کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کره‌شمالی و داعش محورهای آسه آن

ایسنا , 20 آبان 1396 ساعت 11:39

گروه بین الملل: نامه‌های موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی، حضور شبه‌نظامیان افراطی در ماراوی فیلیپین، بحران مسلمانان روهینجایی در میانمار و مناقشه در دریای چین جنوبی جزو اصلی‌ترین مسائل مورد بحث در نشست آسه‌ آن است.


به نوشته روزنامه ژاپن تایمز، آسیای جنوب شرقی از نیم قرن پیش تلاش‌ خود را برای متحد کردن دموکراسی‌های نوپا، پادشاهی‌ها و رژیم‌های اقتدارگرا به سبک اتحادیه اروپا را آغاز کرد، اما این منطقه متنوع با ۶۲۰ میلیون جمعیت همچنان با اختلافات، فقر، بحران‌های حقوق بشری و مسائل دیگر دست و پنجه نرم می‌کند.

با این وجود مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) به عرصه مهمی از گفتمان، قدرت و نفوذ تبدیل شده است که رهبران جهان را در نشست‌های سالانه دور هم جمع می‌کند. رهبران آسه‌آن فردا (یکشنبه) پنجاهمین سالروز تشکیل این مجمع را برگزار می‌کنند. نشست دو روزه آنها تحت تدابیر امنیتی شدید از دوشنبه در مانیل، پایتخت فیلیپین آغاز می‌شود و مقام‌هایی از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در آن حضور خواهند داشت.

طبق برنامه، برنامه هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ، مناقشه در دریای چین جنوبی، بحران مسلمانان روهینجایی در میانمار و بنگلادش و فعالیت شبه‌نظامیان حامی داعش در شهر ماراوی در جنوب فیلیپین در دستور بررسی قرار می‌گیرد.


کد مطلب: 139677

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/139677/کره-شمالی-داعش-محورهای-آسه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir