به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۰۵ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۱۴۰۱۶۹
جلالی‌زاده:

انتشار اسامی امید مانع فرصت‌طلبی است

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه وقتی تعداد دقیق اعضای فراکسیون امید مشخص باشد، می‌توان انتظارات مردم را از این فراکسیون مدیریت کرد، گفت: فراکسیون امید با انتشار اسامی اعضای خود می‌تواند مانع فرصت‌طلبی برخی افراد شود.
انتشار اسامی امید مانع فرصت‌طلبی است
جلال جلالی‌زاده درباره لزوم انتشار اسامی فراکسیون امید، اظهار کرد: اگر تعداد دقیق اعضای این فراکسیون مشخص شود مردم از جایگاه و وزن این فراکسیون مطلع می‌شوند و در این شرایط انتظارات مردم مدیریت خواهد شد. به طور مثال به این سوال پاسخ داده می‌شود که چرا فلان لایحه در مجلس رای نیاورد و فراکسیون نتوانست نقش خود را به خوبی ایفا کند، زیرا مردم آگاه‌اند فراکسیون چند رای در مجلس دارد.

وی افزود: شفافیت در فعالیت‌های سیاسی یا هر فعالیت دیگر، نشان‌دهنده توسعه و فراهم کردن زمینه برای رقابت‌های سازنده است. به هر حال در فعالیت‌های سیاسی باید مشخص شود که افراد عضو چه حزب یا فراکسیونی هستند. یکی از مشکلات ما این است که بعضی از افراد خط‌مشی و دیدگاه‌های خود و وابستگی به احزاب را مشخص نمی‌کنند که این کار اشتباه و خطرناکی است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاید یکی از دلایلی که افراد گرایش سیاسی خود را مشخص نمی‌کنند، ترس از ردصلاحیت در انتخابات بعدی به دلیل جهت‌گیری سیاسی باشد، گفت: باید این ظرفیت و شجاعت را در جامعه ایجاد کنیم که هر کس موضع‌گیری و وابستگی خود را شفاف روشن کند و در ضمن نباید افراد به خاطر گرایش سیاسی در انتخابات رد صلاحیت شوند.

جلالی‌زاده در پایان  با بیان اینکه انتشار اسامی فراکسیون امید کار بسیار ارزشمندی است، تصریح کرد: مردم باید بدانند چه کسانی عضو فراکسیون امید هستند، برخی افراد با لیست امید وارد مجلس شدند اما به سایر فراکسیون‌ها پیوستند که این هم یک بی‌اخلاقی بوده و هم موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود. فراکسیون امید با انتشار اسامی اعضای خود می‌تواند مانع فرصت‌طلبی افراد شود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: جلال جلالی زاده