به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۲ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۱۳۸۸۴۵
شکایت از خدمات سفر در اربعین با 09629

استقرار 800 آمبولانس در مرز ایران و عراق

گروه جامعه: سرپرست اورژانس کشور از استقرار 800 دستگاه آمبولانس و 60 دستگاه اتوبوس آمبولانس برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مبادی مرزی ایران و عراق خبر داد.
پیرحسین کولیوند روز سه شنبه درمراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان پیاده روی اربعین حسینی که با حضور وزیر بهداشت در حاشیه حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: چهار بیمارستان سیار و چهار بیمارستان جنرال 34 تخته نیز به همراه 40 پزشک متخصص جراحی، قلب و عروق و طب اورژانس به زائران خدمات رسانی می کنند. وی تصریح کرد: 100 نفر از نیروهای فوریت های پزشکی نیزدر چهار قرارگاه کربلا، نجف، سامراء و کاظمین مستقر هستند و زائران را پیمایش و رصد می کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، چهار درمانگاه در نجف و کربلا و هشت موکب بین راهی نیز در مسیرپیاده روی زائران، خدمات بهداشتی را ارائه می دهند. وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر تمامی زیرساخت های بهداشتی شهرهای مهران، سر پل ذهاب و آبادان آماده خدمات رسانی به زائران هستند، اظهار کرد: علاوه بر امکانات بهداشتی، دیالیز سیار و خدمات دندانپزشکی نیز ارائه می شود. وی اضافه کرد: تکنسین های بهداشت و درمان تمامی رستوران های بین راهی را نظارت و کنترل می کنند و با هرگونه عمل غیر بهداشتی به شدت برخورد خواهند کرد.
شکایت از خدمات سفر در اربعین با 09629
سامانه جامع اطلاعات گردشگری و پاسخگویی به شکایات با شماره ۰۹۶۲۹ به‌صورت شبانه روز در خدمت مسافران و هموطنان برای خدمات سفر ویژه اربعین حسینی است. با توجه به آغاز سفرهای زیارتی هموطنان عزیر به مناسبت اربعین حسینی، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر طی اطلاعیه­‌ای ضمن تاکید بر ضرورت آمادگی، انسجام و برنامه ­ریزی ستاد اجرایی خدمات سفر استانها برای ارائه خدمات و تسهیلات مناسب و نیز استقبال، پذیرایی و اسکان مسافران ، توصیه­‌های را بشرح ذیل به هموطنان اعلام می‌شود:

از عموم مسافران و زائران حسینی درخواست می‌شود، در طول ایام سفر به نکات و اطلاعیه‌هائی که سازمان‌های مسئول و خدمات ­رسان به‌ویژه سازمان حج و زیارت اعلام می‌شود، به رعایت قوانین و مقررات توجه جدی داشته باشند و قبل از آغاز سفر نسبت به کسب اطلاعات لازم از طول مسیر، وضعیت مرزها و غیره اقدام کنند. به دستگاههای عضو ستاد، به‌خصوص هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عوامل نیروی انتظامی تاکید می‌شود، به‌قید فوریت ضمن حضور فعال در مرزها و مسیرهای که مسافران و هموطنان استفاده می‌کنند نسبت به ارائه تسهیلات اقامتی و اسکان موقت مسافران پیش­‌بینی و اقدام لازم را به‌عمل آورند.

به تمامی تأسیسات گردشگری، رستورانها و مراکز پذیرایی بین راهی توصیه اکید می‌شود تا ضمن رعایت امنیت روانی مسافران در طول مسیر مراجعت در جهت رعایت نرخ، بهداشت و همچنین همکاری و همراهی با مسافران و زائران در طول مسیر اهتمام بیشتری داشته باشند. ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ضمن تاکید بر استمرار فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استانها در تمامی بخش‌های حمل و نقل و ترافیک، امنیت و انتظامی، امداد و نجات، مدیریت بحران، بهداشت و درمان، اسکان و پذیرایی و ...، ایجاد و برقراری هماهنگی کامل میان تمام واحدهای مسئول برای خدمات‌­رسانی شایسته به مسافران و زائرین اربعین ضروری می‌داند. در پایان شایان ذکر است سامانه جامع اطلاعات گردشگری و پاسخگویی به شکایات با شماره 09629 به‌صورت شبانه روز در خدمت مسافران و هموطنان است.