به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۳ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب : ۱۳۸۲۸۴

آمریکا: سپاه، سازمان تروریستی نیست

گروه سیاسی: وزارت خزانه‌داری آمریکا در وبگاه خود، در توضیح اقدامات تازه‌ای که علیه سپاه پاسداران صورت گرفته است، به سوالات رایج در این خصوص، پاسخ داد و همزمان، وزیر خزانه‌داری آمریکا با اعلام حمایت از تصمیم روز جمعه رئیس‌ جمهور کشورش درباره تهران ادعا کرد: ایران در حال نقض تحریم‌ های سازمان ملل خارج از این توافق (برجام) است.
از خزانه‌داری آمریکا سوال شد با توجه به اینکه سپاه پاسداران از قبل نیز تحت تحریم بوده است، با موضع گیری تازه علیه آن، چه چیزی تغییر می‌کند؟ خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: بله، سپاه بر اساس فرمان اجرایی 13382 (مربوط به تولید و تکثیر تسلیحات کشتار جمعی)، فرمان اجرایی 13553 (مربوط به تخلفات حقوق بشری)، و 13606 (مربوط به تخلفات حقوق بشری در ایران و سوریه با استفاده از فناوری اطلاعات) نیز تحت تحریم قرار دارد و افرادی که در برخی فعالیت‌های خاص با مشارکت سپاه حضور دارند هم ممکن است با تحریم‌های ثانویه مواجه شوند. اقدام اخیر در معرفی سپاه تحت فرمان اجرایی 13224 و بر اساس اختیارات ما در حوزه مقابله با تروریسم، پیامدهای بیشتری را متوجه سپاه می‌کند و دامنه برخی فعالیت‌های آن را محدود می‌کند. افرادی که بر اساس فرمان اجرایی 13224 که اکنون شامل سپاه پاسداران است، معرفی شده‌اند، ممکن نیست بر اساس «قانون اختیارات اقتصادی اضطراری»، بتوانند از معافیت‌های موسوم به «معافیت‌های بِرمَن» استفاده کنند. بنا بر گزارش خبرگزاری صدا و سیما در سوال دیگری آمده است: با توجه به انتشار برخی گزارش‌ها، سپاه به عنوان سازمانی تروریستی معرفی شده است؟ خزانه‌داری آمریکا پاسخ داده است: خیر. وزارت خارجه (آمریکا)، سپاه پاسداران را به عنوان اف تی او (سازمان تروریستی خارجی) معرفی نکرده است.
 
ایران، تحریم های سازمان ملل را نقض کرده است
در همین حال، وزیر خزانه‌داری آمریکا با اعلام حمایت از تصمیم روز جمعه رئیس‌ جمهور کشورش درباره تهران ادعا کرد: ایران در حال نقض تحریم‌ های سازمان ملل خارج از این توافق (برجام) است.
«استیو منوچین» امروز یکشنبه با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» مصاحبه کرد. وی در این مصاحبه که قسم اعظم آن درباره اصلاح قوانین مالیاتی در آمریکا بود، به اظهارنظر درباره توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» نیز پرداخت. وزیر خزانه داری آمریکا در پاسخ به این سئوال که آیا در حال تثبیت تحریم هائی علیه تهران هستید، گفت: بحث درباره ایران را در شورای امنیت ملی به همراه وزیر خارجه، وزیر دفاع و حتی ترامپ ادامه داده و من اعلام می کنم که به صورت کامل از تصمیم (روز جمعه) رئیس جمهور (درباره ایران) حمایت می کنم. وی ادامه داد: ۳ روز نشست و مذاکره با همتایان خود در بانک جهانی و صندوق بین المللی پول را درباره نحوه برخورد با ایران به تازگی تمام کرده ایم. استیو منوچین در ادامه بدون ارائه هرگونه مدرکی ادعا کرد: ایران در حال نقض تحریم‌ های سازمان ملل خارج از این توافق (برجام) است.