به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۶ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۱۳۹۰۴۸

مافیا در لیگ به روایت یک کشتی‌گیر

گروه ورزشی: آزادکار وزن ۷۰ کیلوگرم ایران با بیان اینکه مافیای پول و قدرت به لیگ کشتی گند زده است، گفت: پتریاشویلی از اینکه نگذاشتند در فینال کشتی بگیرد خیلی ناراحت شد.
مافیا در لیگ به روایت یک کشتی‌گیر
محمد نادری در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد شدید از اتفاقات پشت پرده لیگ کشتی آزاد اظهار کرد: علیرضا کریمی، گنو پتریاشویلی و سعید داداش پور همگی آماده بودند تا برای تیم ایزی پایپ مقابل بیمه رازی در فینال لیگ کشتی آزاد به روی تشک بروند اما متاسفانه در لحظات پایانی اتفاقاتی رخ داد که منجر شد به این نفرات اجازه ندهند برای تیم ایزی پایپ مبارزه کنند.دارنده مدال برنز آسیا افزود: به عنوان مثال پتریاشویلی خیلی دوست داشت در دیدار فینال کشتی بگیرد و زمانی که به او گفتند نمی‌توانی کشتی بگیری خیلی ناراحت شد و گفت من یک ماه دیگر باید در رقابت‌های امیدهای جهان کشتی بگیرم و به همین علت به لیگ ایران آمدم تا خودم را به خوبی محک بزنم.
آزادکار وزن ۷۰ کیلوگرم تیم ایزی پایپ کاشان با اشاره به مصاف این تیم مقابل بیمه رازی در دیدار فینال گفت: اگر در دیدار فینال کریمی، پتریاشویلی و داداش‌پور کشتی می‌گرفتند ما خیلی راحت بیمه رازی را شکست می‌دادیم و به عنوان قهرمانی می‌رسیدیم. چرا باید برای دیدار حساس فینال به این شکل تیم ما را خالی کنند؟

وی درباره این اظهارنظر مصطفی علیزاده سرمربی تیم ایزی پایپ که پتریاشویلی قرارداد حضور در دیدار فینال را نداشته است، گفت: وقتی کشتی‌گیر از آن سر دنیا به ایران می‌آید تا در لیگ کشتی بگیرد مگر می‌شود دلش نخواهد در دیدار نهایی حاضر شود. مهم فینال است مگر می‌شود او نخواهد در فینال کشتی بگیرد؟ اصلا چرا باید به گونه‌ای با او قرارداد بسته شود که در دیدار حساس و سرنوشت ساز فینال حاضر نباشد؟ مگر چقدر به پول قرارداد او اضافه می شد که برای ما در فینال هم کشتی بگیرد؟ او خیلی دوست داشت در فینال مقابل بیمه رازی حاضر شود چرا باید این فرصت از او، کریمی و داداش‌پور گرفته شود؟

قهرمان رقابت‌های کشتی ساحلی جهان افزود: سرمربی تیم ما صددرصد تحت فشار بوده که اینگونه موضع گیری کرده است. او هم به اجبار تن به اینکار داده است. همه برای قهرمانی می‌جنگند. مگر می‌شود در فینال تیم را ضعیف کنند؟ من اصلا نمی خواستم کشتی بگیرم چون وقتی دیدم تیم را خالی کرده‌اند تا ببازیم من هم گفتم خوب دیگر چه نیازی به کشتی گرفتن من هست. برای چه باید خودم را خراب کنم؟به سرمربی تیم گفتم آقا مصطفی یعنی چی؟ تو تیم را خالی کرده‌ای که ببازیم. خب من روی تشک نمی‌روم تا راحت‌تر اینکار انجام شود که گفتند جان بچه‌ات کشتی بگیر و من مجبور شدم قبول کنم.

وی افزود: ما در اوزن پایین اصلا روی برد حساب نمی‌کردیم و از اوزان ۷۴ به بعد بردمان قطعی بود. قبل از مسابقات وقتی به من زنگ زدند و پیشنهاد دادند اصلا نمی‌خواستم قبول کنم اما به من گفتند تو را به خدا به تیم کمک کن ما برای قهرمانی می‌جنگیم و می‌خواهیم عنوان قهرمانی را بدست بیاوریم. خدا شاهد است به همین خاطر پیشنهادشان را قبول کردم.نادری در ادامه با طرح این سوال که چرا نباید برخی کشتی‌گیران شاخص در لیگ کشتی بگیرند، مدعی شد: متاسفانه به برخی از کشتی‌گیران پول می‌دهند تا کلا در لیگ حضور پیدا نکنند. مثلا به آن‌ها می‌گویند تیم‌های دیگر برای حضور در یک یا ۲ کشتی به شما ۲۰ میلیون تومان پول می‌دهند؟ ما ۲۵ میلیون تومان می‌دهیم، شما در لیگ کشتی نگیرید و با تیمی قرارداد نبندید!وی خاطرنشان کرد: متاسفانه این مافیا به لیگ کشتی گند زده است. چند سال پیش سالن‌های لیگ کشتی مملو از جمعیت بود اما الان چند نفر در سالن حاضر شدند تا فینال را ببینند؟ برای اینکه مردم ما فهیم هستند و می‌دانند قرار است همیشه قهرمانی به یک تیم خاص برسد. خود ما کشتی‌گیران هم می‌دانیم ما فقط باید تا دیدار فینال بجنگیم اما در فینال حکایت متفاوت است.