به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۲۰ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۱۳۹۶۸۱

ترامپ و دوترته دیدار کردند

گروه بین الملل: روسای جمهور آمریکا و فیلیپین امروز (شنبه) برای نخستین بار در نشست همکاری اقتصادی آسیا-پاسیفیک موسوم به اپک در ویتنام دیدار کردند.
ترامپ و دوترته دیدار کردند
به گزارش خبرگزاری رویترز، این دیدار میان دونالد ترامپ و رودریگو دوترته، روسای جمهوری آمریکا و فیلیپین، "کوتاه اما گرم و دوستانه" بود. هری روکو، سخنگوی رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین گفت: دوترته و دونالد ترامپ، جمهوری آمریکا در این نشست با یکدیگر به صورت رسمی و گرم دیدار و گفتگو داشتند. ترامپ نیز به دوترته گفت: فردا هم می‌بینمت.

روسای جمهور آمریکا و فیلیپین در دانانگ، ویتنام هستند تا در نشست اپک حضور شرکت کنند. ترامپ قرار است روز یکشنبه به مانیل برود تا در نشست کشورهای عضو مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن حضور داشته باشد. این آخرین روز سفر ۱۲ روزه ترامپ به کشورهای آسیایی محسوب می‌شود. رئیس جمهوری فیلیپین روز چهارشنبه گفته بود اگر ترامپ مسائل مربوط به حقوق بشر در فیلیپین را مطرح کند، با وی دیدار نخواهد داشت.

از زمان آغاز مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر در فیلیپین بیش از ۳۹۰۰ تن به دستور دوترته و با انجام اقدامات سختگیرانه کشته شده‌اند. منتقدان می‌گویند این اعدام‌ها بدون هیچ مسئولیت پذیری صورت گرفته است و این در حالی است که پلیس فیلیپین این اتهامات را رد می‌کند. اما ترامپ در مه سال جدید میلادی دولت فیلیپین را به خاطر اقدام غیر قابل باور در مورد مشکل مواد مخدر مورد ستایش قرار داده بود. سونگ کیم، سفیر آمریکا در مانیل ماه گذشته میلادی گفته بود، حقوق بشر، اجرای قانون و روندهای مربوط به آن در گفتگویی میان روسای جمهوری آمریکا و فیلیپین مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: دوترته