کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

موقعیت دشوار پاپ در سفر به میانمار

ایسنا , 4 آذر 1396 ساعت 11:13

گروه بین الملل: پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در حالی به میانمار و بنگلادش می‌رود که جامعه بین‌المللی نیروهای امنیتی میانمار را متهم به پاکسازی قومی مسلمانان روهینجا کرده اما کلیسای کاتولیک هنوز در مقابل این عنوان مقاومت کرده و از آنگ سان سوچی به عنوان تنها امید برای دموکراسی در میانمار دفاع می‌کند.


به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس در جریان سفرش به میانمار و بنگلادش که از تاریخ ۲۷ نوامبر تا ۲ دسامبر صورت می‌گیرد باید دست به بندبازی دیپلماتیک بزند. او در این سفر دیدارهایی جداگانه با آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار و همچنین رئیس قدرتمند ارتش میانمار و گروه کوچکی از اعضای اقلیت روهینجا خواهد داشت. فرانسیس معمولا بی‌عدالتی‌هایی که علیه آوارگان و پناهجویان در جهان صورت می‌گیرد را محکوم کرده و انتظار می‌رود که قویا از حقوق اقلیت روهینجا دفاع کند.

با این حال او از طرفی مهمان دولت میانمار محسوب می‌شود و باید به فکر آسایش اقلیت ۶۵۹ هزار نفری مسیحیان کاتولیک در کشور میانماری که ۵۱ میلیون جمعیت دارد باشد. گورگ بورکه، سخنگوی واتیکان در پاسخ به این سوال که آیا سفر او به میانمار و بنگلادش دشوارترین سفر خارجی او خواهد بود گفت: باید فقط بگوییم که این سفر به لحاظ دیپلماتیک جالب توجه خواهد بود. در عین حال توماس ریس، یک کشیش آمریکایی و از چهره‌های مذهبی این کشور گفت: من احترام زیادی برای پاپ و توانایی‌هایش قائل هستم اما یک نفر باید با او صحبت کند تا جلوی این سفر او را بگیرد.

او اظهار داشت: میراث پاپ فرانسیس به عنوان مدافع محرومان و ستم‌دیدگان در این سفر با این واقعیت سخت روبرو خواهد شد که اگر او بیش از حد دست به دفاع از اقلیت روهینجا بزند به اقلیت مسیحیان در میانمار آسیب وارد خواهد شد. این در حالی است که کلیسای کاتولیک میانمار پیش از این از او خواسته بود تا حتی از استفاده از کلمه روهینجا که در میانمار بسیار مذموم است خودداری کند. بورکه گفت: پاپ این توصیه را جدی گرفته است اما باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. پاپ فرانسیس پیش از این از عبارت روهینجا استفاده کرده بود و آنچه را که "آزار و اذیت برادران روهینجایی ما" خوانده بود، محکوم کرد.


کد مطلب: 140117

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/140117/موقعیت-دشوار-پاپ-سفر-میانمار

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir