به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۱۱
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۱۳۸۸۰

وروددادستاني به‌توهین‌ایرانسل به‌اهل‌سنت

گروه سياسي: امام جمعه اهل سنت زاهدان روز جمعه در خطبه‌هاي نماز جمعه با متهم ساختن شركت ايرانسل به اهانت به خليفه دوم گفت: در مسابقه يكي از شركتهاي وابسته به ايرانسل به بزرگان اسلام اهانت شده است. و توصيه من به همه شركتها اين است كه هرگز اسباب تفرقه و نارضايتي مردم را فراهم نكنند.
مولوي عبدالحميد، افزود: ايرانسل بايد از ملت ايران و از جامعه شيعه و سني به دليل اين اهانت عذرخواهي كند. زيرا به هر مذهبي كه اهانت بشود براي همه مردم ناگوار است."شركت ايرانسل به مناسبت ماه رمضان در يك مسابقه پيامكي از عمر با عنوان "فريب خورده شيطان" نام برده بود كه اين مسئله با اعتراض شديد اهل سنت در شهرهاي مختلف ايران روبرو شد.

در همين حال كمپين سراسري تحريم ايرانسل در فيس بوك اعلام كرده است كه تا زمان عذرخواهي رسمي شركت ايرانسل از مردم ايران به فعاليت اعتراضي خود در چارچوب فعاليتي مسالمت آميز و بدون خشونت و قانونمند ادامه خواهد داد. اين كمپين از مسئولان جمهوري اسلامي خواسته است تا با عوامل اين اهانت و تفرقه ميان شيعه و سني به طور جدي برخورد كنند.

اعلام جرم دادستان زاهدان عليه شرکت ايرانسل به خاطر توهین به خلیفه اهل سنت

دادستان عمومي و انقلاب زاهدان عليه مديرعامل شرکت ايرانسل به اتهام تشويش اذهان عمومي و اهانت به مقدسات اعلام جرم کرد. محمد مرزيه اظهار داشت: در راستاي انجام تکليفي که بر عهده داريم و به عنوان مدعي العموم با مسئله اخير برخورد مي‌کنيم و رسيدگي به اتهام شرکت ايرانسل در دستور کار اين دادستاني قرار گرفته است.

وي افزود: فتواي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي تصريح دارد که اهانت به مقدسات اهل سنت حرام شرعي و تخلف قانوني است و لذا اقدام شرکت ايرانسل در صورت اثبات، جرم و خلاف قانون تلقي مي گردد. حجت الاسلام والمسلمين رضا ايماني خواه، مدير حوزه علميه سيستان و بلوچستان نيز گفت: طلاب و دانشجويان حوزه هاي علميه سراسر استان نيز با محکوم کردن اين اقدام، خواستار پيگيري قاطع و برخورد جدي با عوامل اين حرکت ناپسند شدند تا در آينده ديگر شاهد چنين اقدامات تفرقه انگيزي نباشيم. شرکت ايرانسل با بدسليقگي و بي دقتي در طراحي يکي از سوالات مسابقه پيامکي خود در چند روز گذشته موجب واکنش هايي از سوي هموطنان اهل سنت در سيستان و بلوچستان شده بود.

حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۱:۵۰
شرکت ايرانسل با بدسليقگي و بي دقتي در طراحي يکي از سوالات مسابقه پيامکي خود در چند روز گذشته موجب واکنش هايي از سوي هموطنان اهل سنت در سيستان و بلوچستان شده بود
همین فقط بد سلیقگی و بی دقتی !!! (93660)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۸:۱۵
عذر خواهی نه فقط از اهل سنت ایران بلکه از تمام مردم ایران برای اینکه ما مردم ایران اعم از شیعه و سنی وارمنی زرتشتی و کلیمی و آشوری..در کمال صلح و محبت در کنار هم زندگی می کنیم. اکثر همسایه های من ارمنی اند (94068)
قورتان
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۱:۵۲
ما هم این اقدام ایرانسل را محکوم می کنیم شرکت ایرانسل باید از طریق صدا وسیما به صورت علنی از همه برادران اهل سنت و ملت ایران عذر خواهی کند (93666)
بي نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۱:۵۶
از ايرانسل كه دروغ گوي بيش نيست بعيده وقتي به حقوق مردم احترام نمي ذاره چه انتظاري داريد من خودم يه خط 0912 دارم بهم زنگ زدن و گفتن عين خط شمارو با 093.... داريم 25000 تومان بعد كه خريدمش ديدم كدش فرق مي كنه و....... حالا مي خواهيد به حقوق اهل سنت احترام بگذارن (93671)
free
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۲۳:۱۷
جا داره یه نکته ظریف و مهم رو خدمت شما دوست عزیز و فهیم عرض کنم و اون اینه که تماس یه فردی که یه خط ایرانسل داشته و خودش رو نماینده ایرانسل معرفی کرده رو مساوی با تماس از طرف شرکت ایرانسل میدونید ؟؟؟؟
واقعا جای تعجب داره که کوته فکری تا جه حد !!! (94257)
ناصر
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۱:۵۶
پیشوایان هر قوم و نژادی قابل احترام برای همه مردم هستن. خصوصا سنی مذهب های عزیز کشورمان.از مسولان هم خواستاریم این موضوع را هرچه سریع تر بررسی کنند (93672)
حديث
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۱:۵۶
ايكاش ياد مي گرفتيم به مذهب و عقيده هم احترام بگذاريم ولي....... (93673)
شه بخش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۲:۰۸
با سلام
از شجاعت و دوراندیشی و انصاف جناب دادستان تشکر می کنم خدا اجرشان دهد (93687)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۲:۲۴
بابا شما ديگه بيخيال شين!!اينقدر مملكت گرفتاري وبدبختي داره ديگه شماها رو كجاي دلش بزاره (93702)
بي نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۷:۴۸
اين مسئله كم يا كوچيكي نيست خيلي هم مهمه چون ايرانين حتي اگر ايراني هم نبودن قابل احترام هستن و مهمه اگر شيعه واقعي باشي مي فهمي كه مهمه كه دو نفر با هم دوست و متحد باش نه هم دين و هم كيش (94040)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۲۱:۰۱
افسانه خانم ! براي ما بزرگان و اصحاب و خلفا از نان شب هم واجب تر هست ! (94167)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۲:۵۳
به هیچ وجه از این تفرقه افکنان تند رو نگذره،چون راه توهین به بقیه باز میشه> (93721)
خروس
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۳:۱۴
دم شرافت خروس گرم که بی مورد و نابجا اواز نمی خواند-الان اینا بیان قلب خروس هارو به دندون بگیرن خوبه!!!! (93739)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۳:۳۵
خجالت آور. (93758)
محمد
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۴:۱۴
خیلی دارین تند میرین!! یک کمپین تشکیل بدین برا محکوم کردن اون سنی ها که تو سوریه و مصر و سایر کشورهای عربی دارن سر شیعه های مظلوم رو میبرن! (93807)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۹:۵۵
چه ربطی داره ، ما هموطنیم ، یعنی چون اونا اینکا را میکنن ما هم بریم سر هموطنای سنیمونو ببریم (94142)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۲۳:۱۳
اونا سلفين نه سني.من 2تا از دوستام سني ان بخدا خيلي با معرفتن و هميشه به اهل بيت احترام ميزارن. (94252)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۴:۱۶
خداوند به حسابها رسیدگی میکند... (93809)
فرداد
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۴:۲۲
من به عنوان یک شیعه از اهل سنت معذرت می خواهم (93815)
مهران
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۴:۲۸
باعث تاسفه... (93821)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۵:۰۶
چقدر نامرديه به اقليت يه جامعه توهين شه (93865)
ياسين
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۶:۰۴
دوست عزيز به بيش از 20 ميليون اهل سنت ايراني نميشه گفت اقليت !!! (93925)
روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۲۲:۵۱
زنده باد 70 میلیون مسلمان ایرانی و سایر اقلیت های کشورمان (94218)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۲۳:۰۲
20 نه 50 میلیون (94230)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۹:۰۷
اهل سنت اقلیت نیست دومین مذهب درکشور است اهل سنت یک واقعیت است (94114)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۵:۲۸
کاش به نهاد ها ی که تخطی میکنن قاطعانه برخورد کنن نه مثل قضیه مرتضوی که 200 هزار تومن جریمه شد ... (93888)
اصغر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۵:۴۸
بدینش به مرتضوی بلده چه جور محاکمش کنه (93910)
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۶:۴۴
میگن یه دیوانه یه سنگ میندازه توی چاه که هزار عاقل نمی تونه درش بیاره حالا بیا درستش کنید اینهم از وحدت بین بین مسلمین اینطوری به همدیگه احترام میزاریم ومیخواهیم در کنار یک دیگر زندگی کنم واقعا خجالت داره ما حتی حق نداریم به بودایی ها هم توهین کنیم چه برسد به هم دینانمان وخصوصا هم وطنانمان برادران اهل تسنن هم ناراحت نشن طرف عقل درست حسابی نداشته از روی نهفهمی کاری کرده مطمئن باشید همین روزها میافتد به غلط کردن (93965)
یوسف
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۹:۰۸
جامعه اسلامی از هرگونه توهین بدور است.باید طبق قانون بدون رودرواسی حاملان به اشد مجازات برسند تا عبرتی باشد برای دیگران (94115)
حامد
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۲۲:۳۸
واقعا جای تاسف داره من به عنوان یه شیعه از تمامی برادران و خواهران اهل سنت و همینطور مولوی عبدالحمید که بعد از حمایت از آقای روحانی برای بنده خیلی عزیز شدن غذر خواهی میکنم (94205)