به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۲۷ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۱۳۹۸۶۹
خانجانی:

روحانی یک اصولگرا است

گروه سیاسی: یک عضو حزب کارگزاران و سازندگی درباره حضور شخصیت‌های مانند سید حسن خمینی و ناطق نوری در نماز جمعه گفت: وضعیت فعلی نمازهای جمعه به گونه‌ای است که بیشتر توسط یک جریان و یک گروه سیاسی خاص هدایت‌گری می‌شود.
روحانی یک اصولگرا است
جهانبخش خانجانی درباره عضویت محمدعلی نجفی شهردار تهران در حزب کارگزاران سازندگی گفت: مواضع حزب را آقایان کرباسچی و مرعشی اعلام می‌کنند. آقای نجفی در گذشته عضو شورای مرکزی بودند و اعلام کردند نمی‌توانند به حضور خود ادامه دهند و مشکلاتی دارند و بعدها دیگر کمتر در جلسات حضور پیدا کردند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا مدتی نجفی در رسانه ملی ممنوع‌التصویر بود و رسانه ملی از  او تصاویری  را پخش نمی‌کرد، عنوان کرد: به هیچ وجه منطقی برای این کار وجود ندارد، البته همان روزی که این مباحث مطرح شد، صدا وسیما از آقای نجفی تصاویری را پخش کرد .

نماز جمعه در دست یک جریان فکری خاص است
وی در خصوص حضور افرادی مانند حجت‌الاسلام ناطق‌نوری و سیدحسن خمینی در تریبون نماز جمعه بیان کرد: هنگامی که حکومت از دیدگاه دوستان و همراهان خود بهره‌مند شود، برای جامعه قابل قبول و منطقی خواهد بود.

خانجانی ادامه داد: به هر میزان که بتوانیم دایره‌ خودی‌ها را افزایش دهیم و از اندیشمندان، خطیبان و افرادی که در جریانات مختلف سیاسی هستند، استفاده کنیم، نقطه امید و پیروزی ماست و همچنین اعتماد عمومی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

این عضو حزب کارگزاران افزود: اگر ما این دایره را محدود کنیم و کشور مختص یک جریان فکری شود به مرور جامعه اعتماد عمومی‌اش را از دست می‌دهد.

وی تاکید کرد: اعتماد عمومی یک سرمایه بزرگ برای حکومت است و به یاد داشته باشیم اگر از دست برود دیگر به آسانی به‌ دست نخواهد آمد. وضعیت فعلی نمازهای جمعه به گونه‌ای است که بیشتر توسط یک جریان و گروه سیاسی خاص هدایت‌گری می‌شود که آسیب بزرگی به جایگاه و منزلت آن می‌زند در حالی که نباید  حکومت خودش را از افراد برجسته محروم کند.

روحانی یک اصولگرا است
خانجانی در پاسخ به این سوال که آیا روحانی قصد بازگشت به پایگاه اصولگرایی خود را دارد یا خیر، گفت: آقای روحانی یک اصولگرا است، شاید وی احساس می‌کند برای ادامه فعالیت‌هایش باید افرادی که مانع تراشی می‌کنند عمدتا هم در اردوگاه اصولگرایی هستند را به خود نزدیک کند تا از رفتارهای حذفی آنان جلوگیری کند.

وی با بیان این که  معتقدم آقای روحانی زیرکی خاصی به کار برده است، عنوان کرد: جریانات اصولگرا به نوعی علاقمند بودند این دولت موفق نشود، روحانی در واقع یک نوع تدبیر  به کار برده است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: این کم‌تدبیری است که جریان حامی و عناصر تاثیرگذار را مورد مشورت قرار ندهیم و از رقبا استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ مردم ما هوشمند هستند و در این روزگار که رسانه‌ها توسعه یافته‌اند نمی‌توان حرکتی انجام داد که مورد قضاوت قرار نگیرد، روحانی هوشمندتر از آن است که یک بدنامی تاریخی برای خود باقی بگذارد.
مرجع : ایلنا