به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۲۹ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۱۳۹۹۰۸

انیمیشن های ایرانی خوش درخشیدند

گروه فرهنگی: سه انیمیشن ایرانی «پیشخدمت»، «رهایی از بهشت» و «آلفابت» در جشنوارهای ایتالیا، مکزیک و انگلیس خوش درخشیدند.
انیمیشن های ایرانی خوش درخشیدند
به گزارش  ایرنا، نخستین انیمیشن موفق این روزهای سینمای ایران انیمیشن «پیشخدمت» ساخته فرنوش عابدی است. این انیمیشن برنده بهترین اثر جشنواره «آنرستریکتد ویو هارور» لندن شد.جشنواره فیلم ترسناک «نگاه نامحدود» (آنرستریکتد ویو هارور) از 30 اکتبر تا 5 نوامبر 2017 برگزار شد.این جشنواره هفت روزه برای نمایش بهترین فیلم‌های ترسناک مستقل در لندن برگزار شد.همچنین این انیمیشن به تازگی نامزد جشنواره «کوو سنکچری کویینزلند» استرالیا شده است.امسال سومین دوره جشنواره جهانی فیلم «کوو سنکچری کویینزلند» استرالیا از 25 تا 28 نوامبر برگزار می شود و در مجموع بیش از 20 هزار دلار به برندگانش جایزه می دهد.«پیشخدمت» از نامزدهای بخش رقابتی این جشنواره شده است.انیمیشن «پیشخدمت» داستان آشنای ارباب و رعیت را روایت می‌کند؛ ماجرای برخورد یک نویسنده با یک حشره غول‌پیکر یعنی یک سوسک، سوسک پیشخدمت می‌شود و کم‌کم می‌فهمد لایق شرایط بهتری است و همه‌چیز بازی را به هم می‌ریزد. مرد اما در تلاش حفظ شرایط است و متوجه می‌شود که این بازی قاعده‌ای ندارد... .

**«رهایی از بهشت» در ایتالیا
«رهایی از بهشت» دیگر انیمیشن ایرانی ساخته علی نوری اسکویی است که موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن ماه اکتبر 2017 از جوایز اونیروس ایتالیا شد.جوایز فیلم اونیروس به صورت ماهانه و سالانه با کیفیت مورد تایید آی‌ام‌دی‌بی برگزیدگان خود را انتخاب می‌کند.این جوایز در لاتوییل ایتالیا اهدا می‌شود و بهترین فیلم‌های جهان از سراسر دنیا را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.جوایز فیلم اونیروس (معادل رویا در زبان یونانی) برای حمایت از فیلم‌هایی با کیفیت بالا و در جهت حمایت از رویا در سینما اهدا می‌شود.«رهایی از بهشت» انیمیشن ایرانی ساخته علی نوری اسکویی یک انیمیشن با تکنیک ترکیبی است که با خطوطی درهم تنیده از خیال‌پردازی، قصه‌گویی و واقعیت شکل گرفته است. ماجرا در شهری جنگ‌زده می‌گذرد و داستان معلم مدرسه‌ای را روایت می‌کند که اسمش ساره و نویسنده است. او سعی دارد تا دو تن از دانش آموزانش بتوانند پدرانشان را پیدا کنند و در عین حال با تعریف کردن قصه‌هایی این بچه‌ها را تشویق می‌کند. اما بعد متوجه می‌شود قهرمان داستان‌هایش واقعی است.

رقابت انیمیشن «آلفابت» در مکزیک
انیمیشن 6 دقیقه ای «آلفابت» نیز ساخته کیانوش عابدی به تازگی در به بخش مسابقه پنجمین دوره جشنواره «سیولیتا» مکزیک راه یافته است.جشنواره «سایولیتا» مکزیک از 31 ژانویه تا 4 فوریه 2018 برگزار می شود.
«آلفابت» زندگی انسان هایی را روایت می کند که زندگی کردن را فراموش کرده و از آگاهی و حقیقت دور مانده اند. به طور کلی این فیلم در مورد مردمانی است که سال هاست الفبای زیستن را از یاد برده اند، نمی بینند، نمی شنوند و سخنی بر لب نمی سرایند ولی کلمات بی قرار در انتظارند... .
برچسب ها: انیمیشن جشنواره