به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۴ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب : ۱۳۸۳۴۸

ترامپ بار دیگر درباره خروج از برجام گفت

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا، امروز دوشنبه تنها چند روز پس از اعلام راهبرد جدیدش در قبال ایران و توافق هسته‌ای اعلام کرد که در حال تصمیم به اقدام لازم در این مورد است و پایان دادن کامل به توافق هسته‌ای «احتمالی بسیار واقعی» است.
ترامپ بار دیگر درباره خروج از برجام گفت
«دونالد ترامپ» در نشست کابینه کشورش، گفت که «از کاری که کردم بسیار خوشحالم. دیگر از امتیاز گرفتن دیگران از آمریکا، خسته شده‌ام». اشاره او به اعلام عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای ایران در گزارش به کنگره آمریکا و همچنین اعلام راهبرد جدیدش در قبال ایران بود. رئیس جمهور آمریکا در حضور وزرای دولت افزود: «شاید برخی بگویند که احتمال بیرون آمدن آمریکا از برجام، از احتمال ماندن در این توافق بیشتر باشد». وی در ادامه افزوده: «[درباره برجام] باید ببینیم گام دوم چیست. ممکن است لغو کامل باشد. این یک احتمال بسیار واقعی است.»

ترامپ که توافق هسته‌ای را «بدترین توافق تاریخ آمریکا» خوانده، برای اثبات مدعایش، به توانمندی‌های مذاکراتی ایرانیان پرداخت و گفت:‌ «ایرانی‌ها مذاکره‌کنندگان بزرگی هستند و موفق شدند به توافقی فوق‌العاده برای خودشان و وحشتناک برای آمریکا دست پیدا کنند.» دونالد ترامپ جمعه این هفته، راهبرد کلی دولتش را در خصوص ایران اعلام کرد. این راهبرد بر مقابله با برنامه موشکی ایران و تغییر تعریف برجام برای آمریکایی‌ها بنا شده است؛ قرار است که کنگره آمریکا، متمی به «قانون نظارت بر توافق هسته‌ای» اضافه و برنامه موشکی بالستیکی ایران را به عنوان یک محدودیت ضدبرجامی معرفی کند، محدودیتی که با نقض آن، آمریکا حق بازگرداندن یکجانبه همه تحریم‌های هسته‌ای را خواهد داشت.