به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۰۴ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۱۴۰۱۳۱

قیمت ارز و سکه امروز در بازار

گروه اقتصادی: پس از آنکه هفته گذشته شاهد روند افزایشی قیمت سکه تا مرز حدود ۳۰ هزار تومان بودیم، اما با آغاز هفته جاری شاهد تغییر مسیر در بازار قیمتی سکه هستیم به گونه‌ای که سکه تمام طرح جدید نسبت به آخرین روز هفته گذشته حدود ۳۶ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.
به گزارش ایسنا، در حالی بازار سکه طی هفته گذشته دستخوش تحولاتی شده و در جهت افزایش قیمت گام برداشته بود، اما در ابتدای هفته جاری با روندی معکوس مواجه شده تا سکه تمام، نیم‌سکه و ربع سکه دچار افت قیمت شوند. به ترتیب سکه تمام طرح جدید با قیمتی معادل یک میلیون و ۳۸۴ هزار تومان، ۳۶ هزار تومان کاهش قیمت، نیمه سکه با قیمتی معادل ۶۹۹ هزار تومان، ۱۲ هزار تومان کاهش و ربع سکه با قیمتی معادل ۳۹۴ هزار تومان، ۳ هزار تومان کاهش قیمت داشته‌اند.در بازار ارز نیز به ترتیب دلار آمریکا، یورو، پوند انگلستان، لیر ترکیه، یوآن چین و درهم امارات قیمتی معادل ۴۱۲۷، ۴۹۶۱، ۵۵۶۱، ۱۰۷۱، ۶۵۰ و ۱۱۳۴ تومان داشتند تا شاهد ثبات در قیمت دلار و نیز افزایش قیمت ۴۲ و ۱۲ تومانی در مورد یورو و پوند انگلستان باشیم.
 
نوع طلا قیمت آخر هفته گذشته قیمت ابتدای هفته جاری تفاوت قیمت آخر هفته گذشته و ابتدای هفته جاری
هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۶ هزار و ۶۹۹ تومان ۱۲۷ هزار و ۳۹۰ تومان ۶۹۱ تومان افزایش
مثقال طلا ۵۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان ۵۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان ۲ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش
اونس طلا ۱۲۹۰ دلار ۱۲۸۸ دلار ۲ دلار کاهش
نوع سکه      
سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان یک میلیون و ۳۸۴ هزار تومان ۳۶ هزار تومان کاهش
نیم سکه ۷۱۱ هزار تومان ۶۹۹ هزار تومان ۱۲ هزار تومان کاهش
ربع سکه ۳۹۷ هزار تومان ۳۹۴ هزار تومان ۳ هزار تومان کاهش
سکه گرمی ۲۶۳ هزار تومان ۲۶۲ هزار تومان ۱ هزار تومان کاهش
نوع ارز      
دلار آمریکا ۴۱۲۶ تومان  ۴۱۲۷ تومان ۱ تومان افزایش
یورو ۴۹۱۹ تومان ۴۹۶۱ تومان ۴۲ تومان افزایش
پوند انگلستان ۵۵۴۹ تومان ۵۵۶۱ تومان ۱۲ تومان افزایش
لیر ترکیه ۱۰۷۶ تومان ۱۰۷۱ تومان ۵ تومان کاهش
یوان چین ۶۴۰ تومان ۶۵۰ تومان ۱۰ تومان افزایش
درهم امارات ۱۱۳۳ تومان ۱۱۳۴ تومان ۱تومان افزایش
 
حراج سکه با ۲۰۰ هزار تومان پایین‌تر از قیمت بازار
به دنبال افزایش قیمت سکه در بازار و حبابی شدن آن که تا بیش از ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده است، بانک مرکزی اقدام به عرضه سکه از طریق بانک کارگشایی کرد. در حراج امروز -شنبه-  که قرار بود از ساعت ۱۴ آغاز شود بانک مرکزی قیمت پایه تمام سکه بهار آزادی را یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان اعلام کرد. این در حالی است که امروز قیمت سکه در بازار به دلیل جو روانی ناشی از حراجی تا بیش از ۳۵ هزار تومان ارزان و با نرخ یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان فروش رفت. بر این اساس قیمت پایه برای حراج با قیمت معمول بازار تا بیش از ۲۰۰ هزار تومان اختلاف دارد.همچنین قیمت پایه برای نیم سکه ۵۹۰ هزار تومان اعلام شده در حالی که قیمت فعلی بازار ۶۹۹ هزار تومان است و ۱۰۹ تومان ارزان‌تر خواهد بود.اما در حراجی امروز باید خریدار در نهایت با هر قیمتی که سکه را خریداری می‌کند ۹ درصد مالیات برارزش افزوده آن بپردازد. حراج سکه در بسته‌های ۲۰‌تایی و بدون محدودیت خرید به مشتریان عرضه می‌شود.در مرحله اول قرار نیست ربع سکه عرضه شود و این بسته به ادامه روند و نظر بانک مرکزی خواهد داشت. ربع سکه در حال حاضر تا ۳۹۴ هزار تومان در بازار مبادله می‌شود.
برچسب ها: سکه طلا دلار