به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۳ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۱۳۸۲۶۴
پیشمرگ‌ها تحت هیچ فشاری از کرکوک عقب‌نشینی نمی‌کنند

کردستان درخواست لغو رفراندوم را نپذیرفت

گروه بین‌الملل: رهبران احزاب اصلی در اقلیم کردستان در پایان نشست امروز(یکشنبه) خود، درخواست دولت مرکزی عراق برای لغو نتایج همه‌پرسی را رد کردند.
کردستان درخواست لغو رفراندوم را نپذیرفت
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، نشست امروز رهبران احزاب کرد در اقلیم کردستان که با حضور مسعود بارزانی، رئیس اقلیم، فواد معصوم، رئیس جمهور عراق و دیگر مسئولان ارشد این منطقه تشکیل شد، لحظاتی پیش پایان یافت اما هنوز بیانیه رسمی این نشست منتشر نشده است. بنا به گفته منابع نزدیک به این نشست، رهبران کرد اصلی‌ترین خواسته دولت مرکزی عراق که همان لغو نتایج همه‌پرسی بوده را رد کرده‌اند.

هیمن هورامی، مسئول روابط خارجی حزب دموکرات در پایان این نشست گفت: در نشست امروز رهبران احزاب دموکرات و اتحادیه میهنی در سلیمانیه تصمیم بر این شد که نتایج همه‌پرسی استقلال که به تازگی در اقلیم کردستان برگزار شده، لغو نشود.
هورامی همچنین در توییتی نوشت: رهبران کردستان بار دیگر پیشنهاد خود برای حل و فصل صلح آمیز بحران با بغداد را تکرار کردند.
بنا به گفته هورامی، رهبران کرد آنچه را که "تهدید نظامی نیروهای عراقی علیه پیشمرگ‌ها" خوانده‌اند محکوم و تاکید کرده‌اند که در صورت هرگونه حمله به مناطق تحت کنترل پیشمرگ‌ها، به آن قاطعانه پاسخ می‌دهند.

او گفته است: در این نشست همچنین تصمیم بر این شد که هیچ یک از دو حزب اصلی اقلیم به تنهایی با بغداد گفت‌وگو نکنند و هیچ پیش شرطی برای آغاز گفت‌وگوها قبول نشود. نشست امروز که از زمان برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان یکی از مهمترین رویدادها برای پایان دادن به این تنش بود، امیدهای زیادی را در میان عراقی‌ها به وجود آورده بود که بتواند به این مشکل پایان دهد یا لااقل از عمق آن بکاهد.

پیشمرگ‌ها تحت هیچ فشاری از کرکوک عقب‌نشینی نمی‌کنند
یک مقام نیروهای پیشمرگ در غرب کرکوک گفت که این نیروها از این استان مورد مناقشه تحت هیچ فشاری عقب‌نشینی نمی‌کنند.
کمال کرکوکی، از مقام‌های نیروهای پیشمرگ در غرب کرکوک در کنفرانس خبری که برگزار کرد، گفت: ما تمهیدات لازم را برای رویارویی با هر خطری اتخاذ کرده‌ایم. کرکوکی گفت: درصورتی که دیگران هرگونه اشتباهی مرتکب شوند و به سمت ما بیایند، درسی به آنها می‌دهیم که هیچ‌گاه فراموش نکنند. وی افزود: انتقال سلاح به نزدیکی پایگاه‌های ما نشان می‌دهد که نیروهای عراقی و حشد شعبی سوءنیت‌هایی دارند! کرکوکی در عین حال تأکید کرد که کردها مخالف جنگ و درگیری بوده و آماده ورود به مذاکرات هستند.