به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۹ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۱۳۹۲۲۲

رسانه ابزار قدرتمندی توانمندسازی زنان

گروه جامعه: یک فعال اصلاح طلب گفت: رسانه به عنوان رکن مهمی در دموکراسی مهمترین ابزار اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به خصوص در حوزه مسائل زنان است.
رسانه ابزار قدرتمندی توانمندسازی زنان
فخرالسادات محتشمی پور فعال اصلاح طلب با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در رابطه با نقش رسانه‌ها در خصوص اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در حوزه زنان بیان داشت: موسسه رسانه اندیشه راز به عنوان نهادی غیردولتی توجه به رسانه را به عنوان رکن مهمی در دموکراسی و مهمترین ابزار اطلاع‌رسانی و آگاهی بخش را در دستور کار قرا داده و مسائل حوزه زنان را پیگیری یم‌کند.

وی افزود: این موسسه نه یک نهاد صنفی که یک موسسه اجتماعی است که پیوندی میان زنان روزنامه‌نگار و زنان فعال اجتماعی برقرار می‌کنند که نتیجه آن نشان دهنده دغدغه‌مندی رسانه‌ها در حوزه مشکلات و مسائل زنان و درنتیجه تقویت آگاهی بخشی آنان در این حوزه است.

محتشمی‌پور با تاکید بر اینکه رسانه ابزار قدرتمندی برای آگاهی به اقشار مختلف اجتماعی، آموزش و توانمند ساختن و معرفی زنان شایسته به جامعه است، بیان داشت: به همین خاطر است که بیشترین اعضای این موسسه را زنان روزنامه‌نگار تشکیل می‌دهند و در این موسسه 5 کارگروه سیاسی ، اقتصادی و ا جتماعی و حقوقی که سه کمیته اجرایی، آموزش و پژوهش دارند فعالیت و پژوهش در حوزه زنان را انجام می‌دهند.

وی در ادامه گفت: زنان باید در حوزه‌های مدیریتی حضور فعال داشته باشند و این جز با همکاری رسانه‌ها میسر نخواهد شد. جریان اصلاحی باید با صبوری و آرامش در تغییر و تحول نقشی اساسی ایفا کنند باید مطالبات در حوزه زنان تبیین و مشخص شود و متناسب با آن نیز مطالبه‌گری صورت گیرد در این خصوص رسانه‌ها باید دو نقش را ایجاد کنند اول اینکه مطالبه را در رسانه‌ها را ایجاد کنند و در وهله بعدی زنان را از حقوق خود آگاه کنند. مشکل اساسی ما این است که زنان از حقوق خود آگاه نیستند.

محتشمی‌پور گفت: مثلا آیا زن وظیفه دارد که فقط سرویس و خدمات به مرد ارائه کند زن حتی می‌تواند در ازای شیری که به فرزند خود می‌أهد از شوهر پول دریافت کند آیا همه از این حق و حقوق آگاه هستند متاسفانه خیلی از تحصیلکرده‌ها این را نمی‌دانند و می‌گویند اسلام ضد زن است و حقوق زن را نابود کرده است و این در حالی است که اسلام برای زن حق و حقوق در نظر گرفته است و در جایی که هیچ یک از مکاتب موجود برای زن استقلال قائل نبودند برای زن استقلال اقتصادی قائل شده است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل عدم آگاهی زنان از حقوق خود روندهای معیوبی در رابطه با مطالبه‌گری آنها شکل گرفته است و مسائل ساده پیچیده و دشوار شده است.

محتشمی پور گفت: نهادهای مدنی می‌توانند نقش بسزایی در حوزه زنان ایفا کنند. در این میان نقش رسانه‌ها به پررنگ‌ کردن نقش فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد نیز تاثیرگذار است. باید در حوزه زنان فرهنگ‌سازی صورت گیرد و این جز با تلاش رسانه‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.
مرجع : ایلنا