به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۴ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۱۳۸۳۲۵
ائتلاف آمریکایی ضد داعش وارد خط بحران کرکوک شد

اختلاف حزب بارزانی و طالبانی

گروه بین الملل: پیشمرگ‌ها و ائتلاف آمریکا نشستی را برای بررسی اوضاع کرکوک در اربیل برگزار کردند.
اختلاف حزب بارزانی و طالبانی
به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم،  هلکرد حکمت، سخنگوی وزارت پیشمرگ از نشست‌ها بین نیروهای پیشمرگ و نمایندگان ائتلاف آمریکایی ضد داعش در اربیل با هدف بررسی آخرین تحولات در کرکوک خبر داد. درگیری‌ها بر سر کرکوک بعد از برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق که ۲۵ سپتامبر با وجود مخالفت‌های بغداد و جامعه بین‌الملل برگزار شد، بالا گرفته و نیروهای کرد و عراقی وارد درگیری‌های شدیدی شده‌اند.

حزب بارزانی حزب طالبانی را متهم کرد
همچنین منابع خبری اعلام کردند که حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق حزب اتحادیه میهنی کردستان را به عقب‌ کشاندن نیروهایش از پایگاه‌هایشان در کرکوک متهم کرد. برخی رسانه‌ها ویدیوهایی را منتشر کردند که در آن جوانان کرد به سمت نیروهای پیشمرگ که در حال عقب نشینی از کرکوک هستند، سنگ پرتاب می‌کنند. احتمال می‌رود نیروهای کرد وابسته به حزب طالبانی از مواضع‌شان عقب‌نشینی کرده‌اند.

اسکای نیوز گزارش داد، معترضان کرد در کرکوک به عقب‌نشینی نیروهای پیشمرگ به سمت این نیروهای عقب‌نشینی کننده تیراندازی کردند. در همین راستا، سعدی احمد بیره، سخنگوی رسمی اتحاد میهنی کردستان اعلام کرد که برخی شبکه‌های ماهواره‌ای از طریق اخبار نادرست جنگ روانی به راه می‌اندازند. این اقدام تنها به نفع دشمنان است. بیره افزود: این شبکه‌ها برای ناکام گذاشتن تلاش شهروندان کردستان و پوشش دادن شکست همه پرسی تلاش می‌کنند. آنچه در کرکوک رخ داد از طریق یک ائتلاف منطقه‌ای علیه کردها صورت گرفته است.
مرجع : ایسنا