به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۱ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۱۳۸۱۵۰

تمجید سایت فیفا از فوتبال ایران

گروه ورزشی: سایت فدراسیون بین المللی فوتبال در گزارشی به تمجید از حضور پنج تیم ملی ایران در رقابتهای مختلف جام جهانی پرداخته است.
به گزارش مهر، سایت رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در گزارشی با عنوان آینده روشن در انتظار ایران ۵ ستاره نوشت: اگر شما این موضوع را بشنوید که فقط یک کشور در پنج تورنمنت مردان در جام های جهانی در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ شرکت کرده، شانس هایی که ممکن است از نام این کشور حدس بزنید ممکن است برزیل، آلمان یا دیگر قدرت‌های فوتبال جهان باشند.در واقع اما بر اساس پیگیری های سایت فیفا، ایران با حضور در جام های جهانی بزرگسالان، زیر ۲۰ و زیر ۱۷ سال، فوتسال و فوتبال ساحلی این تمایز را و ویژگی منحصر به فرد را به خود اختصاص داده است.
 
جام جهانی روسیه ۲۰۱۸
 انجام ۱۸ بازی بدون شکست. این رکورد قابل توجه تیم ملی تحت هدایت کارلوس کی روش است که به جام جهانی  رسید. به دنبال این رکورد، ایران جایگاه خود را به عنوان نخستین تیم آسیایی حاضر در جام جهانی تثبیت کرد. تیم ملی ایران دو بازی پیش از پایان مرحله مقدماتی صعود خود به جام جهانی را تضمین کرد و حالا به دنبال پنجمین حضور در جام جهانی پس از سال های ۱۹۷۸ ،۱۹۹۸ ، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ است.کارلوس کی روش در این باره عنوان کرد: هدف و رویایم حضور در مرحله حذفی جام جهانی است. ما نباید از حضور در مرحله گروهی مسابقات راضی باشیم.نیاز داریم که بلندپروازانه فکر کنیم.باید بزرگ بیاندیشیم.به عنوان توریست به روسیه نمی رویم.
 
جام جهانی زیر ۱۷ سال هند
ایران که با حضور در فینال رقابت های زیر ۱۶ سال قهرمانی آسیا به مسابقات جام جهانی هند رسید،در این مسابقات تاکنون تاثیرگذار عمل کرده است. انتظار می‌رفت که ایران به نتایج خوبی هم برسد و پس از گذشت دو مسابقه،ایران از هم اکنون جای خود در مرحله حذفی را رزرو کرده است.این تیم گینه را سه بر یک شکست داد و با نتیجه خیره کننده ۴ بر صفر از سد آلمان گذشت.کریستین ووک،سرمربی آلمان پس از آن مسابقه تیم فاتح رقیب را مورد تمجید قرار داد و  گفت:ایران بازی بسیار خوبی را انجام داد.این تیم از نظر روحی تیم بسیار خوبی است.
 
جام جهانی زیر ۲۰ سال کره جنوبی
به نظر می رسید تیم زیر ۲۰ سال ایران پس از پیروزی یک بر صفر مقابل کاستاریکا در دیدار نخست به دنبال موفقیت در جام جهانی جوانان است.اما در نهایت با شکست مقابل پرتغال و زامبیا از جام کنار رفت. امید نورافکن،هافبک ایران بر این باور است که این مسابقات به تیم ایران کمک زیادی کرد تا برای حضور در نبردها در رده بزرگسالان آماده شود. وی در این باره گفت:سطح تجربی این مسابقات از همه جا بیشتر بود.بنابراین حضور در جام جهانی جوانان به ما کمک زیادی کرد.
 
فوتبال ساحلی/ باهاماس ۲۰۱۷
ایران با کسب عنوان آسیایی خود به رقابت های ۲۰۱۷ باهاماس رسید و پس از آن با کسب عنوان سومی در جام جهانی فوتبال ساحلی تاریخ ساز شد تا بهترین عنوان یک تیم آسیایی به دست بیاید.ایرانی‌ها در جام جهانی مکزیک، سوئیس و ایتالیا را از پیش‌رو برداشتند.
 
تیم ملی فوتسال/کلمبیا ۲۰۱۶
یک تورنمنت دیگر،یک برنز دیگر و بهترین پایان برای ایران.تیم محمد ناظم الشریعه،به عنوان تیم قهرمان به جام جهانی رفت و یکی از موفق ترین قصه های تاریخ را رقم زد و به مقام سوم جام جهانی رسید.یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ایران در جام جهانی حذف برزیل در دور اول مرحله حذفی بود.