیم ملی فوتبال ایران در سید ۳ جام جهانی روسیه قرار خواهد گرفت و فرصت خوبی برای صعود از گروهش خواهد داشت.
ایران در سید 3 جام جهانی قرار گرفت
رقابت‌های انتخابی جام جهانی در شرف پایان است و در این بین چهره ۲۳ تیم از ۳۲ تیم حاضر به جام جهانی مشخص شده است. فیفا برای تعیین سیدبندی جام جهانی به قرعه‌کشی آتی خود اکتفا می‌کند. در این بین با توجه به مشخص شدن ۲۳ تیم‌ حاضر در جام جهانی، سیدبندی خیلی از تیم‌ها مشخص شده که از این بین تیم ملی فوتبال ایران برای اولین بار در سید ۳ قرار خواهد گرفت.

* حضور در سید ۳ به چه معناست
قرار گرفتن تیم ملی فوتبال ایران در سید سه اتفاق خوبی محسوب می‌شود چرا که یک تیم از سید چهار که از نظر امتیازی در رده‌بندی فیفا پایین‌تر از ایران است در گروه ما قرار خواهد گرفت. با توجه به آنکه سه تیم آسیایی دیگر در سید چهار قرار می‌گیرند، از بین تیم‌های صربستان، نیجریه، مراکش و پاناما و هندوراس در صورت صعود یک تیم حتما با ایران هم‌ گروه خواهد شد.
 
* با چه تیم‌هایی هم‌گروه نمی‌شویم
هم‌چنین با توجه به سیدبندی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی، ایران قطعا با تیم‌های کاستاریکا،‌ ایسلند، مصر هم گروه نخواهد شد. سیدبندی جام جهانی روسیه به شرح زیر است:

سید یک:
روسیه ـ آلمان ـ برزیل ـ پرتغال ـ آرژانتین ـ بلژیک ـ لهستان ـ فرانسه

سید دو:
اسپانیا ـ پرو (در صورت صعود) ـ سوئیس (در صورت صعود) ـ انگلیس ـ کلمبیا ـ ایتالیا (در صورت صعود) ـ مکزیک ـ اروگوئه

سید سه:
کرواسی ـ دانمارک (در صورت صعود) ـ کاستاریکا ـ ایسلند ـ تونس ـ مصر ـ سنگال (در صورت صعود)  و ایران

سید چهار:
صربستان ـ نیجریه ـ استرالیا - هندوراس (در صورت صعود) ـ ژاپن ـ مراکش (در صورت صعود) ـ پاناما ـ کره جنوبی ـ عربستان‌سعودی
 
 حضور ایران در سید ۳ جام جهانی قطعی شد
 
اگر کشورهای دیگر صعود کنند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟
اگر پرو نتواند نیوزیلند را شکست دهد کرواسی در صورت صعود از سید سه به سید دو خواهد رفت و همین‌طور صربستان از سید چهار به سید سه خواهد رفت و نیوزیلند که توانسته به عنوان نماینده اقیانوسیه به جام جهانی راه یابد به سید چهار خواهد رفت. درباره بازی‌های پلی‌آف در اروپا هم اگر تیم‌های سوئیس و ایتالیا نتوانند به جام جهانی راه یابند، کرواسی و دانمارک به سید دو خواهند رفت. تیم‌های ایرلند شمالی و جنوبی هم می‌دانند که در صورت صعود در سید سه قرار می‌گیرند و البته یونان در صورت صعود در سید چهار قرار خواهد گرفت. سوئد در صورت صعود به سید سه خواهد رفت.