به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب : ۱۳۹۹۵

چاق‌ها کمتر وارد دانشگاه می‌شوند!

گروه علمي و فناوري: ورود به بهترین دانشگاه‌ها کار سختی است و اکنون دانشمندان آمریکایی بر این باورند که میزان وزن فرد می‌تواند در پذیرش وی در دانشگاه موثر باشد.
چاق‌ها کمتر وارد دانشگاه می‌شوند!
محققان دانشگاه باولینگ دریافته‌اند که دانشجویان چاق بویژه دختران کمتر از دانشجویان لاغر احتمال دارد که به دانشگاه وارد شوند. اگرچه در زمانی که مکالمات از طریق تلفن انجام شده یا گواهینامه‌ها از راه دور مورد بررسی قرار می‌گرفتند، هیچ تفاوت چشمگیری در میزان موفقیت وجود نداشت.
محققان از ۹۷ متقاضی دوره‌های روانشناسی در رده تحصیلات تکمیلی در بیش از ۹۵۰ دانشگاه آمریکا در مورد اینکه آیا مصاحبه آنها بطور حضوری یا تلفنی انجام شده و این که آیا پیشنهادی دریافت کرده‌اند یا خیر، سوال کردند. آنها دریافتند زمانی که مصاحبه بطور حضوری انجام می‌شود، ارتباط واضحی میان وزن افراد و قبول شدن آنها در این دوره‌ها وجود دارد. این پژوهش همچنین نشان داده که تعصب وزنی در مورد متقاضیان خانم بیشتر بود.

پژوهشهای پیشین توسط محققان انگلیسی نیز نشان داده بود که افراد چاق بویژه زنان کمتر امکان استخدام را در مقایسه با زنان لاغر دارند چرا که کارگزاران آنها را تنبل ارزیابی کرده و حتی در صورت استخدام، مورد آزار قرار گرفته و حقوق و مزایای کمتری دریافت می‌کنند. به گفته محققان، پژوهشهای بیشتری در زمینه‌های دیگر علاوه بر روانشناسی در مورد این مسأله مورد نیاز بوده و نتایج می‌تواند نشانگر یک تعصب حتی قویتر در مورد افراد با شاخص توده بدنی بالا باشد.