به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۱۳۹۳۶۶
بوکمال بزرگترین مرکز تجمع داعشی‌ها شده است

سرازیر شدن صدها تروریست به بوکمال

گروه بین الملل: روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط در گزارشی نوشت، شهر بوکمال سوریه و مناطق اطراف آن به بزرگترین مرکز تجمع داعشی‌ها تبدیل شده است، دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که احتمالا یش از ۱۰۰۰ داعشی دراین منطقه مستقر شده‌اند.
سرازیر شدن صدها تروریست به بوکمال
این روزنامه فرامنطقه‌ای در گزارش خود نوشت، شهر بوکمال سوریه که در مرز با عراق واقع شده است، پس از آزادسازی شهر دیرالزور و کنترل نیروهای عراقی بر شهر قائم، اکنون به بزرگترین مرکز تجمع داعشی‌ها در دو کشور عراق و سوریه تبدیل شده است. دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز به نقل از منبع خود در منطقه بوکمال اعلام کرد، پس از کنترل نیروهای عراقی و حشد شعبی بر گذرگاه ارتباطی میان قائم و بوکمال، ورود خودروها و تجهیزات داعش از منطقه قائم عراق به بوکمال بسته شده است.

رامی عبد الرحمان، مدیر این مرکز در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط تاکید کرد: تنها آمار تایید شده آن است که تعداد داعشی‌های مستقر در البوکمال بالغ بر ۱۰۰۰ تن است. همزمان نیروهای امنیتی، حشد شعبی و عشایر عراق به عملیات آزادسازی مناطق باقی مانده در غرب استان الانبار ادامه می‌دهند. حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز جمعه آزادی شهر قائم را اعلام کرد، همزمان این نیروها به پیشروی خود به سوی راوه و عنه که آخرین مناطق در عراق است که داعشی‌ها هنوز در آنجا حضور دارند، ادامه می‌دهند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: داعش