به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۱ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۱۳۹۵۸

اولين گام اصلاحي دولت روحاني در اقتصاد

گروه اقتصادي: محمد باقر نوبخت مشاور اقتصادي حسن روحاني درباره بودجه سال ۹۲ و امکان تحقق آن گفت: بودجه ۹۲ بسيار خوشبينانه است و حتما بايدمنطبق با واقعيت هزينه‌ها و متناسب با درآمدها تخصيص پيدا کند و دولت جديد بايد بودجه را مجددا بررسي کند.
اولين گام اصلاحي دولت روحاني در اقتصاد
دبير کل حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به اين سئوال که نظر شما درباره اظهارات اقتصاددانان مجلس مبني بر اينکه بودجه سال ۹۲ قابل تحقق نيست و دولت جديد مي‌تواند اصلاحيه بفرستد، گفت: اجازه بدهيد دولت جديد تشکيل شود بررسي کند و نظر بدهد. نوبخت با بيان اينکه بايد نحوه عملکرد سه دوازدهم بودجه مورد بررسي قرار بگيرد، افزود: تا آنجايي که من اطلاع دارم از ۲۱۰ هزار ميليارد تومان که بودجه عمومي کشور است در سه ماهه اول سال يعني عملکرد سه دوازدهم حدود ۲۳۰۰ ميليارد تومان بود يعني ۴۴ درصد سه دوازدهم، محقق شده است.

وي ادامه داد: به نظر مي‌رسد که بودجه سال ۹۲ به ميزان زيادي نسبت به عملکرد بودجه ۹۱ افزايش دارد و بسيار خوشبينانه است و حتما بايد منطبق با واقعيت هزينه‌ها و متناسب با درآمدها تخصيص پيدا کند. بنابراين اولويت بندي‌ هزينه‌ها از هزينه جاري و هزينه عمراني يکي از کارهاي نخستين دولت بعدي است. پيش از اين تعدادي از اقتصاددانان مجلس خواستار ارائه لايحه اصلاحي بودجه در دولت يازدهم شده بودند. از جمله احمد توکلي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در آمد ۶۸ هزار ميليارد توماني دولت از فروش سهام و انتشار اوراق مشارکت را نقض اصول علمي خواند و گفت: به دليل عدم تعادل‌هاي شديد بودجه ۹۲ و آثار منفي آن در تشديد رکود تورمي موجود، بايد نخستين اقدام دولت جديد تقديم اصلاحيه بودجه به مجلس باشد.

۱۳۹۲/۰۵/۰۱ ۱۸:۱۱
محمد باقر نوبخت : اصلاح طلب ها مانع شدند تا از مشکلات مردم بکاهیم. (94850)
دکترعباس حاتمی
۱۳۹۲/۰۵/۰۱ ۱۸:۱۴
اولین گام دولت جدیداصلاح نظام آماری باتشکیل سازمان آمارزیرنظر3قوه وامکان تاسیس موسسات خصوصی آمارگیری باشد. (94852)
وحید
۱۳۹۲/۰۵/۰۱ ۱۹:۰۳
210 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی یک سال کشور هست حالا بهتر می فهمیم 3 هزار میلیارد تومان یعنی چی (94877)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۰۱:۴۱
مبلغ ٢١٠ هزار ميليارد رقم عجيبي نيست براي يك كشور ، اين كلمات در سطح كلان است نه خرد كه انقدر تعجب مي كنيد . بهتر هست كه در گوگل درآمد شركت هاي برتر دنيا رو سرچ كنيد و درآمد هاي اونارو ببينيد . يا GDP كشورها . (95021)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۱ ۱۹:۱۷
بياد دقيق حساب كتابهارو از محمد گرفت وبه مردم اعلام كرد اين درسترين كار موجوده (94884)
۱۳۹۲/۰۵/۰۱ ۲۰:۱۷
از نوبخت بدم اومد علیه اصلاح طلبا حرف می زنه (94908)
قلم آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۰۰:۱۳
اگر این نوع فکر را داشته باشیم اصلاح طلب نیستیم. یک اصلاح طلب باید از نقد استقبال کند در ضمن اصلاح طلبان هم دچار اشتباهاتی شده اند و فرشته نیستند
به گفتمان اصلاح طلبی بیشتر توجه کنیم اگر اصلاح طلبیم (94984)
بدمک
Kuwait
۱۳۹۲/۰۵/۰۱ ۲۱:۰۵
فقط تورم و کم بود شغلو ردیف کن بقیه حدودا حله (94917)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۰۲:۵۰
در رشته علمی تخصصی مدیریت توسعه ثابت شده است تمرکزگرایی در تضاد توسعه پایدار است . در ایران آفت مخرب تهران زدگی کشور حالت فوق تمرکز دارد و هم مانع توسعه استان ها و شهرهای ایران بزرگ شده و هم مانع توسعه واقعی و پایدار خود تهران یعنی در مجموع عقب ماندگی کل کشور . انتقال پایتخت و ایجاد چند پایتختی .. . . تنها راه نجات کشور از این وضعیت و تحقق توسعه همه جانبه و فراگیر کل کشور می باشد . (95041)