به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۸ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۱۳۸۵۳۸
پنهان ماندن نام شرکت‌های متخلف

پرونده«پالم» مختومه شد

گروه جامعه: یک وکیل دادگستری از مختومه شدن پرونده موسوم به پالم پس از سه سال خبرداد.
پرونده«پالم» مختومه شد
مصطفی ترک همدانی از مختومه شدن پرونده موسوم به "پالم" خبر داد و گفت: سرانجام پس از سه سال و اندی این پرونده بسته شد. وی در خصوص نتیجه شکایت های انجام شده در این پرونده گفت: هرچند به دلیل مجرمانه نشناختن ترک فعل نظارت، متهمان تبرئه شدند اما در چند جلسه تشکیلی و تفهیم اتهام و اخذ دفاعیات از طرفهای مورد شکایت یعنی معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، رییس سابق استاندارد و رییس اسبق استاندارد مشخص شد که اگر رسانه ها به ماجرای پالم ورود نمی کردند، همچنان باید شاهد وجود روغن پالم در شیر خوراکی می بودیم.

این وکیل دادگستری افزود: دستور وزیر بهداشت در برچیده شدن این بساط ، مایه افشای این عمل زشت شد، با این حال هنوز هم در لبنیات از این روغن مضر استفاده می شود. همدانی تصریح کرد: متهمان اقدام به شکایت و تشکیل پرونده قضایی علیه کارخانجات متخلف لبنی کردند. اما با این وجود متهم ردیف اول که مدیریت سازمان غذا و دارو را به عهده داشت حاضر به اجرای دستور قضایی مبنی بر معرفی متخلفان به مردم نشدند. وی افزود: این در حالیست که به موجب قانون راجع به مواد خوراکی و آشامیدنی، وزارت بهداشت مکلف به معرفی کارخانجات متخلف بود.

وکیل شکایت کننده در پرونده موسوم به پالم با انتقاد از یک نقص قانونی گفت: در قوانین کشور این نقص وجود دارد که عدم نظارت و قصور در نظارت بر اموری حیاتی مانند نظارت بر خوراک و داروی مردم را مجرمانه تلقی نمی شود ( مانند ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی) و متهمین با این ترفند از چنگ قانون گریختند.
مرجع : مهر
برچسب ها: روغن پالم