به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۱۳۸۹۳
حکم دادگاه برای تشکیل نشدن خانه سینما۲

از نظر وكيل‌خانه‌سینما‌۲ همه بي‌اطلاعند جزخودش!

گروه هنري: شعبه ۲۷ دادگاه عمومی تهران، هیأت مدیره خانه سينما را به عنوان هیأت مدیره قانونی معرفی و ابلاغ كرد وزارت ارشاد نمی‌تواند تا اعلام نتیجه از سوی دادگاه، اقدامی برای تشکیل خانه سینما ۲ انجام دهد.
از نظر وكيل‌خانه‌سینما‌۲ همه بي‌اطلاعند جزخودش!
گروه هنري: جمال خندان وکیل خانه سینما درباره دستور نهایی دادگاه در رابطه با این نهاد صنفی گفت: شعبه ۲۷ دادگاه عمومی تهران بعد از بررسی اسناد خانه سینما که از سوی ما ارائه شد، هیأت مدیره این خانه را به عنوان هیأت مدیره قانونی معرفی کرد. همچنین طبق دستوری موقت از سوی دادگاه تا زمانی که به اصل موضوع خانه سینما به صورت قانونی رسیدگی شود، نباید خانه سینما ۲ تشکیل شود. وی ادامه داد: این یک دستور موقت است که ابلاغ شده است و وزارت ارشاد نمی‌تواند تا اعلام نتیجه از سوی دادگاه، اقدامی برای تشکیل خانه سینما ۲ انجام دهد. خندان در پاسخ به این پرسش که دستور نهایی دادگاه در رابطه با خانه سینما چه زمانی ابلاغ خواهد شد، گفت: هنوز زمان برگزاری دادگاه به ما اعلام نشده است.

بهزاد ابتهاج مشاور حقوقی و وکیل سازمان سینمایی با تأیید ابلاغ این دستور موقت از سوی دادگاه به سازمان سینمایی، توضیح داد: هر شخصی می تواند با ارائه مدارک، درخواست صدور دستور موقت از سوی دادگاه را داشته باشد. در این حالت اگر مدارک ارائه شده به دادگاه مدارک کامل، مستند و قانونی باشد بدون پرداخت مبلغی به عنوان خسارت احتمالی، دادگاه دستور موقت را صادر می کند.
وی مدعي شد: شعبه ۲۷ مجمتع شهید بهشتی قطعا از صدور حکم تعطیلی دائم خانه سینما مطلع نبوده که دستور موقت را صادر کرده است! گفتني اينكه، اين فرد در برنامه ۷ سيما نيز مدعي شده بود كه سازمان ثبت و اسناد كشور هم به دليل بي‌اطلاعي از قوانين، آگهي‌هاي تغييرات «خانه سينما» را در روزنامه رسمي منتشر و ثبت كرده بود!!

سکوت وزیر ارشاد درباره‌ آخرین وضعیت خانه سینما
در همين حال؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برابر پرسش‌های خبرنگاران مبنی بر سرانجام تکلیف خانه سینما، فقط سکوت کرد.
سید محمد حسینی در حاشیه‌ی دیدار با وزیر جهانگردی عراق و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که تکلیف خانه سینما در روزهای پایانی دولت و حضور شما چه خواهد شد؟ بدون اینکه پاسخی بدهد فقط لبخند زد و ادامه داد: اگر بحث دیگری دارید، بفرمایید.وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رئیس جمهور عذرش را به این خاطر خواسته‌ است، گفت: این موضوع در مطبوعات مطرح شده است و شما خودتان آن را مطرح کرده‌اید.

۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۸:۰۴
بهار نیوز عزیز

این همه مشکل و مسئله تو این کشور وجود داره شما یک مدتیه گیر دادی به خانه سینما، سینمایی ها که هم وضع مالی اکثرا خوبه و هم بخاطر اسم و شهرت نوعی مصونیت هم دارند (نمونش برخورد چند روز پیش نیروی انتظامی با تجمع آنها در حالی با دیگر تجمع ها برخورد دیگری می شود)

خانه سینما باشه و نباشه در زندگی مردم خیلی تاثیری نداره، درباره مسائلی بنویس که در زندگی اکثر مردم تاثیر داره و مهم تره. (94059)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۱ ۰۰:۱۶
بهت حق میدم اما باور کن داره.تاثیییییر داره! قبل ازینکه از مشکلات اقتصادیو معیشتی آسیب ببینیم که دیده ایم از فقر فرهنگی و شناختی در عذابیم و متاسفانه خواهیم بود... (94284)
رضا
۱۳۹۲/۰۴/۳۱ ۰۳:۳۷
درسته
با اینکه خانه سینما تعطیله ولی شما مشکل معیشتی بین بازیگران و سایر سینماگران میبینید؟
گرچه در سینما شکاف طبقاتی شدید بین عوامل سینمای بدنه و سرشناسان آن برقرار است ولی خانه سینما بود و نبودش برای قشر آسیب پذیر سینما یکیست به گونه ای که وقتی خانه سینمای 2 بن کالا میداد همین اقشار آسیب پذیر برای دریافت آن اقدام کردند با اینکه عضو خانه سینما ی یک بودند (94351)