به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۱ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۱۳۹۴۶
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد؛

تورم نقطه به نقطه به ۶۱ درصد رسید

گروه اقتصادي: رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه باید نظام آماری کشور را اصلاح کنیم، اظهار داشت: این روزها ما شاهد اطلاعات آمار مختلفی هستیم و تناقضات زیادی در اطلاعات و آمار وجود دارد، متاسفانه در برخی جاها نیز نهادهای متولی آماردهنده کار خودشان را به خوبی انجام نداده اند که به نظر می رسد باید در این خصوص یک تجدیدنظر جدی انجام بگیرد.
تورم نقطه به نقطه به ۶۱ درصد رسید
به گزارش مهر، کاظم جلالی در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی اظهار داشت: حماسه سیاسی با تدابیر مقام معظم رهبری محقق شد و امروز ما باید به سمت تحقق حماسه اقتصادی حرکت کنیم، در شرایط موجود مي‌توان نشانه هایی از انعکاس حماسه سیاسی در سیاست خارجی و روابط بین الملل را مورد ملاحظه قرار داد که نمونه آن نامه ۱۳۱ عضو مجلس نمایندگان آمریکا است.

وی گفت: البته در یک نگاه کلی مي‌توان نامه را به عنوان یک گام مثبت تلقی کرد اما این اقدام کافی نیست و آمریکایی‌ها باید نشان دهند که قابل اعتماد هستند. آمریکایی‌ها باید نشان دهند که از سیاست منطقی بهره مي‌گیرند و ما اعتقاد داریم که آمریکا اصلی ترین دشمن خود است، چنانچه آمریکا در سیاست تهاجمی تاکید داشته باشند باید بداند در آن شرایط مقاومت ادامه خواهد داشت و مقاومت بازتاب کاربرد قدرت فرادستانه محسوب مي‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: مقاومت با روحیه عمومی جامعه ایران پیوند یافته است و جامعه ایران روحیه ای موعودگرایانه و آخرت‌گرا دارد و آمریکا باید چنین موقعیت هایی را درک کند، آمریکا نمی تواند بر اساس الگوهای تهاجمی و سیستم های مبتنی بر یک جانبه گرایی به وضعیت صلح و همکاری نائل شود. جلالی در نطق میان دستور خود در خصوص حماسه اقتصادی گفت: ما باید به نوسازی نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در کشور بپردازیم و نظام آماری کشور را اصلاح کنیم؛ چراکه این روزها ما شاهد اطلاعات آمار مختلفی هستیم و تناقضات زیادی در اطلاعات و آمار وجود دارد و متاسفانه در برخی جاها نیز نهادهای متولی آماردهنده کار خودشان را به خوبی انجام نداده اند و به نظر مي‌رسد باید در این خصوص یک تجدیدنظر جدی انجام گیرد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس اظهار داشت: مساله دیگر در خصوص مسائل اقتصادی پرهیز از سیاست شوک درمانی است و باید بدانیم وضعیت تورم و اقتصادی کشور در حال حاضر به گونه ای است که نمی شود به شکل آنی آن را التیام بخشید. دردهای بسیار زیادی از جمله نرخ ارز، تورم ناشی از سیاست های مالی و پولی و اجرای ناقص قانون هدفمندی یارانه ها مواردی است که وجود دارد و طبعا باید برای آنها برنامه ریزی انجام گیرد و این موضوع نیازمند همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی است.

نماینده سمنان گفت: براساس آمار رسمی نرخ تورم نقطه به نقطه خرداد ۹۱ با خرداد ۹۲، ۶۱ درصد است و این رقم بسیار بالایی است و شاخص کل نیز ۴۱.۲ درصد را نیز نشان مي‌دهد و به نظر مي‌رسد باید در این خصوص چاره‌اندیشی جدی کرد. وی افزود: ما در بخش سلامت نیز با مشکلات جدی روبرو هستیم و در بحث دارو تقریبا با یک بحران روبرو هستیم، در بخش کشاورزی نیز امسال شاهد بودیم که در مساله گندم با تدبیر عمل نشد و قیمتی که بعدا گران‌تر شد، بیشتر نصیب دلالان شد و کشاورزان ما از این مساله نتوانستند سود خودشان را ببرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


shariata
۱۳۹۲/۰۵/۰۱ ۱۳:۵۳
محمود(31 تیر 92):می گن که صنعت تو این 8 سال بهش بی توجهی شده.شما ببینید بر اساس افزایش 6 درصدی مصرف برق در کشاورزی و صنعت،صنعت و کشاورزی ما پیشرفت کرده. (94764)
فرداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۱ ۱۳:۵۵
عزیز دل برادر شما چند نفر دور و بریای خودتونو که بعضی ها شون هم چاپلوس و ریا کارن میبینید بعد میگید جامعه ما موعود گرا و اخرت گرا هست سیر کردن شیکم زن و بچه به این چیزا نگاه نمیکنه مردم میخوان این چند روز عمرشونو راحت و با ارامش زندگی کنند ما تا بخوایم اینو به شماها بفهمونیم هفت تا کفن پوسوندیم (94765)
معلم
۱۳۹۲/۰۵/۰۱ ۱۴:۰۳
در این مملکت بحران عادی شده و کسی خم به ابرو نمیاره!!!!!!!!! (94767)
گوگول
۱۳۹۲/۰۵/۰۱ ۱۴:۳۰
آقایان سری به مناطق محروم بزنید تا بفهمید تورم چه بر سر مردم آورده است. شما فقط در تهران می گردید وچند شهر بزرگ دیگر .
در شهرهای بزرگ اگر تورم هست همه امکانات موجود است. من در شهر کوچکی زندگی می کنم که اگر خدای ناکرده در آن کسی دچار سانحه شد هیچ گونه امکانات بهداشتی و درمانی در آن وجود ندارد وباید بیش از صد کیلومتر مریض را به شهر دیگری برد . درد ما یکی دوتا نیست. آمار و ارقام شما اگر واقعی هم باشد ظلمی است آشکار که بر مردم صبور ایران وارد شده است. (94772)
۱۳۹۲/۰۵/۰۱ ۱۶:۲۵
تو تهران هم با مردم عادی رابطه ندارند (94818)
۱۳۹۲/۰۵/۰۱ ۲۲:۳۵
والا تو تهران هم وضع همچين خوب نيست . شهر تهران يك شهر بزرگه نمي شه وضعيت خوب بالا شهر تهران رو براي ساير نقاط هم در نظر گرفت . (94941)
تهرانی
۱۳۹۲/۰۵/۰۱ ۲۳:۲۰
اره درست جلوی خونه ما درمانگاه هست ولی وقتی مریض میشم نه دفترچه دارم نه پول باید خود درمانی کنم (94954)
۱۳۹۲/۰۵/۰۱ ۲۳:۵۴
اخی
تو شهر کوچولوی شما هیچ امکاناتی وجود نداره
نه آب
نه برق
نه تلفن
نه بیمارستان
نه مدرسه
نه فروشگاه مواد خوراکی
فقط اینترنت داره که باهاش بتونم اخبر بهار نیوز را چک کنم و کامنت بزارم
خدایااااااااا
تو این ناشکری ها را ندیده بگیر (94973)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۰۱:۵۱
والا ما هم اگه توي يك كشور خارجي بوديم مثل شما ! نمي تونستيم درك كنيم ردم چي مي كشن . شما برو دلاراتو خرج كن ما هم مي ريم تومان قدرتمندمونو خرج كنيم . (95025)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۰۸:۳۲
وظيفه ابتدايي هر دولت با هر خط و ربطي ايجاد و نگهداري زيرساختهاي كشور است و از اين جهت منتي بر مردم نبايد گذاشت،وليكن اين دولت در اين خصوص نيز نسبت به برنامه هاي كلان عقب بوده و نسبت به دولتهاي گذشته با وجود درآمدهاي كلان نفتي ضعيفتر عمل كرده.اميدوارم فضاي آزاد نقد در آينده و گذشت زمان ديد بهتري نسبت به مسايل اين چند سال به شما بدهد. (95071)
گوگول
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۴:۱۷
شما که تو جای خوش آب وهوا و مرفه دنیا زندگی می کنی هیچ وقت درک نمی کنی امثال من دارند چی می کشن!
عزیز دل برادر داشتن اینترنت دلیل زندگی مجلل نیست. اگر هم میبینی اخبار بهار نیوز را دنبال می کنم دلیل بر بیکاری نیست . بهتر است این قدر سطحی نگر نباشیم!!!!!!!!!! (95236)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۴:۵۸
تو شهر ما اهواز آب هست ولی شوره
برق هست ولی گرونه و بعضی وقتها قطع میشه
تلفن هست،بازهم گرونه
بیمارستان هست که کسی نه کسی از نوع درمانش رضایت داره و نه پول دارو داره و نه دارو توشون هست و نه برخوردشون مناسبه
مدرسه ها هم که خوبهاش غیر انتفاعیه و گرون
فروشگاه هم همه جا هست ولی قدرت خرید نیست
در ضمن قبل از معجزه هزاره سوم همه اینها نیز با کیفیت بهتر وجود داشتند (95267)
۱۳۹۲/۰۵/۰۱ ۱۴:۳۶
ایشون نماینده شاهرود هستند نه سمنان! (94775)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۰۱ ۱۶:۱۸
آقای رییس جمهور خیلی با حالی
سیستم مدیریت جهانیت چی شد (94815)
بدمک
Kuwait
۱۳۹۲/۰۵/۰۱ ۱۶:۴۷
خسته نباشن از این همه زحمت-خدا قوت (94828)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۰:۳۱
این تورم هم از برکات و ثمرات شیوه نوین مدیریت جهان است (95101)
ساسان
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۰:۴۹
جـــــــــــــــــــــــونم تورم.
میره بالا مثل بنز.
محمود کجایی؟این آمارو از زبون تو چرا نباید بشنویم؟
چرا همش گیر دادی به چهار تا راهسازی و ....
از آمار بیکاری بگو ، از تورم بگو ، از کم شدن قدرت خریدن مردم بگو و . . . (95109)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۵:۰۹
......الان ديگه يك هفته بيشتر ضرغامي تلويزيونو عين ملك شخصي داده تحويل دولت تا از خودش ودست اوردهاش بگه!!وجالب هيچ برنا مه ديگه اي هم وجود نداره كه نقد كنه بگه بابا دروغگو بسه اينقد مردمو حرص نده !!!1چرا از تورم نمي گي چرا از گروني از بيكاري از فلاكت مردم نميگي!!تو اينقدر ادب نداري كه جلوي منتخب مردم بلند شي!!تو چه ارزشي براي ملت ايران قائل شدي !!بهار تو هم هي سا ن س و ر كن نزار چاپ بشه (95275)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۴:۱۲
اگه شما هم جای ضرغامی بودی و زمین نمایشگاه رو مفت و مجانی می دادند بهت میشودی تریبون دولت (95846)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۴:۱۰
قلعه گنج منوجان جنوب استان كرمان اينقدر محرومه كه اگر برين ببينين اشكتون درميادادمها اونجا خونه ندارن تو كپر زندگي ميكنن اب ندارن اصلا نمي دونن بهداشت چيه مريض كه ميشن بايد يا خودش خوب شه يا از بين برن اقايون دولتي تا حالا يكبار رفتين سر زدين؟؟؟بجاي سفرهاي استاني و اسقرار دربهترين هتلهاي مركز استان وغذاهاي رنگارنگ و هي پز دادن چرا يكبار به اين مناطق نرفتين سر بزنين؟؟؟؟حالا 4تا اسفالت اينهمه پز دادن داره كه وظيفه ات بوده تازه خيلي وظايف ديگه داشتي كه انجام ندادي وتاوانشو مردم دارن پس مي دن (96392)
عشقم ایران
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۲:۳۰
احمدی. . . .من که نمیبخشمت بدبخت کردی مارو (99112)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۳:۱۴
عجب نون و نفتی آورد سر سفره های مردم ........................................................................................... (106234)
رضا
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۸:۲۶
تا زمانی که در این مملکت جنجال آفرینی است نمی توان به توسعه ی اقتصادی برداخت (121931)