به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۴ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۱۳۸۲۹۶

اخبار متناقض از آغاز جنگ در کرکوک

گروه بین الملل: در پی انتشار اخبار متناقضي مبني بر تسلط نیروهای عراقی بر بخش‌هايی از کرکوک، درگیری‌ بین نیروهای عراقي و پیشمرگ‌ها در محله صنعتی در نزدیکی تازه‌خرماتو در جنوب کرکوک در گرفته است.
اخبار متناقض از آغاز جنگ در کرکوک
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی عراق از تصرف بخش وسیعی از کرکوک به دست نیروهای عراقی خبر داد و اعلام کرد که این امر بدون مخالفت از سوی پیشمرگ‌های کرد صورت گرفته است.
این گزارش در حالی منتشر شده که اندکی پیش منابع خبری از دستور حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق برای آغاز حرکت نیروهای این کشور به سمت کرکوک خبر دادند.اسکای نیوز عربی نیز در این باره گزارش داده است، یک مقام ارتش از پیشروی یگان‌های تیپ هشتم به همراه عناصر حشد شعبی به سمت شهرک تازه خرماتو در جنوب کرکوک خبر داد. نیروهای عراقی به واسطه بلندگوها از نیروهای پیشمرگ‌ خواسته‌اند خود را تسلیم کنند.
یک مقام امنیتی نیز به سومریه نیوز گفت: سازمان مبارزه با تروریسم، تیپ نهم زرهی و پلیس فدرال توانستند کنترل مناطق وسیعی از کرکوک را به دست بگیرند. وی تاکید کرد، هیچ درگیری بین دو طرف رخ نداد.

این منبع افزود: نیروهای وابسته به حشد شعبی تحت فرماندهی عملیات مشترک به پشتیبانی از نیروهای مسلح در خارج از کرکوک مشغول هستند. یک منبع عراقی دیگر نیز به المیادین گفت: نیروهای عراقی بدون هیچ درگیری وارد محله صنعتی و پادگان خالد بن ولید شده‌اند که هر دو تحت تسلط پیشمرگ‌ها بودند. خبرنگار المیادین گزارش داد، نیروهای تیپ طلایی از دو محور الدبس به سمت چاه‌های نفت و به سمت محله صنعتی پیشروی کردند.از سوی دیگر شورای امنیت اقلیم کردستان عراق تایید کرد که نیروهای عراقی تحرکاتی را برای سیطره بر پادگان نظامی و میادین نفتی در کرکوک آغاز کرده‌اند و این نیروها به همراه نیروهای حشد شعبی به سمت چاه‌های نفت و پادگان k 1 برای تصرف و کنترل بر آن در حال پیشروی هستند. منابع رسانه‌ای کرد تاکید کردند، نیروهای عراقی وارد پادگان مذکور شده‌اند اما مدیر امنیتی کرکوک تسلط نیروهای عراقی بر این پایگاه و چاه‌های نفت را تکذیب کرد.