به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۴ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۱۳۸۳۰۹

رونمایی از خودروی مفهومی یاماها

گروه اقتصادی: مدیران شرکت یاماها از رونمایی خودروی مفهومی این شرکت در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷ خبر دادند.
بر اساس اطلاعات موجود، شرکت یاماها در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷ از خودروی مفهومی جدیدی رونمایی خواهد کرد. یاماها که بیشتر به ساخت موتورسیکلت‌های پرقدرت مشهور است، جزئیات بیشتری از این خودروی مفهومی منتشر نکرده است؛ البته این شرکت پیش از این در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۵، خودروی مفهومی اسپرتز راید (Sports Ride) را معرفی کرده بود.
خودروی مفهومی یاماها به‌زودی رونمایی می‌شود +  تصاویر
اسپرتز راید، یک خودروی اسپرت دوسرنشینه و فوق سبک بود که بر اساس پلتفرم آی‌استریم (iStream) ساخته شد؛ این پلتفرم توسط طراح مک‌لارن F1، گوردون موری طراحی شده است. در این پلتفرم، فیبر کربن زیادی استفاده شده است که بر اساس ادعای سازنده، هزینه‌ی کلی در تولید خودرو را بسیار کاهش خواهد داد. آی‌استریم از یک شاسی مستحکم و سبک استفاده می‌کند که قابلیت ترکیب با انواع مختلف طرح‌های بدنه را دارد.
خودروی مفهومی یاماها به‌زودی رونمایی می‌شود +  تصاویر
خودروی مفهومی اسپرتز راید، ۷۵۰ کیلوگرم وزن و حدود ۳.۹ متر طول داشت که فقط کمی از لوتوس اگزیج بیشتر است. هیچ اطلاعاتی در مورد قوای فنی آن داده نشد؛ اما بر اساس گزارش اتوکار، پیشرانه‌ی آن محصول یاماها است. شاید این پیشرانه‌ی نسخه‌ی بهینه‌شده‌ی موتور سه سیلندر توربوشارژ یک لیتری مدل مفهومی یاماها موتیو (Motive) باشد. هر دو خودروی مفهومی اسپرتز راید و موتیو بر اساس پلتفرم آی‌استریم ساخته شده بودند.
خودروی مفهومی یاماها به‌زودی رونمایی می‌شود +  تصاویر
 
خودروی مفهومی یاماها به‌زودی رونمایی می‌شود +  تصاویر
 
همچنین مدیران یاماها قصد دارند نسخه‌ی به‌روزشده‌ی مدل مفهومی چهار چرخ الکتریکی خود را که یک پروتوتایپ از موتورسیکلت‌های آینده است معرفی کنند.نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷، از تاریخ ۳ تا ۱۴ آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.