به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۲۷ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۱۳۹۸۶۷

سعد حریری وارد پاریس شد

گروه بین الملل: هواپیمای حامل نخست وزیر لبنان امروز(شنبه) در فرودگاه پاریس بر زمین نشست.
سعد حریری وارد پاریس شد
به گزارش سایت النشره، هواپیمایی که حامل سعد حریری، نخست وزیر لبنان و همسرش بود امروز در فرودگاه پاریس بر زمین نشست این در حالی است که هیات لبنانی حاضر در پاریس منتظر ورود حریری به این شهر هستند. قرار است حریری در این سفر با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه دیدار و گفتگو کند.

رئیس‌جمهوری فرانسه گفته است، از حریری به عنوان نخست وزیر لبنان استقبال می‌کند و انتظار دارد بعد از آن حریری ظرف چند روز یا چند هفته به  بیروت بازگردد. پیش از این حریری در صفحه توییتر خود نوشته بود که شایعات مبنی بر اینکه او اجازه خروج از عربستان را ندارد،‌ صحیح نیست. نخست‌وزیر مستعفی لبنان همچنین اعلام کرده بود که در مسیر فرودگاه ریاض است.

نخست وزیر مستعفی لبنان افزود: اقامت من در عربستان به منظور رایزنی درباره آینده اوضاع لبنان و روابط آن با کشورهای عربی دیگر بود. همزمان جبران باسیل وزیر خارجه لبنان روز جمعه گفت: انتظار داریم حریری بعد از سفر به پاریس جمعه آینده به کشور بازگردد. وی تاکید کرد، هدف اصلی اکنون بازگشت او به کشور بدون هیچ محدویتی در زمینه آزادی‌اش است. وزیر خارجه لبنان تصریح کرد: حریری باید در لبنان باشد تا تصمیم بگیرد که استعفا می‌کند یا نه. امیدواریم حریری بعد از بازگشت به لبنان در صحنه سیاست بماند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: سعد حریری