به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۰۳ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۱۴۰۰۸۴
سه روز عزاي عمومي در مصر

حمله داعش به مسجدی در سینا با بیش از 235 کشته

گروه بین‌الملل: منابع مصری از کشته شدن دستکم 235 تن در حمله مسلحانه تروریستهای وابسته به داعش به مسجدی در استان سینای شمالی خبر دادند.
حمله داعش به مسجدی در سینا با بیش از 235 کشته
به گزارش اسکای نیوز،منابع مصری از کشته شدن دستکم 85 تن در حمله مسلحانه افراد ناشناس به مسجدی در استان سینای شمالی خبر دادند.  مسئولان مصری گفته‌اند بیشتر کشته شدگان افراد غیرنظامی هستند که برای ادای نماز جمعه به این مسجد رفته بودند که نظامیان مصری نیز در آن حضور داشتند. این حمله به مسجد شهرک الروضه در استان سینای شمالی رخ داده و احتمال می‌رود از سوی گروه‌های تندرو وابسته به داعش برنامه‌ریزی شده باشد.
مسئولان امنیتی مصر اعلام کرده‌اند که تعدادی از نظامیان مصری نیز در بین کشته شدگان هستند. مهاجمان مسلح سوار بر چند خودرو به این مسجد حمله کرده‌اند و سپس موفق به فرار شده‌اند. این حمله به دلیل اینکه یک مسجد و نمازگزاران را هدف قرار داده در نوع خود در مصر بی‌سابقه است گرچه نیروهای نظامی مصری نیز در این مسجد حضور داشته‌اند.

🔹این حمله به مسجد شهرک الروضه در استان سینای شمالی رخ داده و احتمال می‌رود از سوی گروه‌های تندرو وابسته به داعش برنامه‌ریزی شده باشد.
🔹مسئولان امنیتی مصر اعلام کرده‌اند که در مجموع 85 تن در این حمله کشته شده‌اند و 80 تن نیز زخمی هستند که تعدادی از نظامیان مصری نیز در بین کشته شدگان هستند.
🔹مهاجمان مسلح سوار بر چند خودرو به این مسجد حمله کرده‌اند و سپس موفق به فرار شده‌اند.
🔹تروریست‌ها مسجد را با چهار خودرو محاصره کرده و به سمت نمازگزاران تیراندازی کردند. آن‌ها همچنین خودروهای ساکنان را در اطراف مسجد به آتش کشیدند و مسیرهای منتهی به شهرک الروضه را بستند.
🔹این حمله به دلیل اینکه یک مسجد و نمازگزاران را هدف قرار داده در نوع خود در مصر بی‌سابقه است گرچه نیروهای نظامی مصری نیز در این مسجد حضور داشته‌اند.
🔹به گفته وزارت بهداشت مصر 80 تن در این حمله زخمی شده‌اند که حال برخی از آنها وخیم است.
🔹در همین راستا مصر درحال برگزاری نشست امنیتی فوق العاده‌ای با ریاست عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر برای بررسی پیامدهای این حمله است.
* رياست جمهوري مصر در پي حمله تروريستي به مسجدي در شمال صحراي سينا که در آن بيش از 160 نفر کشته و زخمي شدند، سه روز  عزاي عمومي در اين کشور اعلام کرد.

تكمیلی:
شمار کشته‌های انفجار بزرگ و حمله مسلحانه به مسجدی در شهر العريش مصر در هنگام نماز جمعه در  شمال منطقه سینا به 235 نفر افزایش یافته است.
برچسب ها: داعش مصر تروریستی