به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۳ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۱۳۸۲۸۰

باخواص زنجبیل و عسل بیشتر آشنا شوید

گروه جامعه: می‌توان گفت که زنجبیل یکی از سالم ترین و خوشمزه ترین ادویه جات در جهان است. خواص زنجبیل بسیار زیاد است.

از خواص دارویی زنجبیل می توان به این موارد اشاره کرد:
مقوی قلب، جلوگیری از لخته شدن خون ، ضد باکتری، آنتی اکسیدان ،از زمان قدیم چینی‌ها و هندی ‌ها زنجبیل را برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنند، و به دلیل خواص خواص دارویی زنجبیل این گیاه در طول امپراتوری روم و نزدیک به ظهور حضرت مسیح کالایی گرانبها بود. سرفه، ضد تهوع، ضد سموم کبدی، ضد التهاب، ادرارآور، کاهش اسپاسم، محرک سیستم ایمنی، ضد نفخ، افزایش ترشحات روده ای معدی، پایین آورنده ی کلسترول خون، محرک گردش خون مغزی غذا اشاره کرد.ازکاربردهای جدید زنجبیل می توان پیشگیری از:تهوع و استفراغ، کم اشتهایی ، بی اشتهایی روانی ، اسپاسم روده، برونشیت، مشکلات روماتیسم را نام برد. زنجبیل دارای خاصیت ضد سرطانی نیز می باشد.
 چی باعث می‌شه که زنجبیل برای بدن ما اینقدر مفید باشه؟ جواب یک کلمه است : گینجرول.از میان ۱۱۵ ترکیب شیمیایی مختلف موجود در ریشه‌ی زنجبیل، خواص درمانی به دلیل گینجرول‌ها است، رزین (صمغ گیاهی) چرب از ریشه که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی و فاکتوری ضد التهاب عمل می‌کند.
 
خواص عسل
 عسل ماده ای غذایی و بسیار ارزشمند است که میتوان گفت خواص آن برای سلامتی ، زیبایی پوست و مو بیشمار است. این ماده غذایی از کربوهیدرات‌ها، آنزیم‌ها، آمینواسیدها، اسیدهای آلی و همچنین مواد معدنی زیادی را در خود دارد که برای سلامت بدن افراد در هر گروه سنی مفید است. در ادامه با خواص عسل و مضرات این ماده غذایی ارزشمند بیشتر آشنا می شوید.

عسل باعث افزایش طول عمر می شود، اگر می‌خواهید طول عمر بیشتری داشته باشید، توصیه ما به شما، مصرف روزانه یک قاشق مرباخوری عسل است.
کاهش وزن : در صورتی که این روزها وقتی جلوی آیینه می‌ایستید، چندان دل خوشی از وزن و اندازه خود ندارید و چربی‌های اضافه در بخش‌هایی از بدنتان موجب می‌شود تا نتوانید لباس مورد علاقه‌تان را بر تن کنید، باید بدانید که آب‌ لیموی طبیعی و عسل در ابتدای صبح، می‌تواند چربی‌های اضافه را از بین ببرد و سوخت و ساز بدن را افزایش دهد.
عسل باعث کمک به عملکرد بهتر مغز می شود : اگر قرار است به زودی در آزمونی مانند کنکور شرکت کنید، یا فعالیت ذهنی زیادی داشته باشید، بهتر است پیش از حضور در چنین فعالیت‌هایی، دوپینگ کنید! به طور حتم می‌پرسید چگونه می‌توان چنین کاری را انجام داد؟ در پاسخ باید بگوییم که شیرینی و قند موجود در این ماده، به سرعت در خون پخش می‌شود، البته وقتی با میزان مناسبی آب مخلوط شود.
عسل در بارداری  باعث تقویت جنین ضعیف در رحم مادر می‌شود و به سلامت و توان مادران باردار کمک می‌کند
عسل در شیردهی مادران تاثییر گذار است : توصیه طب سنتی این است که مادران شیرده عسل را در برنامه غذایی خود حتما بگنجانند.
عسل برای دندان ها و سفید کردن آنها مفید است : اگر برای شستن دندان‌ها از آن استفاده شود باعث سفیدی دندان‌ها و سلامت لثه‌ها می‌شود.
  جهت اطلاع از خواص دارچین و دیگر میوه ها به سایت مجله پزشکی 7ganj.ir مراجعه نمایید.