به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۵:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۲۱ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۱۳۹۷۰۷

اخبار سیطره داعش بر بوکمال

گروه بین الملل: درحالی که دیده بان حقوق بشر سوریه از کنترل مجدد داعش بر شهر بوکمال خبر داده، منابع نظامی سوری این خبر را تکذیب و اعلام کردند که ارتش سوریه تمامی حملات انتحاری داعش به این شهر را خنثی کرده است.
اخبار سیطره داعش بر بوکمال
به گزارش روزنامه مستقل رأی الیوم، منابع نظامی سوری اعلام کردند که ارتش سوریه تجهیزات نظامی زیادی را شامل ده‌ها تانک چهار موشک انداز و تجهیزات دیگر را به شهر بوکمال فرستاده است. به گفته منابع سوری جنگنده‌های سوریه و روسیه بیش از ۳۰ حمله را در شهر بوکمال و شهرک‌های حومه آن انجام دادند. ارسال این تجهیزات بعد از آن صورت گرفت که داعش با چندین خودروی بمب‌گذاری شده به مراکز نیروهای دولتی و هم‌پیمانشان حمله کرد.

منابع نظامی سوریه می‌گویند که ارتش سوریه تمامی حملات انتحاری داعش را خنثی کرده و توانسته مجددا کنترل کامل شهر را در دست بگیرد اما دیده بان حقوق بشر سوریه می‌گوید کنترل کامل شهر اکنون در دست داعش است.


اما رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: داعش کنترل کامل بوکمال را در دست دارند و نیروهای نظام در یک یا دو کیلومتری اطراف شهر هستند. دلیل سیطره مجدد داعش بر این کشور حملات انتحاری و بمب‌ها بوده است. این شهر آخرین شهر اصلی تحت سیطره داعش در سوریه محسوب می‌شود اما داعش روز جمعه ضدحمله‌ای را انجام داده و نیمی از شهر را اشغال کرد.

عبدالرحمان اعلام کرد: داعش نیروهای سوری را مجبور به عقب نشینی به اطراف شهر کرده است. داعش این توهم را در نیروهای سوری ایجاد کرد که کنترل شهر را در دست گرفته‌اند تا بتواند مجددا به آن حمله کند. درگیری‌های شدیدی اکنون در بخش جنوبی و شرقی شهر در جریان است و حملات هوایی شدید نیز ادامه دارد. در حومه جنوب غربی حلب ارتش سوریه و هم‌پیمانانش حضور نظامی خود را در محورهای جنگ اطراف خناصر تقویت کرده و تجهیزات زیادی را به این جبهه وارد کردند. عملیات نظامی در این محور تا رسیدن به فرودگاه نظامی ابوالظهور در شرق ادلب ادامه دارد. نیروهای ارتش از این محور تنها ۱۸ کیلومتر با این فرودگاه فاصله دارند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: داعش سوریه