به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۳ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۱۳۸۸۸۹
محمد بن سلمان:

به سمت اسلام میانه‌رو می‌رویم

گروه بین الملل: ولیعهد عربستان ضمن اعلام آمادگی برای نابودی تمامی کسانی که تفکرات افراطی دارند، گفت: ما به "اسلام میانه رو" که از تمامی فرهنگ‌ها استقبال می‌کند، باز خواهیم گشت. این در حالی است که یک نویسنده عربستانی در توئیتی با هشدار نسبت به گرفتار شدن عربستان به شکل دیگری از افراط‌گرایی در جریان این تحول، لازمه تحقق این وعده را در آزادی‌های عمومی در این کشور دانست.
به سمت اسلام میانه‌رو می‌رویم
به گزارش روزنامه القدس العربی چاپ لندن، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در جلسه گفت‌وگو محور در انجمن "طرح آینده سرمایه‌گذاری" که در ریاض برگزار شد، ضمن تاکید بر آمادگی برای مقابله با افراط گرایی در اسرع وقت،‌ گفت: کسانی که دارای تفکرات افراطی هستند را نابود خواهیم کرد و زندگی عادی خواهیم داشت، ما به اسلام میانه رو که پذیرای تمامی فرهنگ‌هاست، باز خواهیم گشت.

بن سلمان با تاکید بر اینکه عربستان این تفکرات افراطی را نابود خواهد کرد، افزود: طرح بیداری در عربستان تنها از سال ۱۹۷۹ میلادی اجرا شد، ما ۳۰ سال دیگر را برای مقابله با تفکرات افراطی ضایع نخواهیم کرد. ولیعهد عربستان در ادامه تاکید کرد: انسان عنصر اصلی است که در پروژه "نئوم" بر آن تکیه خواهد شد و زندگی مردم عربستان هرگز بیهوده از بین نخواهد رفت. بن سلمان درباره پروژه نئوم که از بزرگترین تولید کننده انرژی خورشیدی جهان برخوردار است، گفت: عربستان از مزایای این پروژه مانند موقعیت جغرافیایی و انرژی‌های خورشیدی و بادی که انرژی زیادی را برای پروژه فراهم می‌کند، بهره‌مند خواهد شد.

وی افزود: آغاز کار از صفر به طرح ویژگی بزرگی می‌بخشد و ما به دنبال استفاده از ربات‌ها بیشتر از انسان‌ها هستیم، همچنین در این طرح از پهپادها برای جابه‌جایی استفاده خواهد شد و تفاوت زندگی با اجرای این طرح با امروز بسیار زیاد خواهد بود. ولیعهد عربستان اعلام کرد، پروژه نئوم بخشی از طرح تحول ۲۰۳۰ عربستان بوده و مساحت آن بالغ بر ۲۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع و شامل دو جزیره تیران و صنافیر است. قاهره در سال جاری میلادی به صورت رسمی از دو جزیره مذکور به نفع عربستان دست کشید.

بن سلمان تاکید کرد، طرح احداث شهر نئوم فرصت‌های خیالی را ایجاد می‌کند. وی در این انجمن که ۲۵۰۰ شخصیت از ۶۰ کشور در ریاض حضور داشتند، گفت: علاوه بر طبیعت زیبای این منطقه که برخوردار از دشت‌ها، جزایر و ارتفاعات پوشیده از برف در زمستان و آب و هوای معتدل در تابستان با دستکم ۱۰ درجه خنک‌تر از سایر مناطق اطرافش است، ۱۰ درصد از تجارت جهانی این منطقه از طریق دریای سرخ انجام می‌شود.

این در حالی است که جمال خاشقجی، نویسنده عربستانی با انتشار توئیتی هشدار داد، رهایی از افراط گرایی که ولیعهد قول آن را داده باید شامل آغاز آزادی‌های عمومی در عربستان باشد که مهم‌ترین پایه‌های مبارزه با افراط‌گرایی هستند. خاشقجی در ادامه نسبت به خروج عربستان از یک شکل از افراط گرایی به شکلی دیگر هشدار داد.
مرجع : ایسنا