به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۱۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۱۳۸۳۵

حال و هوای نمایشگاه ناصر تقوایی+عکس

گروه فرهنگ و هنر: نمایشگاه عکس ناصر تقوایی نویسنده و کارگردان مطرح کشورمان -عصر روز پنج‌شنبه ۲۷ تیر ماه-در گالری نگاه افتتاح شد.

منتخبی از مجموعه «ابر و باد و مه و مه» در نمایشگاه نگاه در معرض دید عموم قرار گرفت.تقوایی درباره برپایی این نمایشگاه گفت: من آرشیو وسیعی از گذشته دارم. به محض این‌که یک موضوع و تم به من بدهید،‌ می‌توانم ۱۲۰ الی ۴۰ عکس مرتبط با آن موضوع در اختیار شما قرار دهم این عکس‌هایی را که می‌بینید با اراده قبلی گرفته نشده‌اند. این نمایشگاه‌،نمایشگاه ابر است. ابر در هیچ لحظه‌ای پایدار نیست.

وی افزود: من ۵۰ سال است عکاسی می‌کنم، شاید علاقه‌ای که من حتی نشناخته به شما دارم چیزی کمتر از علاقه شما به من نیست. این حس به جای این که آدم را کلاهبردار کند. متعهد می‌کند باید بهتر کار کرد تا پاسخ‌گو باشیم.حتی درجا زدن هم فایده ندارد هر آدمی منحنی رشد دارد و هر کسی جایی متوقف می‌شود ولی در کار هنر وقتی انتظارات پیش می‌آید نمی‌توان متوقف شد و‌ آدم برای این که بتواند کار بهتر انجام دهد، باید خودش نیز رشد کند. هر چیزی که نو نشود،‌ کهنه می‌شود، پس هر انسانی اگر خودش را نو نکند،‌ کهنه خواهد شد.

تقوایی درباره این که چگونه به عکاسی روی آورده است، گفت: من از دوران مدرسه‌، عکاس دوستانم بودم. کار من در عکاسی از آنجا آغاز شد. این تمایل را از آن موقع داشتم ولی فکر نکردم روزی به عکاسی متمایل شوم، چه برسد به این که به نوعی حرفه‌ی من شود. کسی که تمایل دارد عکاس شود،‌ باید همیشه دوربین‌اش همراهش باشد. زیرا بعضی از صحنه‌ها هرگز تکرار نمی‌شوند.

این هنرمند خوزستانی در ادامه گفت: وقتی شما عکس می‌گیرید،‌ فکرتان روی موضوعی خاص متمرکز است. ولی وقتی عکس را چاپ می‌کنید و با عمق بیشتری به آن نگاه می‌کنید. به موضوعات دیگری در آن عکس بر می‌خورید که کارتان را زیباتر می‌کند.تقوایی در بخشی از متنی که برای این نمایشگاه آماده کرده بود،‌ نوشت: از ادبیات گرفته تا سینما و عکاسی‌، هرچه را که در آثار من بینید یا بیابید،‌خوب یا بد،‌ مربوط می‌شود به اصرار اثر و ذات آن پدیده که درخاک گرم این سرزمین روییده است‌، نه در خیال فیلمساز یا عکاس یا نویسنده، من فقط واسطه‌ی این انتقال بوده‌ام. مثل یک عکاس مبتدی،‌ با یک دوربین بیطرف.

لازم به ذکر است این نمایشگاه تا ۹ مرداد ماه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و ۱۶ تا۲۱ در گالری نگاه واقع در لواسان‌، بلوار اصلی‌، قبل از میدان‌، شماره ۸۷۲ ادامه دارد.
مرجع : ایسنا

۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۶:۴۶
چه تيپاي جالبي !!! (92952)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۲۱:۰۷
آقا خيلي هم تيپاشون خوبه !
هنر يعني همين .........

تيپ هنري بايد بزني !!!!!!! (93035)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۲۲:۳۰
هیشه اصل رو ول میکنید و به حاشیه توجه میکنید! (93060)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۷:۰۳
چه عتیقه هایی تو نمایشگاهند . . . انگار اونا جذابتر از عکسهای تقوایی هستند . (92964)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۸:۴۱
انشا ا.. مردم در این نمایشگاه شرکت کنند و از این هنرمند برزگ کشورمان بطور شایسته توسط مردم قدردانی کردد متاسفانه که دولت بدنبال ابن حرفها که نیست (92987)