به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۱ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۱۳۸۱۵۶

راهبرد تازه آمریكا برای رویارویی با ایران

گروه بین‌الملل: رسانه های غربی ساعاتی پیش به نقل از گزارش برگ (فکت شیت) منتسب به کاخ سفید واشنگتن در آستانه سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در باره برجام، راهبرد تازه آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران را منتشر کردند.
راهبرد تازه آمریكا برای رویارویی با ایران
گفته می شود این راهبرد با مشورت اعضای شورای امنیت ملی آمریکا و پس از 9 ماه رایزنی و مذاکره با کنگره و متحدان ایالات متحده در باره آنچه بهترین راه دفاع و حفاظت از امنیت این کشور عنوان شد، تهیه و تدوین شده است. به گزارش روز جمعه ایرنا، انتشار این گزارش برگ از سوی برخی از رسانه های غربی در حالی است که هنوز متن کامل بیانیه در تارنمای رسمی کاخ سفید منتشر نشده است. بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی از اظهار نظر رسمی در این خصوص خودداری کرده اند و تاکنون هیچ یک از مقامات دولتی واشنگتن انتشار این اعلامیه را رد یا تایید نکرده اند. در همین خصوص، هوپ هیکس (Hope Hicks) قدیمی‌ترین دستیار سیاسی دونالد ترامپ و مدیر ارتباطات استراتژیک کاخ سفید در صفحه رسمی خود در توییتر هیچ گونه اظهار نظری در مورد متن منتشره شده این گزاره برگ در رسانه های غربی، نکرده است.

در این گزارش ادعا شده است که راهبرد تازه ایالات متحده بر خنثی سازی نفوذ بی ثبات کننده دولت ایران و محدود کردن آن متمرکز می شود. این گزارش می افزاید که واشنگتن هم پیمانی و ائتلاف سنتی و مشارکت منطقه ای را به عنوان عامل بازدارنده در برابر اقدامات براندازانه ایران و بازگرداندن موازنه با ثبات تر قدرت به منطقه، از سرخواهد گرفت. کاخ سفید آمریکا همچنین مدعی شد که برای جلوگیری از دستیابی ایران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تامین مالی و بودجه برای فعالیت های سپاه تلاش می کند. کاخ سفید افزود: آمریکا با تهدیدهای موشک های بالستیک و دیگر تسلیحات نامتقارن علیه ایالات متحده و متحدانش، مقابله خواهد کرد و مدعی شد که ما برای جلب حمایت جامعه بین المللی برای محکوم کردن موارد نقض فاحش حقوق بشر و بازداشت ناعادلانه شهروندان آمریکا و سایر کشورها تلاش خواهد کرد. در این گزارش برگ ادعا شد: از همه مهم تر، واشنگتن برای بازداشتن حکومت ایران از دسترسی به همه مسیرهای دستیابی به تسلیحات هسته ای، اقدام می کند.