به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ساعت ۰۱:۱۱
کد مطلب : ۱۳۹۹۹
تراکتورسازی و ذوب‌آهن لیگ را با باخت آغاز کردند

پیروزی پرسپولیس‌واستقلال در شروع ليگ۱۳

گروه ورزشي: تیم‌هاي فوتبال استقلال خوزستان و پرسپولیس تهران نخستین دیدارهاي خود در افتتاحيه رقابتها لیگ سیزدهم را با پیروزی پشت سر گذاشتند.
پیروزی پرسپولیس‌واستقلال در شروع ليگ۱۳
تیم فوتبال استقلال صنعتی خوزستان با برتری مقابل ذوب‌آهن اصفهان نخستین تیم پیروز در سیزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور لقب گرفت. ضمن اینکه عادل کلاه کج هم نخستین گل این مسابقات را به ثمر رساند. نخستین بازی از هفته اول سیزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر را تیم‌ های استقلال صنعتی خوزستان و ذوب آهن اصفهان برگزار کردند. در این دیدار که از ساعت ۲۲ چهارشنبه شب در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد، تیم میزبان با دو گل برابر حریف خود به برتری دست یافت تا نخستین ۳ امتیاز لیگ را به نام خود ثبت کند.

نیمه اول این بازی که با قضاوت شاهین حاج بابایی برگزار شد، با نتیجه بدون گل خاتمه یافت اما در نیمه دوم این شاگردان ویسی بودند که بهتر ظاهر شدند و دو بار دروازه حریف را گشودند. عادل کلاه‌کج در دقیقه ۸۴ و میلاد میداودی در دقیقه ۸۸ گلهای تیم استقلال صنعتی را به ثمر رساندند.

در این بازی مهدی نظری و وحید علی آبادی از تیم استقلال صنعتی و قاسم حدادی‌فر از تیم ذوب‌آهن از داور بازی کارت زرد گرفتند. با کسب این پیروزی، صنعتی خوزستان نخستین پیروزی لیگ سیزدهم را به نام خود ثبت کرد، ضمن اینکه عادل کلاه‌کج نیز اولین گل این رقابتها را به ثمر رساند.

دومین دیدار از روز نخست رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت ۲۲:۱۵ چهارشنبه بین دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه آزادی برگزار شد که در این بازی تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با نتیجه یک بر صفر مقابل میزبان تبریزی‌اش به پیروزی دست یافته و لیگ سیزدهم را با برد آغاز کند. تراکتورسازی از دقیقه ۴۸ با اخراج مرتضی اسدی با ۱۰ بازیکن به بازی ادامه می‌داد. ضمن اینکه شاگردان دایی در نیمه نخست یک ضربه پنالتی هم از دست دادند.

در این بازی سرد و کسل کننده که قضاوت آن برعهده محسن قهرمانی بود، سیدمهدی سیدصالحی در دقیقه ۸۰ تک گل برتری تیم پرسپولیس را به ثمر رساند. این بازیکن در دقیقه ۸۶ هم مجددا دروازه تراکتورسازی، تیم پیشین خود را باز کرد که با بالارفتن پرچم کمک داور، این گل به نشانه آفساید مردود شد.

البته پرسپولیسی‌ها که در دقیقه ۱۱ نیمه نخست یک ضربه پنالتی را توسط رضا حقیقی از دست داده بودند، حتی در شرایطی که مرتضی اسدی مدافع تراکتورسازی در دقیقه ۴۸ به خاطر خطا روی هادی نوروزی از زمین اخراج شده بود هم نتوانستند بازی قابل قبولی را ارائه دهند اما در نهایت روی یک ضد حمله سیدصالحی موفق شد دروازه این تیم تبریزی را باز کرده و زمینه‌ساز این پیروزی ارزشمند سرخپوشان تهرانی شود.

در این بازی که خیلی‌ها آن را جنگ علی کریمی و جواد کاظمیان بازیکنان گذشته پرسپولیس و فعلی تراکتورسازی با علی دایی سرمربی سرخپوشان تهرانی می‌دانستند، این علی دایی بود که در نیمه مربیان با تعویض‌های خوب خود، برتری پرسپولیس را رقم زد و شاگردان مجید جلالی را دست خالی به خانه باز گرداند.

در این بازی نیلسون، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، حسین ماهینی، میثم حسینی، رضا حقیقی(مهرداد کفشگری)، قاسم دهنوی، محمد نوری(کاپیتان)، غلامرضا رضایی(۶۶- پیام صادقیان)، سیدمهدی سیدصالحی و هادی نوروزی(۸۰- حمید علی عسگری) برای پرسپولیس به میدان رفتند و حامد لک،‌ حبیب گردانی، محمد نصرتی، محمد ایرانپوریان،‌ مهدی کیانی، مهدی کریمیان، مرتضی اسدی(کاپیتان)، علی کریمی(۸۳- میثم بائو)، جواد کاظمیان(۵۰- فرشید طالبی)، سعید دقیقی(۶۲- محسن ربیع‌خواه) و محمد ابراهیمی در ترکیب اصلی تیم تراکتورسازی قرار داشتند.

پرسپولیس با این پیروزی دومین تیم برنده لیگ سیزدهم لقب گرفت و در حال حاضر پس از تیم استقلال صنعتی خوزستان در رده دوم جدول لیگ برتر قرار گرفته است.

۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۱:۱۸
اسطوره ی فوتبال ایران علی دایی (95681)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۲:۳۷
طرفدار پرسپوليسم ولي وقتي دهنوي ، داشت اسطوره ما يعني علي كريمي رو ميزد اشك تو چشام جمع شده بود و بغض كرده بودم ... چه بلايي سر پرسپوليس آوردن آقايون ....

حالا علي دايي شده اسطوره !!!

تراختور 10 نفره بود رفيق جان !

راستي رضا حقيقي هم ميليون ميليون ميگيره يه آرايشگاه بره بد نيست! (95697)
....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۰:۴۶
تو استقلالیه پرسپولیس فقط پرسپولیسه
نه علی کریمی است نه علی دایی است و نه علی پروین.
اینو تو گوشت فرو کن (95769)
يك پرسپوليسي
United States
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۴:۰۰
علي دايي اسطوره؟ خخخخخخخخخ (95705)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۴:۴۵
یه لیوان آب بخور گلوت واشه تا "خخخخخخخخخ" نکنی (95873)
یه مرد
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۴:۰۶
بابا تو رو خدا جمع کنید بساطتونو یه نفرو اینقدر بزرگش می کنید که خود اون یه نفر هم فکر می کنه کی هست!!! میشه بگی چی کار کرده این آقا که اسطوره شده؟ به نظر من اشخاص دیگری لایق اسطوره بودنند. یاعلی. (95711)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۱:۳۳
مي شه تيتر اصلاح كنيد و بنويسيد استقلال خوزستان . (95683)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۹:۵۱
ما خوزستانی ها ربطی به استقلال تهران نداریم. خودمون هستیم. بنویسید استقلال خوزستان. استقلال تهران هم هیچ ربطی به استقلال خوزستان نداره. تصحیح کنید (95737)
بدمک
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۱:۳۵
صالحی قوله-خوشبحال پرسپولیس که اینقدر خرید میکنه هیچ کسم بهش گیر نمیده-کی بود فصل قبل 3 تا مربی عوص کرد؟ (95684)
پرسپوليسي
United States
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۴:۰۱
سردار با پولايي كه معلوم نيست از كجا مياره ميخره ديگه !

امسالم يه مشت زيباي خفته آوردن ( دهنوي - صالحي و .... ) آدم خندش ميگيره !!! (95708)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۹:۵۳
عکس خودتو بزن ببینیم چقدر خودت زیبای خفته هستی؟ مشکلت اینه که کارتن دخترانه زیاد می بینی. فوتبال مرد می خواد نه زیبا یا زشت (95738)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۰:۴۴
تیمی که تویه فصل با نکونام و آندو و کرار و حیدری ویا..پول بیشتری داده و یا با چند تاجوون و در حد لیگ یکی قرار داد می بنده پول بیشتر داده (95767)
خروس
Kuwait
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۹:۱۳
حتی اینو یک خروس زاده شده از یک خرسم میفهمه.بابا استقلال الان تو اسیاست.باید به هرکس به اندازه شعورش داد.اگه به شما پول بدن باز تو یک فصل3تا مربی عوض میکنید و شادی گلهاتونو با شکوه تر میگیرید‏(شادی گل بازی داماش یادته‏)برابری حقوق اس پا پس مثل برابری ناهار کسی که از صبح تا شب کارمیکنه با هالوی تن پروره یا بچه ی 2ساله. (96026)
خروس لاری
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۲:۳۴
خروسک جون قیاست مع الفارقه. برو بیشتر مطالعه کن اینقدر که فس فس خرج کرده قهرمان آسیا هم بشه کمه، سابقه تیم ها هم نشون داه که پول دور ریختن با خرید بازیکنان سن بالا لزما موفقیت نمیاره. (96126)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۱:۴۰
تراکتور در این مسابقه خوب کار نکرد. سر و صداها حول و حوش این تیم تو خالی بود. با این بازیکنان تراکتور حسرت سال قبل را خواهد خورد. معلوم شد پول بی رویه دادن به بازیکنانی که از بابا و ننه خود قهر می کنند بی فایده است. (95685)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۲:۰۹
البته هنوز واسه قضاوت زوده (95691)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۲:۰۴
بردیم ولی اصلا خوب بازی نکردیم.تیم های دایی همیشه به این صورت بازی میکنند.تاکتیک که نداره و فقط با داد و هوار سر بازیکن و داور میخواد تیم را پیش ببرد.آقای دایی شما بازیکن خوب و باغیرتی بودید ولی متاسفانه اصلا مربی خوبی نیستید! شما باسواد هستید و باید ریاست فدراسیون را در اختیار بگیرید و با لابی کردن با کشورهای بانفوذ غرب آسیا برای ریاست AFC تلاش کنید. کار شما مثل این میماند که یک استاد دانشگاه نخواهد در دانشگاه تدریس کند و به دبیر دبیرستان بودن راضی باشد. (95689)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۲:۰۷
علی دایی فوتبالیست اسطوره ای است اما
لباس مربی گری برایش خیلی گشاد است و
چون با خدا لابی میکنه آمد مربی تیم بی سر و صاحب پرسپولیس شد (95690)
رحمان رحمت زهي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۲:۴۵
امسال بعد دو دهه جوانكرايي در برسبوليس رونمايي شد...طي اين سالها بجاي خريد ستاره هاي كاغذي و مسن ميتوانستيم با بول انها يك استاديوم ساخت..هميشه برسبوليس بين ميانه و بالاتر از ميانه بوده..بهتر است جوانها امسال بازي كنند تل سال ديكه رونمايي شوند..من اميد دوبارن تكرار نشود دارم در نيم فصل دوم برسبوليس تيم رويايي خواهد شد..به شرطي كه شاهد تعقيرات مديريتي و كادر فني (95699)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۹:۱۲
درود بر علی دایی اسطوره ایران اگه کسی دیگه مربی بود به تراکتور سازی می باخت.
علی دایی دوست داریم. (95727)
سونیا اندیش
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۹:۵۸
من یک پرسپولیسی هستم اما خدایش داور در حق تراکتور اجحاف کرد بهترین نتیجه و عادلانه ترین مساوی بود (95741)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۲:۱۸
تراکتور خوب نبود پرسپولیسم خوب نبود ولی قهرمانی رسما افتضاح بود
فوتبال سیاسی از این بهتر نمیشه که نمیشه
یعنی این بازی برای محروم کردن قهرمانی از این فصل تو هرکشوری کافیه ولی تو ایران میان پشتشم درمیان
حیف پولی که توفوتبال ایران داره دست به دست میشه وبهتره بگیم حروم میشه! (95812)
اريا
Malaysia
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۸:۳۹
تا حالا همچين فوتبال تكضرب و روني از سرور استقلالي ها نديده بودم.... واقعا گل زيبايي بود (96008)