به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۱۷ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۱۳۹۵۷۱
هشدارموگرینی: دو طرف خویشتنداری کنند

تنش ایران و عربستان بسیار خطرناک است

گروه بین الملل: "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در واشنگتن به سر می برد با ابراز نگرانی از بالا گرفتن تنش ها در روابط تهران و ریاض در پی حمله موشکی انصارالله یمن به ریاض، خواستار خویشتنداری ریاض و تهران شد.
تنش ایران و عربستان بسیار خطرناک است
به گزارش خبرگزاری فرانسه، موگرینی که به منظور لابی کردن با کنگره آمریکا بر سر بقای برجام به واشنگتن رفته است، در دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در واشنگتن خطاب به خبرنگاران با اشاره به اینکه افزایش تنش میان ایران و عربستان بسیار خطرناک است؛ از دو طرف خواست تا سطح تنش ها بیشتر نشده در جستجوی یافتن حداقلی از اشتراک نظر باشند تا صلح تامین شود. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، افزود: می دانم که باد در جهت صدای اکثریت جهان نمی وزد، اما در جهانی که به نظر می رسد دیوانه وار شده است بگذارید به عنوان صدای اروپا خواستار کمی خردورزی شوم، چون اوضاع بسیار خطرناک است. 

موگرینی این اظهارات را در حالی بیان کرده که روز سه شنبه "نیکی هیلی" سفیر آمریکا در سازمان ملل با تکرار اتهامات مقامات سعودی درباره حمله موشکی انصارالله به یمن، این اقدام را حمله مستقیم ایران به عربستان سعودی دانسته و خواستار واکنش سازمان ملل – شورای امنیت – نسبت به این اقدام شده است. موگرینی همچنین دیروز در اظهاراتی با خوش بینی نسبت به قصد کنگره آمریکا در بازنگری برجام گفت از نمایندگان دو حزب اصلی آمریکا در کنگره اطمینان یافته که آنها قصد بر هم زدن برجام و خروج واشنگتن از این توافق بین المللی را ندارند. کنگره آمریکا حدود 1 ماه فرصت دارد تا درباره برجام تصمیم گیری کند.  دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا یک ماه پیش با عدم تایید پایبندی ایران به برجام، از کنگره آمریکا خواست تکلیف برجام را مشخص کند.

 
مرجع : عصر ایران
برچسب ها: موگرینی